دیابت: چیست؟

اطلاعات زیر فقط برای اهداف آموزشی است و به این منظور است

مکمل هر گونه درمان پزشکی، نه برای تجویز یا تشخیص هیچ بیماری.

لطفا قبل از شروع هر برنامه پزشکی یا تغذیه ای با پزشک خود مشورت کنید.

با اختراع تمام فرآوری های مدرن و تصفیه شده ما برای مواد غذایی که دیده ایم

افزایش دیابت در جهان ما برخی از نژادهایی که به طور گسترده دیابت دارند

اعداد هاوایی ها و سرخپوستان بومی آمریکا هستند. بدن آنها دارای یک

سازگاری با غذاهای مدرن سخت است. دیابت بیش از هر بیماری دیگری می تواند

با تغذیه به خوبی مدیریت شود

دو نوع دیابت وجود دارد: نوع اول، دیابت بی مزه، نادرتر است و مجبور است

با کمبود هورمون هیپوفیز به نام وازوپرسین مقابله کنید. دیگری

این احتمال وجود دارد که کلیه ها توانایی پاسخگویی مناسب به آن هورمون را نداشته باشند.

افراد مبتلا به این نوع دیابت علائم مختلفی دارند که آن را برجسته می کند:

آنها تشنگی شدید دارند و بدون توجه به نحوه ادرار، مقادیر زیادی ادرار می کنند

آنها زیاد می نوشند و این ضعف کلیه ها را به ما نشان می دهد.

دیابت نوع I اغلب دیابت وابسته به انسولین نامیده می شود

سن پایین است و گاهی اوقات “دیابت نوجوانان” نامیده می شود. اغلب توسط یک ویروس ایجاد می شود

حمله به سیستم، اما اکثر کارشناسان بر این عقیده هستند که بدن ایمنی است

وقتی این اتفاق می افتد سیستم ضعیف است. با تخریب سلول های بتا در

پانکراس که انسولین را تولید می کند، بدن قادر به استفاده از گلوکز نیست.

غذای اصلی بدن در نتیجه، سطح گلوکز در خون از آن زمان بالا است

بدن نمی تواند آن را جذب کند. این اغلب “مقاومت به انسولین” نامیده می شود. دیابتی ها

خون “خیلی غلیظ” یا “چسبنده” می شود و این باعث لخته شدن خون یا ترومبوز می شود

به رگ های خونی آسیب می رساند

این می تواند منجر به ایجاد سطوح بیش از حد رادیکال های آزاد (اکسیدانی که

سریعتر بدن را تجزیه می کند) و فرد را مستعدتر می کند

مشکلات زیر: دیابتی ها در معرض خطر بیشتری برای بیماری کلیوی، تصلب شرایین،

نابینایی، بیماری قلبی یا بیماری های عصبی، و همچنین بیشتر مستعد ابتلا به

. این به دلیل مقاومت بدن آنها در برابر انسولین است

هورمونی که در واقع گلوکز را به عنوان یک ماده مغذی وارد بافت و سلول ها می کند.

وقتی این اتفاق نمی افتد بدن از نظر متابولیکی ضعیف می شود. گلوکز

مولکول‌ها در یک جفت غیرعادی با پروتئین‌های بدن قرار می‌گیرند، مرحله‌ای به نام

“گلیکوزیلاسیون”. در نتیجه، این توانایی عملکرد پروتئین را مختل می کند

از نظر بیوشیمیایی و بیشتر سیستم ایمنی را ضعیف می کند.

برخی از علائم شایع تر دوباره تشنگی غیر طبیعی است. تحریک پذیری؛

ضعف؛ خستگی ادرار بیش از حد؛ از دست دادن شدید اشتها یا بیش از حد

گرسنگی و در بدترین حالت استفراغ و حالت تهوع. برخی از این افراد دیابتی می توانند

علائم نوع هیپرگلیسمی دارند که گلوکز بیش از حد در خون یا در آن است

مواقع دیگر هیپوگلیسمی زمانی که قند خون خیلی پایین است. هر دو شرط می تواند باشد

جدی بدترین همه این شرایط هیپوگلیسمی است که می تواند ناشی از آن باشد

فقط از دست دادن یک وعده غذایی، یا فعالیت بیش از حد، یا مصرف بیش از حد انسولین. علائم

