رژیم طبیعی بدنسازی: کلید موفقیت

بدنسازی به یک گرایش محبوب در سبک زندگی سالم امروزی تبدیل شده است. وقتی تصمیم می گیرید با بدنسازی شکل بگیرید، با چالش های زیادی همراه است. این چالش ها شامل کشف معنای واقعی تعهد، انضباط شخصی، فداکاری و قدرت – هم ذهنی و هم جسمی است. علاوه بر تمرینات و تمرینات سنگین، داشتن یک رژیم غذایی سالم نیز مهم است. یک رژیم غذایی طبیعی بدنسازی می تواند یک برنامه غذایی رژیمی بسیار خوب باشد تا به شما کمک کند به راحتی به یک بدنساز عالی برسید.

بدنسازی طبیعی چیست؟

بدنسازی طبیعی این است که بدون مصرف داروهایی مانند استروئیدها، پروهورمون ها یا سایر مواد ممنوعه، فیزیک بدنی خود را بسازید. یعنی هیچ جایگزینی برای سخت کوشی در باشگاه و رژیم غذایی منظم وجود ندارد. کوشا بودن و مصمم بودن شما را به یک بدنساز موفق تبدیل می کند.

رژیم غذایی مناسب بدنسازی

نمونه برنامه غذایی رژیم غذایی بدنسازی طبیعی

07:30 صبحانه

3 تخم مرغ، 100 گرم نان گندم، 300 میلی لیتر آب پرتقال،

ساعت 10:00 استراحت پروتئین

500 میلی لیتر شیر بدون چربی، 30 گرم پودر پروتئین شیر، 1 موز (100 گرم)

ساعت 12:00 ناهار

1 عدد سینه مرغ بزرگ کبابی بدون روغن، 150 گرم برنج قهوه ای، 5 گل کلم بروکلی بخارپز

ساعت 3:00 شکستگی پروتئین

250 میلی لیتر آب سیب، 250 میلی لیتر شیر بدون چربی، 30 گرم پودر پروتئین شیر

6:00 شام

200 گرم استیک ماهی قزل آلا متوسط، پخته شده در فر، 100 گرم بروکلی، 100 گرم نیزه مارچوبه

7:30 لرزش بعد از تمرین

250 میلی لیتر آب پرتقال، 250 میلی لیتر شیر بدون چربی، 30 گرم پودر پروتئین شیر

ساعت 9:00 شام

50 گرم ورقه سینه مرغ، 400 گرم پنیر کوارک یا کوتاج، 100 گرم گیلاس

تغذیه نقش مهمی در فیزیک بدنی و عملکرد بدنساز دارد. یکی از راه های رسیدن به هدف تناسب اندام یا بدنساز، درک مفهوم یک برنامه غذایی خوب تغذیه و زمان بندی تغذیه است. بیان شده در بالا نمونه ای از برنامه غذایی رژیم غذایی بدنسازی طبیعی است. این برنامه غذایی رژیمی باید به دقت نیازهای محاسبه شده انرژی روزانه و سایر ریزمغذی های اساسی را برآورده کند تا هدف شما داشتن عضلات بدون چربی و کاهش توده چربی باشد. ریزمغذی های اساسی مانند پروتئین، کربوهیدرات ها و چربی ها باید همیشه در رژیم بدنسازی شما وجود داشته باشد، زیرا هیچ مکمل یا استروئیدی مصرف نمی کنید. پروتئین ها بلوک های سازنده بافت عضلانی هستند که برای بازسازی عضلات در طول تمرین ضروری هستند. از سوی دیگر، کربوهیدرات ها به شما کمک می کنند تا انرژی مورد نیاز برای تمرینات خود را تامین کنید و همچنین برای به دست آوردن عضلات ضروری هستند. چربی ها همچنین برای ساخت عضلات و کمک به عملکرد صحیح بدن مهم هستند.

متوجه خواهید شد که وقتی برای مدت کوتاهی از این رژیم بدنسازی استفاده کردید، به زودی تأثیر آن را روی بدن خود احساس خواهید کرد.