سوپ عدس مرغ نارگیل طلایی


اوایل ماه مارس است، بهار بسیار نزدیک است، با این حال هنوز در حال گذراندن آن روزهای 30 درجه زمستانی هستیم که به ما یادآوری می کند که صبور باشیم. امروز یک کاسه آرامش بخش خوشمزه داریم سوپ عدس مرغ برای روزهایی که هنوز بهاری نرسیده‌اند و با کراکرهای مورد علاقه‌تان که روی آن له شده‌اند، عالی هستند.

بیا جوری رفتار نکن که انگار نمک ها را دوست نداری.

گوش کنید، زیرا این نوعی سوپ است که می توانید با حداقل مواد اولیه درست کنید، اما طعم بسیار خوبی دارد. وقتی در ابتدا این سوپ را درست کردم (4 سال پیش!) یک هفته بود که مواد غذایی نخریده بودم و باید از هر چیزی که در یخچالم بود استفاده کنم…

هویج! مرغ مانده! سوپ مرغ! زنجبیل تازه! گشنیز! پیاز خرد شده!

وقتی به انباری نگاه می کردم، می دانستم که این سوپ ممکن است حتی خوشمزه تر از آن چیزی باشد که انتظارش را داشتم. پیدا کردم:

شیر نارگیل سبک! سیر! عدس! زردچوبه، زیره، کاین!

سوپ حدود 45 دقیقه دم کشید و غلیظ شد و به رنگ طلایی رسید. زیبا، فوق العاده خوش طعم، پروتئین و فیبر، آرامش بخش و سرشار از خوبی های سالم است.

سه کاسه سوپ عدس مرغ با قاشق های چوبی

مواد لازم در این سوپ عدس مرغ

همانطور که اشاره کردم، این سوپ عدس مرغ ساده و خامه ای از مواد ساده و مقدار زیادی از مواد اصلی آشپزی استفاده می کند. زردچوبه، سیر، زیره و زنجبیل تازه طعم و مزه تازه ای را به غذا اضافه می کنند. شیر نارگیل مقدار مناسبی از غنا را به ارمغان می آورد. چه چیز دیگری؟ این سوپ فوق العاده پر کننده است! در اینجا چیزی است که برای ساختن آن نیاز دارید:

  • تولید کردن: برای سوپ به یک پیاز سفید، هویج، سیر و زنجبیل تازه نیاز دارید. برای پختن سبزیجات کمی روغن زیتون را فراموش نکنید.
  • گیاهان و ادویه جات: این سوپ رنگ طلایی و طعم دلپذیر خود را از زردچوبه، زیره، فلفل هندی، نمک و فلفل می گیرد.
  • برای آبگوشت: خامه ای خوشمزه از یک قوطی شیر نارگیل سبک و مقداری آب مرغ کم سدیم حاصل می شود.
  • پروتئین: این سوپ عدس مرغ نارگیل تقریباً 30 گرم پروتئین در هر وعده دارد که به لطف عدس قهوه ای و سینه مرغ خرد شده پخته شده است!

سوپ عدس مرغ خامه ای در یک کاسه با قاشق چوبی

بهترین روش پخت و ریز خرد کردن مرغ

از آنجایی که ما فقط مرغ پخته و رنده شده را مستقیماً به سوپ اضافه می کنیم، مطمئن شوید که بهترین روش های ما برای پخت مرغ را در اینجا و راه های زیادی برای خرد کردن آن در اینجا پیدا کنید!

سوپ خود را سفارشی کنید

بله، این سوپ عدس مرغ به راحتی بر اساس آنچه در دست دارید سفارشی می شود! در اینجا چیزی است که من می توانم توصیه کنم:

  • آن را وگان/گیاهخوار کنید: به سادگی مرغ را با یک قوطی نخود عوض کنید و حتما از آبگوشت گیاهی استفاده کنید.
  • سبزیجات را اضافه کنید: به راحتی می توانید مقداری اسفناج یا کلم پیچ را برای سبزی بیشتر هم بزنید.
  • حرارت رو ببر بالا: اگر مثل من عاشق ادویه هستید، کمی فلفل هندی بیشتر به سوپ اضافه کنید و با خیال راحت روی کاسه خود را با سس تند مورد علاقه خود بپوشانید.

سوپ عدس مرغ در دو کاسه با قاشق چوبی

کلید آشپزی با عدس

عدس یک غذای کاملا طبیعی است، بنابراین ممکن است در بسته بندی آن مقداری گرد و غبار و کثیفی وجود داشته باشد. جای نگرانی نیست! به دلیل “اضافی” که با یک کیسه عدس ارائه می شود، می خواهید آنها را بشویید و هر چیزی که وجود دارد را مرتب کنید. نه یک عدس قبل از طبخ با آنها.

بعد از اینکه عدس‌ها را شستید و مرتب کردید، می‌توانید آن‌ها را مستقیماً به دستور غذا اضافه کنید – آنها مستقیماً در آبگوشت پخته می‌شوند!

