سلامتی و ورزش

لذت بردن از سلامتی و لذت بردن از آن را نمی توان اغراق کرد، با این حال، سوال این است که چگونه سلامتی مناسب را حفظ کنیم. سازمان بهداشت جهانی سلامت را به عنوان یک وضعیت کامل رفاه روانی، روحی و جسمی تعریف می کند. افراد اصول متفاوتی در رابطه با سلامتی دارند. در دنیای سریع امروزی، حفظ تناسب اندام در تمام سنین و جنسیت ها ضروری است. بهزیستی یک فرد شامل 5 پنج شاخص کلیدی است: سلامت اجتماعی، معنوی، روانی، جسمی و عاطفی.

نکاتی برای سلامتی

یک عامل تعیین کننده تناسب اندام شخصی، مشاهدات منفعل، فعال یا کمکی هر روزه فرد است که سرنخ های لازم برای تصمیم گیری و اقدام را تضمین می کند. حفظ تناسب اندام واقعی از مرکز تناسب اندام و اجتناب از غذا سرچشمه نمی گیرد، بلکه از ارتباطات پرانرژی و صوتی، کشف انرژی و دوست داشتن شما سرچشمه می گیرد. حفظ تناسب اندام از دیدگاه پولی نیز ضروری است، با این حال، به کشف یک استراتژی که برای شما افسانه است خلاصه می شود.

یکی از شاخص های کلیدی یک بدن سالم ظاهر فیزیکی آن است، از این رو حفظ یک رویکرد جامع برای تناسب اندام و تناسب اندام بسیار مهم است. افراد سالم فعال، پرانرژی، قوی، پرنشاط و عاری از بیماری هستند. آمادگی جسمانی به وضعیت و پاسخ بدن به بیماری ها اشاره دارد، برای حفظ سلامتی مطلوب باید از بدن خود مراقبت کنید. برای حفظ سلامت جسمانی خود از نکات زیر استفاده کنید.

  • تمرینات استقامتی، قدرتی و انعطاف پذیری در روال شماست.

یک رژیم ورزشی ایجاد کنید که شامل فعالیت‌های ساختاریافته مانند پیاده‌روی، دویدن، تمرینات قدرتی/اگر زندگی کم تحرکی دارید، انجام دهید. تغذیه مناسب را در اولویت قرار دهید – هرگونه محدودیت در مصرف مواد مغذی باید تحت نظر یک متخصص تغذیه یا پزشک باشد. برنامه غذایی حاوی کربوهیدرات ها، چربی ها، پروتئین ها، ویتامین ها و مواد معدنی را با خوردن مکرر و کم غذا در طول روز جدول بندی کنید.

  • مواد مخدر و الکل.

شما باید از مصرف الکل خودداری کنید یا آن را محدود کنید. مواد مخدر و الکل متابولیسم بدن را تغییر می دهد و باعث ایجاد تغییرات خلقی می شود. الکل عملکردهای تنفسی بدن را کند می کند، تنظیم دما را کاهش می دهد و بدن را کم آب می کند. مواد مخدر و الکل تأثیر نامطلوبی بر عملکردهای حرکتی و شناختی و کاهش زمان پاسخ، هماهنگی ضعیف دست و چشم و کاهش تعادل دارند.

  • خواب و استراحت کافی داشته باشید.

اطمینان حاصل کنید که خواب دلپذیر در شب و استراحت های دوره ای برای آرامش دارید. محل خواب شما تاریک، راحت و ساکت باشد و هر روز 7 تا 9 ساعت در آن بخوابید تا بدن را تقویت کند. اگر مشکل خواب یا بی خوابی دارید با پزشک خود مشورت کنید. علاوه بر این، این درمان‌های خانگی می‌تواند به بهبود کیفیت خواب شما کمک کند – کاهوی وحشی، قرص‌های منیزیم و کلسیم، رازک، آروماتراپی و یوگا.

تغذیه و سلامتی خوب

بدن وسیله نقلیه شماست، بنابراین برای حفظ کارکرد موتور، قبل از ورزش عادات غذایی سالم را اتخاذ کنید. به گفته متخصص طب ورزشی، مصرف مقادیر کافی غذا و مایعات باعث می شود بدن شما قبل، حین و بعد از ورزش دوباره پر شود. متخصصان تغذیه توصیه می‌کنند با رعایت نکات قبل، حین و بعد از تمرین، روی سه بخش کلیدی رژیم خود تمرکز کنید تا از پرواز کم سوخت جلوگیری کنید.

  • قبل از تمرین، سوخت مصرف کنید!