می تواند سرگیجه، گیجی، تعریق بیش از حد باشد و در صورت عدم درمان ممکن است منجر به

کما با هیپرگلیسمی می تواند تا آنجا که علائم مشابه باشد، با نه

توانایی پایین نگه داشتن مایعات به عنوان یکی از علائم خطر. این بدان معنی است که بیش از حد وجود دارد

قند خون زیادی در سیستم وجود دارد. در طول یک بیماری شایع تر است و همچنین می تواند

منجر به کما شود این دو می توانند فوریت های پزشکی جدی همراه با مرگ و زندگی باشند

عواقب.

رژیم غذایی نامناسب ممکن است یکی از بزرگترین عوامل منجر به دیابت باشد. اغلب رخ می دهد

با افرادی که اضافه وزن دارند یا از رژیم غذایی سرشار از شکر تصفیه شده استفاده می کنند

غذاهای فرآوری شده، دارای فیبر کم، با کربوهیدرات های پیچیده بیش از حد و همچنین

گوشت زیاد، و کسانی که ورزش نمی کنند.

دسته دوم دیابت نوع II یا غیر وابسته به انسولین و اغلب است

زمانی رخ می دهد که افراد مسن تر هستند، و معمولاً با افرادی که خانواده آنها ممکن است دچار مشکل شود

سابقه دیابت این اختلال در لوزالمعده کمی متفاوت است

انسولین تولید می کند، اما به دلایلی انسولین موثر نیست. برخی از

علائم رایج بینایی ضعیف است. خستگی تکرر ادرار؛ عفونت های پوستی و غیره

بهبود آهسته زخم ها و همچنین تشنگی غیرعادی، خواب آلودگی و گزگز یا

بی حسی در پا این بیماری با رژیم غذایی نامناسب نیز مرتبط است. ملی

موسسه بهداشت می گوید که بیست تا بیست و پنج میلیون نفر با این بیماری وجود دارد

مشکلات نوع دیابت، بسیاری از آنها نوع دوم شناسایی نشده دارند (حدود پنج میلیون). دیابت

سومین عامل مرگ و میر در آمریکا است. با یک ادرار ساده قابل تشخیص است

تست.

تغذیه

بحث های زیادی در مورد تغذیه وجود دارد، اما اکثر کارشناسان موافق هستند که اگر وجود داشته باشد

وزن بیش از حد، یک برنامه کاهش وزن ضروری است. با دکتری مشورت کنید که

متخصص تغذیه مانند سایر چالش های سلامتی، هر فردی متفاوت است

و من معتقدم که ما باید با کل فرد رفتار کنیم. خیلی ها بالا را توصیه می کنند

رژیم غذایی کربوهیدرات پیچیده، کم چربی و فیبر بالا با مقدار زیادی سبزیجات تازه،

میوه های متوسط ​​و آب سبزیجات سبز.

سلول‌های چربی اضافی، پیام‌رسان‌های شیمیایی ایجاد می‌کنند که توانایی بدن را در عمل مسدود می‌کنند

به انسولین پاسخ دهد با جدا شدن چربی، انسولین خود بیماران دیابتی بهتر عمل می کند

و سطح قند خون می تواند بهبود یابد. سیر و پیاز همیشه برای درمان عالی هستند

بدن مقداری کپسایسین، یک مشتق طبیعی از فلفل تند را برای ادویه و ادویه اضافه کنید

همچنین بسیار سالم است

سبزیجات بخارپز و خام، کربوهیدرات های پیچیده را به میزان متوسط، کم چرب بیشتر بخورید

غذاها (کاهش چربی های حیوانی) و افزایش غلات و غذاهای کامل. از رنگ سفید خودداری کنید

آرد، نمک و شکر سفید چون سطح قند خون را بالا می برند. حبوبات بیشتر بخورید،

سبزیجات ریشه ای، برنج قهوه ای و کره های آجیل. منابع گیاهی از پروتئین هستند

بسیار بهتر است زیرا فیبر بالا به کاهش میل قند خون کمک می کند. از این قبیل پروتئین بخورید

