سالمندی سالم – افراد صدساله و سالمندان می توانند سالم، فعال و پربار زندگی کنند – و شما هم می توانید

مطالعات روی صدساله ها و فوق صدساله ها بیش از آنچه قبلاً می دانستیم در مورد روند پیری و آنچه ما را زنده نگه می دارد به ما آموخته است. چهار منطقه آبی، مناطقی در جهان با قدیمی ترین ساکنان، شناسایی شده اند. این چهار منطقه عبارتند از: اوکیناوا، ژاپن; ساردینیا، ایتالیا؛ لوما لیندا، کالیفرنیا، و شبه جزیره نیکویا در کاستاریکا.

o پانچیتا کاستیلو، که اخیراً 100 ساله شده است، در هوجانچا، کاستاریکا، مکانی با یکی از سالم ترین و قدیمی ترین جمعیت روی کره زمین زندگی می کند. محققان این طول عمر را به کیفیت زندگی در روستا نسبت می دهند. موارد زیر برخی از عواملی است که به نظر می رسد این روستاییان را زنده نگه داشته است.

– حس هدفمندی قوی دارند

– آب سخت با محتوای کلسیم بالا می نوشند

– آنها روی خانواده خود تمرکز می کنند

– شام سبک می خورند

– شبکه های اجتماعی دارند

– آنها به سختی کار می کنند

– آنها به طور منظم در معرض آفتاب “هوشمند” قرار می گیرند

– آنها ارتباطات معنوی قوی دارند آنها را بدون استرس نگه می دارد



o ریچارد ساویج، 100 ساله، از شیکاگو، اسپیدی یاوارون، 100 ساله، از وود دیل، ایالت، مارسیا هاوکینز، 100 ساله، از شیکاگو، و لوسیا کلاس، 102، از مورتون گرو، ایالت، اخیرا در منطقه ESPN در منطقه تحت درمان قرار گرفتند. شیکاگو به یک ناهار رایگان برای به اشتراک گذاشتن اشتیاق خود برای شیکاگو کابز، علیرغم 100 سال شکست تیم. این صدساله ها علاقه شدیدی به ورزش دارند، علاقه ای که همچنان ادامه دارد.

پیری در آمریکا

خبر خوب این است که آمریکایی‌ها طولانی‌تر زندگی می‌کنند، تلفات کمتری را در اثر بیماری قلبی و سکته و بهبود بهبودی از سرطان و سایر بیماری‌ها تجربه می‌کنند. بخش جمعیت بالای 65 سال ایالات متحده از 9.5 درصد در سال 1967 به 12.4 درصد در سال 2005 افزایش یافته است و تا سال 2030 به 20 درصد تخمین زده می شود، تقریباً 70 میلیون نفر. در سال 2011، 76 میلیون نفر از بچه های آمریکایی 65 ساله خواهند شد.

سالمندان فعال سنین 60-99

در اینجا تنها تعداد کمی از سالمندانی که از 60 سالگی تا 90 سالگی و بعد از آن زندگی فعال و سالمی دارند، آورده شده است.

o Nola Ochs مدرک لیسانس خود را در سن 95 سالگی از دانشگاه ایالتی فورت هیس کانزاس گرفت.

o Michael DeBakey، MD، 97، جراح قلب شناخته شده بین المللی از تگزاس و Denham Harman، MD، 89، پدر نظریه رادیکال های آزاد پیری، هنوز در حال کار و سخنرانی هستند. دکتر هارمن مصرف ویتامین ها و آنتی اکسیدان ها را برای کاهش تولید رادیکال های آزاد، به ویژه ویتامین های C و E و کوآنزیم Q-10 و بتاکاروتن پیشنهاد می کند.

o هری برنشتاین، در سن 96 سالگی، اولین بار نویسنده کتاب دیوار نامرئی، خاطرات بزرگ شدن یهودی در شهر آسیاب استاکپورت، انگلستان، در زمان جنگ جهانی اول شد.

