دکتر متخصص تغذیه غذای انوشه مناسب افراد شاغل


بسیاری از افراد شاغل در ساعات کاری به رژیم غذایی خود توجه نمی کنند. در بیشتر موارد ، یکی از غذاها کنار گذاشته می شود یا غذا در زمان های غیر معمول خورده می شود. به عنوان مثال ، صبحانه در یک زمان فوق العاده با دوستان سرو می شود یا ناهار حذف می شود. میان وعده های عصرانه می تواند باعث پرخوری فرد در عصر یا شب شود. عدم تحرک پس از بازگشت به خانه و نداشتن زمان کافی برای هضم غذا می تواند منجر به چاقی و مشکلات دیگر شود.

تحقیقات نشان داده است که افراد شاغل زمان کمتری برای ناهار دارند. اکثر کارکنان و مدیران ناهار را فراموش می کنند یا زمان کافی برای خوردن ندارند. همه باید رژیم غذایی متناسب با کار خود داشته باشند و مهمترین چیز این است که به طور منظم غذا بخوریم و از اختلالات خوردن اجتناب کنیم. البته افرادی که پشت میز می نشینند و می نشینند ، زیرا کالری کمتری مصرف می کنند ، باید میزان انرژی مصرفی روزانه خود را کاهش دهند.همچنین از غذاهای پرکالری ، چرب و شیرین که در بسیاری از ادارات و شرکت ها مصرف می شود ، خودداری می کنند. میوه و سبزیجات زیاد بخورید اگرچه به بدن کمک می کند تا کالری کمتری بسوزاند ، اما عملکرد روده را بهبود می بخشد و از یبوست ناشی از نشستن زیاد و کم تحرکی جلوگیری می کند. نوشیدن آب کافی و ورزش روزانه نیز برای کارگران بسیار مهم است.

کسانی که فعالیت بدنی زیادی با فعالیت بدنی زیاد انجام می دهند باید بسته به نوع فعالیت خود کالری بیشتری دریافت کنند و بهتر است این میزان کالری دریافتی را با همه گروه های رژیم غذایی برای دریافت انرژی کافی ، تمام مواد مغذی ، ویتامین ها و مواد معدنی متعادل کنید. برای تغذیه بدن. مصرف لبنیات و دریافت مقدار کافی ویتامین D برای استحکام و سلامت استخوان بسیار مهم است.

برای کسانی که کار شبانه و شیفت شب انجام می دهند ، تعادل غذا با ساعت بیولوژیکی به خطر می افتد. اگر این افراد نتوانند ترتیب سه وعده غذایی معمولی را حفظ کنند ، باید وعده های غذایی را به C ، B و A تقسیم کرده و بر این اساس نظم جدیدی ایجاد کنند.

به طور کلی کارگران باید از غذاهای چرب و شیرین خودداری کنند ، مقدار زیادی میوه و سبزیجات بخورند ، به آرامی غذا بخورند تا از هضم غذا جلوگیری شود و از پرخوری جلوگیری شود و حداقل 30 دقیقه دقیقه غذا صرف کنند.

دیدگاهتان را بنویسید