عدم تامین سوخت عملکرد کلی شما را محدود می کند و بازده کالری سوزی بدن را کاهش می دهد. دو ساعت قبل از ورزش با نوشیدن مقدار زیادی آب برای هیدراته کردن بدنتان سوخت بگیرید. خوردن کربوهیدرات های سالم مانند نان تست گندم کامل، غلات سبوس دار یا پاستا، ماست بدون چربی یا کم چرب برنج قهوه ای، ماکارونی، میوه ها و سبزیجات را 5 تا 10 دقیقه زودتر از ورزش مصرف کنید. اجتناب از پروتئین‌های سالم و چربی‌های اشباع شده چون دیرتر هضم می‌شوند، بدن را از رساندن انرژی به خون و اکسیژن مورد نیاز محروم می‌کند.

  • در حین تمرین

با نوشیدن لقمه های کوچک و معمولی بدن خود را با آب هیدراته نگه دارید. اگر کمتر از یک ساعت ورزش می کنید، غذا نخورید. برای تمرین‌های طولانی‌تر، هر 30 دقیقه حدود 100 کالری از کربوهیدرات‌هایی مانند کشمش، موز یا میان‌وعده بخورید و بعد از تمرین، کربوهیدرات‌ها را دوباره پر کنید.

20 تا 60 دقیقه بعد از تمرین، بافت های عضلانی شما می توانند کربوهیدرات ها و پروتئین ها را به عنوان انرژی برای ریکاوری ذخیره کنند. در اواسط ورزش، بدون کربوهیدرات های هضم آسان برای حفظ انرژی و دفع خستگی مصرف کنید.

• بعد از تمرین

برای ترمیم و توسعه بافت های عضلانی خود از وعده های غذایی غنی از پروتئین مانند سیب زمینی پخته، نان شیرینی غلات یا ساندویچ بادام زمینی استفاده کنید. مقدار زیادی آب مخلوط با آب پرتقال 100% برای کربوهیدرات، مایعات و پتاسیم اضافی بنوشید. در 30 دقیقه ورزش، 300-400 انرژی یا 75-100 گرم کربوهیدرات و 6 گرم پروتئین مصرف کنید. روزانه عادت به خوردن وعده های غذایی پر کربوهیدرات داشته باشید که بین خستگی و اهداف ورزشی شما تفاوت ایجاد می کند.

اهمیت

تغذیه نقش عمده ای در عملکرد بدن در فعالیت های بدنی ایفا می کند. فقدان مقادیر کافی چربی و کربوهیدرات در رژیم غذایی، سلول های عضلانی شما را از قدرت مورد نیاز برای عملکرد مطلوب محروم می کند. از طریق این کشف که 70 درصد انرژی دریافتی مداوم ورزشکاران از کربوهیدرات ها تامین می شود. بر این اساس، کربوهیدرات ها بین 40 تا 50 درصد انرژی مورد نیاز شما را در مراحل اولیه ورزش تامین می کنند.

با خوردن غذاهای مغذی، ورزش منظم، خواب کافی و استراحت به سلامتی مناسب دست یابید. سلامت جسمانی خوب شامل عملکردهای بدن، ترکیب، نگهداری و رشد است. سالم بودن و تناسب اندام برای همه دنبال می شود، بفهمید به چه چیزی نیاز دارید و می توانید آن را انجام دهید، و فرد ایده آلی را پیدا کنید که به شما در این سفر کمک کند.

فواید ورزش کردن

فعالیت بدنی منظم از طرق مختلف تناسب اندام شما را افزایش می دهد. محققان می گویند دوچرخه سواری شرایط قلبی عروقی را بهبود می بخشد و دوچرخه سواری را تا تمرینات با شدت بالا بهبود می بخشد. مزایای سلامتی دوچرخه سواری عبارتند از: وقتی وزن را به عنوان جایگزین روی لگن می گذارید تا روی پاها، روی مفاصل راحت است. از این رو دوچرخه سواری برای افراد مسن و کسانی که درد مفاصل دارند بسیار مفید است.

دوچرخه‌سواری برای رگ‌های خونی، مغز و قلب شما شگفت‌انگیز است به همان خوبی که ترشح اندورفین را تحریک می‌کند و در نتیجه احساس لذت می‌کند. رکاب زدن به سمت پایین باعث تمرین عضلات سرینی، چهارسر ران، گاستروکنمیوس و سولئوس می شود. در مرحله ریکاوری، از عضلات همسترینگ و خم کننده ران و باسن استفاده می کنید. دوچرخه سواری علاوه بر این برای ماهیچه های شکم، بافت های ماهیچه ای بازو و شانه که برای حفظ تعادل و حالت قائم استفاده می شوند، مفید است.

در نتیجه

در نتیجه، حفظ سلامتی مطلوب مستلزم عناصر متعددی مانند نگرش مثبت، ورزش منظم و تغذیه کامل است. مراقبت از بدن و لذت بردن از دستاوردهای خود فواید روحی و جسمی قابل توجهی دارد. طیف متنوعی از فعالیت ها برای کمک و بهبود کیفیت زندگی شما وجود دارد. شروع کوچک و حفظ اهداف مورد نظر می تواند به طور چشمگیری مسیر زندگی شما را تغییر دهد. از این توصیه ها استفاده کنید و سخاوتمندانه سود خواهید برد.