o Irena Sendler، “یک مددکار اجتماعی لهستانی که به نجات حدود 2500 کودک یهودی از دست نازی ها با قاچاق آنها از گتوی ورشو و دادن هویت های جعلی به آنها کمک کرد…” در سن 98 سالگی در 5/12/08 درگذشت.

o دوریان پاستر، MD، 86 ساله، 48 سال است که با خوشحالی ازدواج کرده است و بیش از 35 سال مدیر کمپ موج سواری خود است. «این دکتر هر روز صبح یک ساعت و ربع به انجام اسکات تنفس عمیق، تمرینات انعطاف‌پذیری و مقداری کار با هالتر ده پوندی می‌پردازد و دعا می‌کند و با آن مرحوم صحبت می‌کند.

o Wifold Bialokur، در سن 71 سالگی، 6.2 مایل را در کمتر از 44 دقیقه، روان و با کنترل می دود.

o شیلا جانسون، 60 ساله، یک معلم جبر دبیرستانی بازنشسته که رتبه سوم بازیکن زن در بخش USTA 60 را دارد، به تیم تنیس کالج در دانشگاه گراند کانیون پیوست.

خبر بد این است که اکثریت قریب به اتفاق سالمندان حداقل یک مزمن دارند [physical] 50٪ حداقل دو بیماری مزمن دارند که فعالیت های اساسی آنها را محدود می کند.

تقریباً 20 درصد از سالمندان آمریکایی نیز دارای اختلالات روانی هستند. بسیاری از پزشکان مراقبت های اولیه فکر می کنند که علائم روانپزشکی فقط “پیری طبیعی” یا بیماری جسمی مزمن است. تقریباً 90 درصد از بیماران مسن افسرده در مراقبت های اولیه هیچ درمانی یا درمان ناکافی دریافت نمی کنند. تنها درصد بسیار کمی با افزایش سن، درمان اختلالات روانی را از یک متخصص سلامت روان دریافت می کنند.

مطالعه ملی همبودی نشان داد که در سن 75 سالگی، خطر ابتلا به هر گونه اختلال روانپزشکی تشخیص داده شده در طول زندگی بیش از 50٪ است. این مطالعه نشان داد که بیماری روانی در اوایل دهه بیست شروع می شود و به دنبال آن افزایش تدریجی شرایط اضافی از جمله اختلالات اضطرابی، اختلالات خلقی، اختلالات کنترل تکانه و سوء مصرف مواد وجود دارد. Psychology Today یافته های مشابهی را در مطالعه خود تحت عنوان Therapy in America گزارش کرده است.

پاسخ این مشکلات سلامتی هر روز توسط مسئولان و متخصصان سلامت، تغذیه، رژیم غذایی و ورزش، مشاوره، درمان، معنویت به ما ارائه می شود. این به هر یک از ما بستگی دارد که راه خود را برای سلامتی پیدا کنیم. اگر به دنبال آن باشیم، اطلاعات و کمک در دسترس است. گام بعدی پیروی از نسخه ها و توصیه هایی است که برای بهبود و حفظ سلامت و رفاه عاطفی خود به ما داده می شود.

در مقاله ای در سال 2005 نشنال جئوگرافیک با عنوان «رازهای زندگی طولانی»، نویسنده دن بوتنر، سه منطقه آبی را شناسایی کرد، مناطقی از جهان که بیشترین طول عمر را در بین ساکنان آن دارند. در آن زمان او سه منطقه را شناسایی کرده بود، اوکیناوا، ژاپن. ساردینیا، ایتالیا؛ و لوما لیندا، کالیفرنیا. اخیراً او چهارمین منطقه آبی، شبه جزیره نیکویا در کاستاریکا را اضافه کرد، جایی که با پانچیتا کاستیلو و پسر 80 ساله اش، تامی، ملاقات کرد و با او مصاحبه کرد.