دکتر انوشه متخصص تغذیه باورهای غلط در مورد اندازه و اندازه بدن


باورهای غلط در مورد اندازه و اندازه بدن

افراد بسیار دلسوز و متعصب بدترین دشمن آنها هستند ، زیرا همیشه درباره خود حرف های منفی می زنند. آنها از بدن خود خجالت می کشند و فکر می کنند تناسب اندام ارزش یا قیمت آنها را کاهش نمی دهد. چنین افرادی فکر می کنند که ارزش آنها بستگی به وزنی دارد که روی آن قدم می زنند یا به آینه ای که در آن نگاه می کنند بستگی دارد. ارزش آنها در چیزی است که برای آنها واقعی است یا در آنچه انجام می دهند.

آنها با اندازه بدن و میزان تخمین خود مشکل دارند و این بر روابط اجتماعی ، کار و تصمیمات روزانه آنها تأثیر می گذارد.

در جامعه ای که کاهش وزن مورد توجه و ارتقاء قرار می گیرد ، جای تعجب نیست که نارضایتی از فرم بدن در افراد دارای اضافه وزن یا چاق حاکم باشد.

تفاوت بین “ایده آل” و “واقعی” اغلب بر اساس اندازه بدن ، ظاهر فیزیکی و اجتناب از موقعیت ها و مکان های اجتماعی تعریف می شود.

قسمت هایی از بدن که بیشتر ناراضی هستند معمولاً در ناحیه کمر ، شکم ، ران و باسن هستند. نارضایتی از اندازه و ابعاد بدن معمولاً با عزت نفس پایین و حتی علائم افسردگی همراه است.

خوشبختانه ، درک نادرست از اندازه بدن یک مشکل اقلیت است و معمولاً بر افرادی که سعی در کاهش وزن دارند یا تناسب مناسب و اندامی استاندارد دارند تأثیر می گذارد.

نارضایتی جدی از شکل ، شکل و اندازه بدن یک عارضه بالینی به نام اختلال بدشکلی بدنی (BDD) است که در درصد کمی از زنان چاق رخ می دهد.

افرادی که دید منفی نسبت به بدن خود دارند در برنامه های کاهش وزن موفق تر از افرادی هستند که دیدگاه مثبتی نسبت به بدن خود دارند. مطالعه بر روی دو گروه از افرادی که از فرم بدن خود ناراضی بودند و افرادی که از فرم بدن خود راضی بودند ، نشان داد که تنها 26 درصد از افرادی که از بدن خود ناراضی هستند توانستند BMI خود را دو واحد کاهش دهند. در حالی که در گروه مقابل این میزان 63 درصد بود.

برنامه های کاهش وزن که بر بهبود ظاهر بدن تمرکز می کنند ، به طور کلی با گذشت زمان دنبال نمی شوند. در حالی که برنامه های کاهش وزن که بر رژیم غذایی و سلامتی متمرکز است بیشتر رایج است ، افرادی که آنها را دنبال می کنند تغییرات رفتاری مثبتی را نشان می دهند.

مشکلات اندازه و ابعاد بدن می تواند بزرگترین مانع برای کاهش وزن و حفظ وزن باشد. دلیل آن این است که نارضایتی از بدن در پایان برنامه کاهش وزن (در حالی که فرد در برنامه خود موفق بوده است) می تواند به دلیل بازیابی وزن منجر به مراحل شدید و نادرست شود.

متخصصان رژیم غذایی سخت نسبت به افرادی که با رژیم غذایی خود سازگارتر هستند از شکل و اندازه بدن خود ناراضی هستند.

افرادی که سابقه رژیم های غذایی سخت را دارند علائم نوسانات خلقی و نارضایتی از اندازه بدن خود را نشان می دهند.

در مورد بدن خود واقع بین باشید.

برای برخی افراد اندازه گیری دور کمر و باسن و کاهش وزن بسیار مهمتر از کاری است که برای یک زندگی سالم انجام می دهند. این می تواند به یک چرخه نادرست و منفی تبدیل شود. تصویری نادرست از بدن منجر به تصویری اشتباه از خود ، عزت نفس پایین و احساس عدم کفایت می شود. عزت نفس پایین می تواند مانعی برای هر شیوه زندگی سالم باشد.