به عنوان لوبیا و توفو، ماهی آزاد و ماهی تن دو یا سه بار در هفته. این ماهی ها دارای

امگا 3، برای سیستم ایمنی عالی است. برای سس‌هایتان مقدار زیادی روغن زیتون خام بخورید

یا به جای کره روی نان ها بمالید. هرگز از مارگارین استفاده نکنید

درمان کلسترول: کلسترول بالا خطر ابتلا به بیماری قلبی را در افراد دیابتی افزایش می دهد

و سکته مغزی درمان فشار خون بالا: حتی افزایش متوسط ​​فشار خون

خطر ابتلا به عوارض دیابت را تا حد زیادی افزایش می دهد. اکثر بیماران دیابتی باید باشند

اجباری در مورد حفظ کنترل فشار خون

کنسانتره‌های فیبر گیاهی مانند پسیلیوم (متاموسیل و غیره) چیزی بیش از کمک کردن به آنها انجام می‌دهند

مشکلات یبوست آنها همچنین می توانند به جذب قند و نشاسته کمک کنند.

برخی از این فیبرهای رایج‌تر دارای اثرات پایین‌آورنده قند خون هستند:

گلوکومانان، صمغ گوار، فیبر حبوبات، صمغ جو دو سر، فیبر نخود، پکتین سیب و

پسیلیوم البته بهترین راه برای دریافت فیبر افزایش میوه تازه و

سبزیجات و حبوباتی که می خورید تا مستقیماً فیبر دریافت کنید.

از دخانیات اجتناب کنید زیرا رگ های خونی شما را منقبض می کند و می تواند بسیار مضر باشد

به شرایط شما قبل از ورزش کربوهیدرات بیشتری بخورید یا انسولین خود را کاهش دهید

این اثر شبه انسولین بیشتری روی بدن ایجاد می کند. ورزش می تواند باعث کاهش قند خون شود

(هیپوگلیسمی) که نیاز به کاهش دوز انسولین یا قرص های دیابت دارد. دیابتی

با بیماری قلبی ناشناخته احتمال کمتری نسبت به افراد غیر دیابتی برای احساس درد قفسه سینه وجود دارد

(آنژین صدری) به عنوان یک علامت هشدار دهنده که آنها بیش از حد شدید ورزش می کنند. (مشورت با

پزشک شما).

اکثر بیماران دیابتی می توانند انسولین یا قرص های دیابت خود را کاهش دهند و در نهایت قطع کنند

از طریق یک برنامه جامع با محوریت تغذیه. احتمالاً همه آنها می توانند سود ببرند،

کاهش خطر عوارض طولانی مدت آنها؛ با این حال، شما باید با a کار کنید

دکتری که از تغذیه در عمل خود استفاده می کند.

هشدار:

بسیاری از کربوهیدرات هایی که مردم فکر می کنند برای دیابتی ها مفید هستند، در واقع می توانند

سطح گلوکز خون را به طور چشمگیری افزایش می دهد، به عنوان مثال، نان گندم کامل، بسیاری

غلات صبحانه، یک سیب زمینی پخته، کشمش، آلو خشک یا بیشتر میوه های خشک و هویج

آب میوه. آب هویج خیلی شیرین است. بهتر است چند عدد هویج را آب بگیرید و بیشتر داخل آن بریزید

سبزیجاتی مانند کلم پیچ، اسفناج، کرفس یا علف گندم. یک نوشیدنی سبز خوب با

بسیاری از سبزیجات، که منبع عالی کلروفیل نیز هستند. فکر کنید: قلیایی

تعادل کربوهیدرات های دیگر مانند پاستا، نان پیتا، نان فطیر یا کتاب مقدس

نان، سیب زمینی آب پز، انگور، پرتقال، لیمو یا عسل قند خون را افزایش می دهند.

فقط متواضعانه

مصرف عسل، ملاس و غیره را کاهش دهید. آنها قند خون را بالا می برند، اما بیشتر

بیماران دیابتی می توانند آنها را در مقادیر کم تحمل کنند، به عنوان مثال، 1-2 قاشق چایخوری. یک روز اگر مراقب باشند;

با این حال، بهتر است سعی کنید و بدون انجام دهید. آن ها را با فروکتوز (قند میوه) جایگزین کنید.

