دفاع قوی: 10 مکمل برای تقویت سیستم ایمنی بدن


پس از گذشت بیش از یک سال از مقاومت در برابر همه گیری ویروس کرونا ، آمریکایی ها هنوز تمام تلاش خود را برای حفظ سلامت و بازگرداندن زندگی خود انجام می دهند.

اکنون زمان آن نیست که کسی سرپرست خود را ناامید کند.

در عوض ، افراد باید سیستم ایمنی خود را تقویت کنند رژیم غذایی سالم و ده افزونه کلیدی در زیر.

قبل از مصرف مکمل ها با پزشک خود مشورت کنید!

1. ویتامین A

ویتامین A به دلیل توانایی در تحریک تولید لنفوسیت ها باعث تقویت ایمنی می شود.

این گلبول های سفید خون برای محافظت از بدن در برابر عفونت ها ضروری هستند. هر دو آنتی بادی تولید می کنند و مستقیماً به ویروس ها و باکتری های خارجی حمله می کنند تا از خود در برابر طیف وسیعی از عوامل بیماری زا محافظت کنند.

ویتامین A همچنین یک آنتی اکسیدان شناخته شده است ، بنابراین در TerraOrigin.com مکمل هایی را پیدا می کنید که حاوی غلظت بالایی از ویتامین A طبیعی گیاهی هستند که می تواند عملکرد ایمنی بدن را پشتیبانی کند.

2. ویتامین C

ویتامین C به تولید کلاژن کمک می کند ، که برای حفظ پوشش داخلی بینی ، ریه ها و معده ضروری است و از نفوذ ویروس جلوگیری می کند. ویتامین C یک آنتی اکسیدان شناخته شده است.

این ماده از بدن در برابر استرس اکسیداتیو محافظت می کند ، فرایندی که در اثر آزادسازی بیش از حد رادیکال های آزاد ایجاد می شود ، اغلب در طول پاسخ ایمنی سالم.

استرس اکسیداتیو می تواند ایمنی را کاهش داده و همچنین منجر به پیری شود ، بنابراین عاقلانه است که از اثرات آنتی اکسیدانی و ضد التهابی ویتامین C استفاده کنید.

منابع گیاهی ویتامین C شامل انواع توت ها ، اسفناج ، مرکبات و فلفل است ، بنابراین به دنبال مکمل های طبیعی حاوی این مواد باشید.

3. ویتامین E

مانند ویتامین A و C ، ویتامین E یک آنتی اکسیدان قوی است. ویتامین E دیواره های سلولی را تقویت و محافظت می کند ، دفاع آنها را در برابر نفوذ ویروس ها بهبود می بخشد و التهاب را کاهش می دهد.

همچنین از عملکرد سلول های T پشتیبانی می کند ، نوعی گلبول سفید که به تجمع و پاسخ ایمنی قویبه

سلول های T با شناسایی عوامل بیماری زا و سپس شبیه سازی مکرر برای شکست اساسی سلول های مهاجم عمل می کنند. این پاسخ ایمنی در افرادی که سطح استرس اکسیداتیو پایین تری دارند بیشتر مثر است.

4. ویتامین D

ویتامین D برای حمایت از ایمنی بسیار مهم است به طوری که بسیاری از سلول های ایمنی گیرنده هایی دارند که به آن متصل می شوند.

سلول های T را در مواقع مورد نیاز فعال می کند ، اما از واکنش بیش از حد آنها جلوگیری می کند. ویتامین D همچنین تولید سایتوکین را تنظیم می کند و به سلول های ایمنی بدن کمک می کند تا به آنتی ژن های روی سطح باکتری ها یا ویروس ها متصل شوند تا بتوانند سلول های مهاجم را از بین ببرند.

از آنجا که منابع غذایی ویتامین D محدود است ، اکثر مردم باید مکمل حاوی این ماده مغذی ضروری برای تقویت سیستم ایمنی را مصرف کنند.

5. ویتامین B2

ویتامین B2 که به ریبوفلاوین نیز معروف است ، سلامت گلبول های قرمز را افزایش می دهد.

همچنین یک آنتی اکسیدان است که می تواند از استرس اکسیداتیو جلوگیری کرده و سیستم ایمنی بدن را تقویت کند کمک به جلوگیری از عفونت هابه

ریبوفلاوین را می توان در انواع مختلفی از غذاها ، از جمله سبزیجات سبز ، تخم مرغ و گوشت بدون چربی یافت کرد ، اما بسیاری از مردم نیز مکمل های طبیعی را انتخاب می کنند که سطح B2 آنها را برای حداکثر محافظت افزایش می دهد.

6. ویتامین B6

ویتامین B6 حداقل دو نقش اساسی در تقویت ایمنی قوی ایفا می کند.

