راهنمای مبتدیان برای هنرهای رزمی

چه چیزی بهتر از سالم و تناسب اندام بودن در حالی که یاد می گیرید چگونه از خود دفاع کنید؟ طیف گسترده ای از برنامه های هنر رزمی وجود دارد که به افراد اجازه می دهد تا تمرینات عالی داشته باشند و در عین حال تکنیک های دفاع شخصی را نیز یاد بگیرند.

در اینجا اطلاعاتی در مورد هنرهای رزمی مختلف آورده شده است تا به شما کمک کند تصمیم بگیرید از کدام برنامه بیشتر لذت ببرید:

کاراته: تمرکز زیادی روی ضربات مشت و لگد قوی دارد. کاراته شامل یادگیری احترام به خود و توانایی های خود و یادگیری احترام به دیگران است. هنرجویان کاراته نظم و انضباط را می آموزند که آن را به یک برنامه هنرهای رزمی خوب برای کودکان و نوجوانان نیز تبدیل می کند.

تکواندو: شامل حرکات پرانرژی زیادی از جمله ضربات بلند است. تکواندو به طور همزمان قدرت و آمادگی قلبی عروقی ایجاد می کند و همچنین انعطاف پذیری شما را بهبود می بخشد، اما ممکن است برای شروع یک برنامه تمرینی در تکواندو به سطح آمادگی متوسط ​​تا قوی نیاز داشته باشید.

کونگ فو: چه کسی با شنیدن “کونگ فو” به فکر فیلم های پاندای کونگ فو کار یا بروس لی نمی افتد؟ سبک های متعددی از کونگ فو وجود دارد و نیازی نیست که با سطح بالایی از آمادگی جسمانی شروع کنید زیرا با ادامه تمرین، تناسب اندام، انعطاف پذیری و سطح قدرت شما به طور همزمان بهبود می یابد.

جودو: شامل مبارزه با پرتاب و پایین آمدن و حتی خفگی و حرکات عجیب و غریب است. اگر استخوان های شکننده دارید یا به راحتی کبود می شوید، ممکن است بخواهید قبل از شروع جودو با پزشک مشورت کنید. بسیاری از کودکان در سطوح مبتدی جودو درگیر می شوند زیرا آنها عاشق عمل خشن و غلتشی هستند!

کیک بوکسینگ: بوکس را با عناصر کاراته ترکیب می کند. برای شروع نیازی نیست که در فرم شگفت انگیزی باشید زیرا وقتی با حرکات کیک بوکسینگ تمرین می کنید، قوی تر می شوید و سطح کلی آمادگی جسمانی شما با حرکت بهتر می شود. کیک بوکسینگ هم شامل حرکات مبارزه نزدیک و هم ضربات و مشت های دور برد می شود.

تایچی: تمرکز بر تنفس مراقبه ای، مشابه یوگا، همراه با روتین های کونگ فو که به آرامی انجام می شود. هرکسی با هر سطح تناسب اندام و سنی می تواند تای چی یاد بگیرد و تمرین کند و این حرکات بدن شما را تحت استرس قرار نمی دهد.

به عنوان یک مبتدی که قصد استفاده از یک برنامه هنرهای رزمی را به عنوان برنامه اصلی تناسب اندام خود دارید، ممکن است بخواهید قبل از تصمیم گیری چند نوع مختلف را امتحان کنید. شما می خواهید برنامه ای را انتخاب کنید که برای شما مناسب باشد و شما را علاقه مند نگه دارد تا شانس بیشتری برای ماندن در برنامه و بهره مندی از بیشترین سود از آن داشته باشید.