و لاکتوز (قند شیر) زیرا قند خون را زیاد افزایش نمی دهند و می توان از آنها استفاده کرد

مقادیر متوسط درصد کمی از دیابتی ها در سطح بالا عملکرد خوبی ندارند

رژیم کربوهیدراتی، حتی رژیمی که قندهای ساده و کمپلکس آن زیاد باشد

کربوهیدرات ها قند خون آنها نیز مانند تری گلیسیرید و کلسترول آنها افزایش می یابد

فقط سبزیجات و حبوبات را همراه با پروتئین افزایش دهید.

از مصرف کپسول های روغن ماهی حاوی مقادیر زیادی پارا آمینو بنزوئیک اسید (PABA) خودداری کنید.

و همچنین نمک و آرد سفید چون تمایل به افزایش سطح قند خون دارند. پس اجتناب کنید

مصرف مقادیر زیادی از آمینو اسید سیستئین، زیرا می تواند آن را تجزیه کند

پیوندهای هورمون های انسولین

آموزش ذهن

آرامش روانی برای همه سلامتی حیاتی است. استرس برون ده غدد فوق کلیوی را افزایش می دهد

آدرنالین و کورتیزون، دو هورمونی که باعث افزایش قند خون می شوند.

آموزش تمدد اعصاب و تکنیک های مدیریت استرس به بهبود قند خون کمک می کند

کنترل. گاهی اوقات آموزش بازخورد زیستی می تواند بسیار ارزشمند باشد — به الف مراجعه کنید

حرفه ای.

ویتامین ها و مواد معدنی

من نظارت دقیق پزشکی را برای هر گونه درمان با استفاده از ویتامین ها توصیه می کنم

تغذیه.

کروم پیکولینات، 400-600 میکروگرم در روز (ترکیب پیکولینات کروم،

وانادیل سولفات و سایر ویتامین ها و مواد معدنی که با هم برای تنظیم کار می کنند

سطح قند خون)، یا

Diabetic Nutrition RX از آزمایشگاه های تحقیقاتی پیشرو

مخمر آبجو با کروم اضافه شده نیز می تواند موثر باشد.

بیوتین، دوزهای 3-16 میلی گرم، اما بیش از 3 میلی گرم نیاز به نظارت دقیق پزشکی دارد

ویتامین B-6، 50 میلی گرم. B را با هم بگیرید

ویتامین B1، 50-100 میلی گرم، اینوزیتول، 50 میلی گرم در روز

B-12 تزریق یا پاستیل- یا زیر زبانی برای بهترین نتیجه

ویتامین C، 1000-6000 میلی گرم

کلسیم، 1000-1500 میلی گرم در روز

کوآنزیم Q10 60-120 میلی گرم

ال-کارنیتین، ال-گلوتامین و تورین، 500 میلی گرم از هر کدام (دو بار در روز خالی

معده). برای جذب مقداری ویتامین C مصرف کنید، که باعث تحرک چربی و کاهش آن می شود

میل شدید به شکر و به ترشح انسولین کمک می کند.

منگنز، 5-10 میلی گرم در روز، همراه با کلسیم مصرف نشود.

منیزیم، 600-700 میلی گرم

کوئرستین 100 میلی گرم 3 بار در روز

ویتامین E 400-900 واحد

روی، 50-80 میلی گرم

در پایان، در مورد احساسات یا چگونگی زندگی بیماران دیابتی

حکمت بدن:

افراد دیابتی زندگی خود را با نگرش غیرقابل قبول زندگی در این کشور می گذرانند

ابتدایی ترین سطح (قند). آنها هرگز راضی نمی شوند، هرگز برآورده نمی شوند، و هرگز

محتوا، آنها همیشه در حال پیشرفت هستند.

منبع: Dr. James F. Balch، MD، Phyllis A. Balch، CNC و Dr. ریچارد پودل،

md

آخرین جمله برگرفته از Wisdom of the Body توسط راجر کاتینگ، دکتر. دایان

Mistler (Misty)، و Connie Smith، RN، در مورد کار و آموزه های خود.

برای اطلاعات بیشتر و سایر مقالات به http://www.molinamassage.com مراجعه کنید.