ارتباط بین سیتوکین ها و نوع دیگری از پروتئین سیگنال که توسط سیستم ایمنی بدن به نام شیمیوکین ها استفاده می شود را برای ایجاد دفاع قوی تر در برابر سلول های خارجی بهینه می کند.

ویتامین B6 همچنین می تواند تعداد آنتی بادی های موجود برای مبارزه با عفونت ها را افزایش دهد.

7. ویتامین B9

ویتامین B9 ، که فولات نیز نامیده می شود ، در درجه اول با افزایش عملکرد سیستم ایمنی بدن با افزایش سن مرتبط است.

افراد مسن سلولهای T کمتری تولید می کنند ، که می تواند ایجاد یک پاسخ ایمنی سالم را دشوار کند. فولات به تولید سلول های T کمک می کند و به تکثیر آنها کمک می کند تا افراد بتوانند با افزایش سن در برابر عفونت های ویروسی و باکتریایی م effectivelyثرتر مقاومت کنند.

8. روی

افراد مسن نیز بیشتر مستعد کمبود روی هستند که می تواند به تخریب سریع تیموس کمک کند.

این غده بیشتر در کودکان فعال است. تا زمان بلوغ ، به عنوان منبع دیگری از سلول های T برای محافظت در برابر عفونت عمل می کند ، اما با بزرگ شدن کودکان ، غدد تیموس به آرامی عملکرد خود را از دست می دهند.

غدد تیموس بسیاری از افراد تا زمانی که به سن پیری نرسند ، هیچ کمکی نمی کنند تقویت ایمنیاما مصرف مکمل های روی می تواند به سلامت این غده ضروری کمک کند.

هیچ راهی برای جلوگیری از کوچک شدن کامل غده تیموس وجود ندارد ، اما مصرف مکمل های طبیعی که حاوی مقدار زیادی روی است می تواند به افراد کمک کند تا از عفونت ها پیرتر شوند.

9. سلنیوم

سلنیوم شناخته شده ترین ماده مغذی نیست ، اما برخی پزشکان اکنون معتقدند که ممکن است کلید ایجاد یک پاسخ ایمنی موثر در برابر عفونت های ویروسی باشد.

تحقیقات اخیر رابطه ای بین کمبود سلنیوم و نقص ایمنی بدن نشان داده است.

به عبارت دیگر ، افرادی که به اندازه کافی سلنیوم دریافت نمی کنند ، به اندازه سلول T یا سایتوکین های مفید تولید نمی کنند ، بنابراین بدن آنها نمی تواند به خوبی به عفونت های ویروسی پاسخ دهد.

10. اسیدهای چرب امگا 3

برخی از انواع اسیدهای چرب امگا 3 برای حفظ سیستم ایمنی سالم ضروری هستند.

مهمترین آنها در این زمینه دوکوزاهگزانوئیک اسید (DHA) و ایکوزاپنتانوئیک اسید (EPA) است که هر دو به کاهش التهاب و بهبودی پس از حملات باکتریایی یا ویروسی کمک می کنند.

از آنجا که اسیدهای چرب امگا 3 تنها در گونه های خاصی از ماهی ، غذاهای دریایی و جلبک ها یافت می شود ، اکثر مردم آنها را فقط از طریق رژیم غذایی مصرف نمی کنند. آنها باید مکمل مصرف کنند.

در پیوست به دنبال چه چیزی باشید

بهترین مکمل ها حاوی ویتامین ها و مواد مغذی از طبیعت هستند که در آزمایشگاه ها سنتز نمی شوند. نگاهی به لیست دقیق مواد تشکیل دهنده بیندازید ، که نه تنها مواد مغذی موجود در مکمل ، بلکه همچنین منشاء آنها را نیز ذکر کرده است.

دریافت همه مواد مغذی کلیدی که در بالا توضیح داده شد فقط با رژیم غذایی بسیار دشوار است ، اما این بدان معنا نیست که مردم وقتی از مکمل های طبیعی به طور گسترده ای استفاده می کنند ، باید از آنالوگهای شیمیایی استفاده کنند.

خط پایین

حفظ سیستم ایمنی قوی تنها در مورد تغذیه سالم نیست.

بنابراین ، اکثر مردم نمی توانند به اندازه کافی از تمام آنتی اکسیدان ها و سایر ترکیبات مهم تقویت کننده ایمنی استفاده کنند. مصرف کنندگان آگاه به سلامتی می توانند از مکمل های طبیعی برای تقویت ایمنی استفاده کنند. منتظر یک عفونت ویروسی یا باکتریایی نباشید تا سر زشت شما را پرورش دهد تا در مورد نحوه سالم ماندن فکر کنید.

مکمل های ایمنی هنگامی که روزانه به عنوان بخشی از یک شیوه زندگی سالم مصرف می شوند ، بهتر عمل می کنند.

دیدگاهتان را بنویسید