سه کاسه سوپ عدس مرغ با قاشق های چوبی

طرز تهیه خوشمزه ترین سوپ عدس مرغ

  1. سبزیجات را بپزید. با پختن سیر، پیاز و هویج برای چند دقیقه شروع کنید.
  2. ادویه ها را اضافه کنید. زنجبیل، زردچوبه، زیره و فلفل هندی را با هم مخلوط کنید و اجازه دهید ادویه ها با سبزیجات حدود 30 ثانیه بپزند.
  3. سوپ را با هم ترکیب کنید. بقیه مواد سوپ را اضافه کنید: آب گوشت، شیر نارگیل، عدس، مرغ، نمک و فلفل. آن را به جوش آورید، سپس حرارت را کم کنید و بدون درب آن را بجوشانید تا عدس پخته شود و سوپ خوب و غلیظ شود.
  4. مزه کنید و سرو کنید. پس از پختن سوپ، میل کنید و هر گونه ادویه اضافی را در صورت نیاز اضافه کنید، سپس با کمی گشنیز روی آن سرو کنید!

نکات نگهداری و انجماد

  • برای ذخیره سازی: این دستور سوپ عدس مرغ را در ظرف های دربسته در یخچال به مدت 4 تا 5 روز نگهداری کنید. به راحتی آن را در مایکروویو یا روی اجاق گاز گرم کنید!
  • یخ زدن: اجازه دهید سوپ کاملا خنک شود و سپس آن را به یک ظرف مناسب در فریزر (یا چندین ظرف برای تهیه غذا) منتقل کنید. تا 2 ماه فریز کنید. برای گرم کردن مجدد، ابتدا اجازه دهید سوپ در یخچال یخ بزند، سپس سوپ را در مایکروویو یا روی اجاق گاز گرم کنید.

سوپ مرغ عدس در یک کاسه با قاشق چوبی

دستور العمل های بیشتر سوپ سالم را امتحان کنید

همه دستور العمل های سوپ فوق العاده من را اینجا دریافت کنید!

امیدوارم این سوپ عدس مرغ نارگیل طلایی را دوست داشته باشید! اگر آن را درست کردید، حتما نظر و امتیاز بگذارید تا بدانم چگونه آن را دوست داشتید. لذت ببر، xo!

سوپ عدس مرغ نارگیل طلایی

سوپ عدس مرغ فوق العاده ای که با شیر نارگیل خامه ای تهیه شده و با طعم های لذیذ زردچوبه، زنجبیل، سیر و زیره پر شده است. این سوپ عدس مرغ نارگیل طلایی و خامه ای سرشار از پروتئین برای یک ناهار یا شام دلچسب است!

  • 2
    قاشق ها
    روغن زیتون
  • 3
    میخک ها
    سیر
  • 1
    پیاز سفید کوچک، تقریباً خرد شده
  • 2
    هویج بزرگ، ورقه شده
  • 1
    .
    زنجبیل تازه رنده شده
  • 3/4
    تست
    زردچوبه پودر شده
  • 3/4
    تست
    زیره
  • 1/4
    تست
    فلفل هندی
  • 3
    فنجان ها
    آب مرغ کم سدیم
  • 1
    (15 اونس) می تواند شیر نارگیل سبک باشد
  • 1
    فنجان
    عدس قهوه ای، خوب شسته شده
  • 2
    فنجان ها
    سینه مرغ پخته خرد شده* (حدود 3/4 پوند)
  • 1/2
    تست
    نمک، به علاوه بیشتر برای طعم دادن
  • فلفل سیاه تازه آسیاب شده
  • برای تزئین: گشنیز تازه خرد شده

  1. روغن زیتون را به یک قابلمه بزرگ اضافه کنید و روی حرارت متوسط ​​قرار دهید. پس از داغ شدن روغن، سیر، پیاز و هویج را به آن اضافه کنید. به مدت 5 دقیقه تفت دهید، گاهی اوقات هم بزنید. سپس زنجبیل، زردچوبه، زیره و فلفل هندی را با هم مخلوط کنید.

  2. اجازه دهید ادویه ها به مدت 30 ثانیه با هویج و پیاز بپزند سپس آب مرغ، شیر نارگیل، عدس، مرغ رنده شده، نمک و فلفل سیاه را به آن اضافه کنید.

  3. سوپ را بجوشانید، سپس حرارت را کم کنید و 30 تا 45 دقیقه بدون درب بجوشانید تا عدس پخته شود و سوپ غلیظ شود. چاشنی ها را بچشید و در صورت لزوم تنظیم کنید.

  4. برای تهیه غذا در کاسه ها یا ظروف جداگانه بریزید. سوپ وقتی با گشنیز تزئین شود فوق العاده است. خدمت 4.

*اگر سینه مرغ خرد شده از قبل پخته نشده اید، به سادگی 3/4 پوند سینه مرغ را روی سینی فر چرب شده با دمای 375 درجه فارنهایت به مدت 25 دقیقه بپزید، سپس با دو چنگال خرد کرده و به سوپ اضافه کنید.

برای تهیه وگان: به جای مرغ از 1 قوطی نخود استفاده کنید و همچنین حتما از آبگوشت گیاهی استفاده کنید.

تغذیه

خدمات: 4 وعده

اندازه خدمت: 1 سروینگ

کالری: 293 کیلو کالری

چربی: 11.5 گرم

چربی های اشباع شده: 6 گرم

کربوهیدرات ها: 27.6 گرم

فیبر: 10.4 گرم

قند: 4.2 گرم

پروتئین: 28 گرم

دستور غذا توسط: Monique Volz // عکاسی آشپزخانه جاه طلبانه توسط: Yoga of Cooking

این پست در ابتدا در 30 اکتبر 2018 منتشر شد و در 3 مارس 2022 بازنشر شد.