قطع این چرخه می تواند با اندازه واقعی بدن آغاز شود.

بین اصطلاح “ظاهر ظاهری” (یعنی ظاهر یک شخص) و “ادراک فیزیکی” (یعنی نحوه تفکر شخص در مورد بدن خود) تفاوت زیادی وجود دارد.

معمولاً کسی از برخی جنبه های بدن خود ناراضی است. با این حال ، اگر این نارضایتی با درک خود و ارزش و ارزشی که به خود می دهد تداخل داشته باشد و تعاملات اجتماعی آن را مختل کند ، نیاز به درمان و مشاوره دارد.

در اینجا چند پیشنهاد در مورد نحوه نگاه یا رزرو نوبت برای درمان آکنه وجود دارد ، مانند:

  • لیستی از ویژگیهای خوب که یک فرد در زندگی دارد و می تواند به آنها افتخار کند ، تهیه کنید. زیرا اینها ارزشهای واقعی هستند ، نه تصویری که شخص از بدن خود دارد یا عددی که مقیاس ها را نشان می دهد.
  • تصور کنید که برای لحظه ای به دنیای تحت کنترل کارمی از نظر ارل منتقل شده اید …
  • کنترل بدن خود را متوقف کنید. چکاپ های روزانه بدن مانند گرفتن انگشتان پهلو را متوقف کنید یا روی ران ها ، باسن و شکم خود را جلوی آینه متمرکز کنید. (این منجر به درک نادرست و منفی بدن می شود).
  • از تمرکز روی یک نقطه تماس اجتناب کنید و به جای آن کل بدن را سرنگون کنید.
  • باسن و شکم خود را بین دو انگشت نگه ندارید یا اندازه نگیرید. زیرا این عمل نادرست است و باعث تخیل کاذب دیگر می شود.
  • سعی کنید چشمان خود را روی بدن نگه دارید و آن را جلوی آینه بیندازید.
  • مثبت فکر کنید. اظهارنظرهای انتقادی در مورد ظاهر بدن به عنوان “من چاق هستم” یا “من زشت و وحشتناک به نظر می رسم” فقط از برداشت منفی شما از بدن پشتیبانی می کند. این مکالمات منفی را به مکالمات مثبت تبدیل کنید (این رفتار آگاهانه افکار را بر اساس دانش ، آگاهی و واقعیت بازسازی می کند). لیستی از کلمات مثبت درباره افکار و احساسات در مورد بدن تهیه کنید و از به کار بردن زبان منفی خودداری کنید. کلمات انتقادی اغلب گفته می شود. آنها معتبرتر می شوند و تأثیر آنها ماندگار می شود. هنگام توصیف بدن خود ، به جای کلمات منفی مانند چربی ، زشت و غیره استفاده کنید. همچنین عبارات دیگر ، مانند بزرگ و بزرگ. به جای این که بگویید بدن من شبیه گوشت چرب است ، مثلاً بگویید که وزن من 90 کیلوگرم است ، یا بگویید که همیشه لباس های تمیز و مرتب می پوشم و امیدوارم لباس های شیک و شیک تری بپوشم.
  • مانند یک دوست محترم با شما محترمانه رفتار کنید.
  • از بدن خود و امثال آن لذت ببرید. تعاملات اجتماعی بیشتر ، اعتماد به نفس و تشویق ، خرید لباس جدید ، ایجاد روابط جدید اهداف مهمی برای افرادی است که از فرم بدن خود ناراضی هستند. تعیین آگاهانه اهداف به شما کمک می کند احساس بهتری در بدن خود داشته باشید. به نکات مثبت و برجسته دیگر ظاهر خود مانند مدل مو ، آرایش جدید ، لباس زیبا و … توجه کنید.
  • به فعالیتها و وظایفی که قبلاً از آنها لذت می بردید و اکنون برای شما باقی مانده اند فکر کنید ، آنها را کنار بگذارید و دوباره انجام دهید.
  • مواردی را که می تواند به شما در لذت بیشتر از بدن کمک کند ، بنویسید ، مانند ورزش ، شرکت در کلاس یوگا ، گوش دادن به موسیقی آرامش بخش ، حمام گرم ، استفاده از عطر و غیره. به احساس خوب کمک می کند.

دیدگاهتان را بنویسید