سوپ پای مرغ سالم (بدون لبنیات!)


به دوستداران پای قابلمه مرغ گوش دهید، این سوپ برای شما ساخته شده است!

من برای اولین بار این دستور غذا را حدود 3 سال پیش به عنوان یکی از آن سوپ های شبانه هفته درست کردم و به قدری مضحک خوشمزه بود که عملاً کاسه را تمیز می کردم. از آنجایی که شوهرم تونی دستور غذای سبک شده پای قابلمه مرغ من را دوست دارد، تصمیم گرفتم آن را دوباره بسازم اما به شکل سوپ و البته با چند تغییر سالم.

این سوپ پای قابلمه مرغ سالم دلچسب، خوش طعم و فوق العاده خامه ای بدون استفاده از خامه یا لبنیات است. به طور جدی آن طعم پای قابلمه مرغ واقعی را دارد و با کراکر یا بیسکویت کاملاً خوشمزه سرو می شود. غذای راحت در بهترین حالتش! این را به لیست شام شب هفته خود اضافه کنید و برای یک وعده غذایی باورنکردنی آماده شوید که درست کردن آن فقط 30 دقیقه طول می کشد.

سوپ پای مرغ در قابلمه با قاشق چوبی

چه چیزی در این سوپ پای مرغ سالم وجود دارد؟

این سوپ پای مرغ یکی از آن دستور العمل هایی است که می توانید فقط در 30 دقیقه با هم بریزید. همه چیز در یک قابلمه پخته می‌شود، از جمله مرغ، که باعث می‌شود شامی آسان در شب برای تهیه غذا، برای خانواده‌تان درست کنید یا به سادگی کل قابلمه را خودتان بپزید. این غذا با مقدار زیادی سبزیجات و بدون خامه درست شده است و برای تقریباً همه افراد مناسب است که از آن لذت ببرند – به خصوص زمانی که سرما خورده اید، یا اگر فقط هوس یک کاسه سوپ دلپذیر را دارید. در اینجا مواد مورد نیاز شما وجود دارد:

  • مرغ: شما به حدود یک و نیم پوند سینه مرغ بدون پوست بدون استخوان، به علاوه مقداری روغن زیتون برای پختن آن نیاز دارید.
  • سبزیجات: این سوپ پای مرغ حاوی هویج، گل کلم، پیاز و نخود فرنگی است.
  • سیب زمینیها: ماده مخفی برای درست کردن این سوپ خامه ای و دلچسب! من عاشق استفاده از سیب زمینی طلای یوکان برای بافت کره ای و خامه ای هستم.
  • گیاهان و ادویه جات: برای طعم دادن به سوپ به مقداری آویشن خشک یا تازه و نمک و فلفل فراوان نیاز دارید.
  • شیر: با خیال راحت از هر شیری که دوست دارید استفاده کنید. من شیر بادام شیرین نشده یا شیر بادام هندی را ترجیح می دهم تا لبنیات سوپ را آزاد نگه دارم، اما در صورت تمایل می توانید از شیر لبنیات استفاده کنید! از شیر کامل برای یک سوپ غنی تر استفاده کنید.
  • ابگوشت: شما همچنین به مقداری آب مرغ کم سدیم نیاز دارید تا همه چیز را با هم بپزید.

کلید سوپ پای قابلمه مرغ فوق العاده خامه ای

همانطور که اشاره کردم، این سوپ پای مرغ سالم دلچسب و خامه ای است، با این حال هیچ لبنیات یا خامه ای در کار نیست! راز این کار این است که هم گل کلم و هم سیب زمینی را به سوپ اضافه کنید و سپس مقداری از آن را با هم مخلوط کنید تا آبگوشتی دوست‌داشتنی و غلیظ‌تر ایجاد کنید. از زمانی که سوپ چدار کلم بروکلی سبک شده خود را درست کردم، وسواس زیادی به پوره کردن گل کلم در سوپ‌ها داشتم تا یک پایه خامه‌ای ایجاد کنم که سبزیجات بیشتری به آن اضافه کند.

دو کاسه سوپ پای مرغ با قاشق و کراکر کنارش

آیا می توانم آن را گیاهی کنم؟

بله، به سادگی از نخود به جای مرغ استفاده کنید و حتما از شیر بدون لبنیات و آبگوشت گیاهی استفاده کنید. این باعث می شود سوپ هم گیاهی و هم گیاهی باشد.

مقداری سبزیجات اضافی اضافه کنید

اگر می‌خواهید سبزیجات بیشتری در این سوپ داشته باشید، پیشنهاد می‌کنم 8 اونس قارچ بیبی بلا اضافه کنید که می‌توانید با پیاز، هویج و سیب‌زمینی تفت دهید. ذرت شیرین تازه یا منجمد نیز گزینه عالی دیگری است که می توان آن را با نخود فرنگی هم زد. یام

سوپ پای مرغ سالم در یک کاسه

آیا می توانم آن را در آرام پز خودم درست کنم؟

آره! این سوپ پای مرغ سالم را می توان در آرام پز یا دیگ با چند تنظیمات درست کرد:

سوپ پای مرغ سالم در دو کاسه با کراکر کنار

امیدوارم از این سوپ پای قابلمه مرغ لذت ببرید. اگر آن را درست کردید، لطفاً نظر خود را در زیر بگذارید و به دستور غذا امتیاز دهید – من واقعاً از آن قدردانی می کنم! xo

سوپ پای مرغ سالم

سوپ پای مرغ دنج و سالم که به طرز خامه‌ای خوشمزه و بدون لبنیات درست شده است! در عوض، گل کلم و سیب زمینی را در آبگوشت پوره می کنند تا ضخامتی غنی و خامه ای حاصل شود. این سوپ پای دیگ مرغ سرخپوشان و بدون گلوتن سرشار از سبزیجات است و غذای سبک‌شده مناسبی برای ماه‌های سردتر است!

  • 1
    .
    روغن زیتون
  • 1 1/2
    پوند
    سینه مرغ بدون استخوان بدون پوست نپخته، مکعبی خرد شده
  • نمک و فلفل تازه آسیاب شده
  • 1/2
    .
    روغن زیتون
  • 1
    پیاز سفید، خرد شده
  • 2
    هویج بزرگ، ورقه شده
  • 3
    فنجان ها
    سیب زمینی طلای یوکان خرد شده
  • 3
    فنجان ها
    گل کلم ریز خرد شده
  • 1
    تست
    آویشن خشک (یا 1 قاشق غذاخوری آویشن تازه)
  • 2
    فنجان ها
    شیر بادام شیرین نشده، شیر بادام هندی، شیر بدون چربی، 2% (اگر سوپ غنی تری می خواهید، می توانید از شیر کامل استفاده کنید)
  • 3
    فنجان ها
    آب مرغ کم سدیم
  • 1/2
    تست
    نمک، به علاوه بیشتر برای طعم دادن
  • فلفل سیاه تازه آسیاب شده
  • 1
    فنجان
    نخود فرنگی منجمد

  1. یک فر یا قابلمه بزرگ هلندی را روی حرارت متوسط ​​قرار دهید. به روغن زیتون اضافه کنید. بعد از اینکه روغن داغ شد، سینه مرغ خرد شده را به آن اضافه کنید و نمک و فلفل بزنید. مرغ را به مدت 4-6 دقیقه یا تا زمانی که کاملا تمیز شود و دیگر صورتی نشود بپزید. مرغ را از قابلمه خارج کرده و به یک کاسه بزرگ منتقل کنید. برای بعد کنار بگذارید

  2. در همان قابلمه، 1/2 قاشق غذاخوری روغن زیتون، پیاز خرد شده، هویج خلال شده، سیب زمینی طلایی خرد شده، گل کلم خرد شده و آویشن را به آن اضافه کنید. چند دقیقه تفت دهید تا پیاز نرم شود سپس شیر، آب مرغ و نمک و فلفل را به آن اضافه کنید. اجازه دهید مخلوط به مدت 10 دقیقه بدون درب بجوشد یا تا زمانی که سیب زمینی ها نرم شوند.

  3. سپس 3 فنجان از مخلوط را از قابلمه خارج کرده و به مخلوط کن اضافه کنید. مخلوط کنید تا کاملا یکدست شود (در حین انجام این کار مراقب باشید!)، سپس پوره را به قابلمه برگردانید. مرغ پخته شده و نخود فرنگی یخ زده را هم بزنید. اجازه دهید مخلوط به مدت 5-10 دقیقه دیگر بجوشد تا کمی غلیظ شود. بچشید و در صورت لزوم نمک و فلفل بیشتری اضافه کنید. در صورت تمایل با فلفل سیاه اضافی و آویشن تازه تزئین کنید. اگر بخواهید با بیسکویت یا کراکر عالی است.

برای تهیه این دستور وگان: اگر می خواهید این دستور را گیاهی یا گیاهی درست کنید، می توانید به جای مرغ از نخود استفاده کنید و همچنین حتما از آبگوشت گیاهی و شیر بدون لبنیات استفاده کنید.

اختیاری: به راحتی می توانید ¾ فنجان ذرت را اضافه کنید، اگر 30 عدد کامل انجام نمی شود. اگر می خواهید سبزیجات بیشتری در این سوپ داشته باشید، پیشنهاد می کنم 8 اونس قارچ بچه بلا اضافه کنید، که می توانید آن را با پیاز، هویج و سیب زمینی تفت دهید.

تغذیه

خدمات: 4 وعده

اندازه خدمت: 1 وعده (بر اساس 4)

کالری: 369 کیلو کالری

چربی: 10.9 گرم

چربی های اشباع شده: 1.6 گرم

کربوهیدرات ها: 30.5 گرم

فیبر: 7.3 گرم

قند: 7.1 گرم

پروتئین: 41.9 گرم

دستور تهیه توسط: Monique Volz // آشپزخانه جاه طلب | عکاسی توسط Eat Love Eats

این پست در ابتدا در 22 سپتامبر 2019 منتشر شد و در 14 فوریه 2022 بازنشر شد.