خوردن گوشت یا خوردن آن – دکتر رضا اطمینانانی


گوشت بخورید یا نخورید

آیا گوشت حاوی مواد مغذی مفید برای حفظ سلامت انسان و جلوگیری از اختلالات خوردن است؟ این مقاله از دکتر رضا اطمینانانی ، متخصص تغذیه در اصفهان ، مروری بر پاسخ این س andال خواهد داشت و تأثیرات مثبت یا منفی گوشت بر سلامت انسان را بر اساس علل آن بررسی می کند. ما همچنین عوارض خوردن گوشت را بررسی خواهیم کرد.نکته مهمی که باید به آن توجه شود. یعنی گوشت از انواع غذاها شامل گوشت قرمز ، جگر ، قلب ، کله پاچه ، مغز و سایر احشاء ، طیور ، طیور و دیگر طیور و انواع حیوانات دریایی و مزرعه ای تشکیل شده است.

اما اگر گوشت می خورید!

یکی از موضوعاتی که این روزها بسیار مورد بحث قرار گرفته خوردن گوشت است. بسیاری از افراد بسیار قوی هستند و خوردن گوشت بسیار مشکل است ، برخی دیگر محتاط و مشکوک هستند. برخی نیز گیج شده و به تصمیم خوردن یا نخوردن گوشت پایبند بوده اند زیرا گزارش های متناقضی شنیده اند.

پاسخ درست چیست؟

بنابراین ما در مورد گوشت صحبت می کنیم. آیا باید منظورمان از نوع گوشت مشخص باشد؟

زیرا خواص تغذیه ای انواع مختلف گوشت می تواند متفاوت باشد. اگرچه گوشت های مختلف دارای مواد مغذی زیادی هستند. اما انواع خاصی از مواد مغذی وجود دارد که می تواند ارزش غذایی آنها را تغییر دهد.

حلیب ؛ منابع غنی از پروتئین

ابتدا خوب است خواص تغذیه ای انواع مختلف گوشت را مطالعه کنید و ببینید آیا این گروه غذایی دارای ویژگی های انسانی هستند یا ارزش غذایی مناسبی ندارند. گوشت منبع بسیار خوبی از پروتئین است ، پروتئین موجود در آن پروتئین حیوانی با هضم و جذب خوب است ، همچنین برای بدن انسان بسیار م effectiveثر است ، به این معنی که درصد بسیار بالایی از پروتئین گوشت ، سلول ها است. به این به این دلیل است که تمام گوشت حاوی تمام اسیدهای آمینه ضروری است. اسیدهای آمینه ضروری در بدن ساخته نمی شوند و بدن انسان قادر به تولید آنها نیست ، بنابراین باید در غذا یافت شوند.

این اسیدهای آمینه نقش مهمی در سلامتی انسان دارند در رشد ، ترمیم سلول های قدیمی ، تولید مایعات داخلی مانند هورمون ها ، آنزیم ها ، سلول های بدن (که مسئول سیستم ایمنی در برابر میکروب ها هستند) و مایعات داخل اندام ها مثر هستند. به در غیاب اسیدهای ضروری ضروری ، سنتز پروتئین مختل می شود و عملکردهای بالا به درستی انجام نمی شود. در نتیجه ، سلامت انسان در معرض خطر زیادی قرار دارد ، علاوه بر این که پروتئین ها نقش ساختاری در سلول ها دارند. بعد از آب ، بیشتر ساختارهای سلولی پروتئین هستند. به هر حال ، ما می بینیم که گوشت دارای کیفیت پروتئین خوبی است. از نظر کمیت ، این گروه غذایی حاوی مقادیر زیادی پروتئین نیز می باشد.

گوشت و تغذیه

گوشت منبع عالی ویتامین B است و در صورت مصرف متوسط. آنها می توانند بخش مهمی از نیاز انسان به این ویتامین را برطرف کنند.
ویتامین B نقش مهمی در سلامت سیستم عصبی و حرکت سلول های عصبی دارد. امروزه یکی از بزرگترین مشکلات ساکنان شهرهای بزرگ صنعتی مشکلات عصبی و بیماریهای روانی ناشی از این صنعت است. بنابراین ، هر نوع ماده مغذی که به حفظ سلامت اعصاب و ایجاد آرامش انسان کمک می کند. این می تواند گامی م toثر برای حفظ سلامت و رفاه انسان باشد.
ویتامین B برای سلامت پوست نیز مفید است. برخی از این ویتامین ها (که گوشت آنها منبع غنی است) برای خون سازی نیز مفید هستند.

یکی دیگر از مواد مغذی موجود در گوشت در مقادیر بسیار زیاد آهن است. آهن اغلب برای خون سازی استفاده می شود و همچنین نقش مهمی در تنفس دست دارد. کمبود آهن منجر به کم خونی می شود که عوارض جانبی زیادی دارد. آهن موجود در گوشت نسبت به منابع آهن جذب بالاتری دارد در جلوگیری از کم خونی و حفظ ایمنی مثر است.

تحقیقات همچنین نشان می دهد که کودکان مبتلا به کم خونی توانایی یادگیری و به خاطر سپردن خود را دارند که به نوبه خود منجر به افت تحصیلی می شود.در درمان کم خونی ، این اختلال برطرف می شود.
گوشت منبع غنی روی است. روی یک نمک بسیار م forثر برای رشد کودکان و نوجوانان ، بزرگسالی ، حفظ سلامت پوست ، مو و ناخن است و همچنین سیستم ایمنی بدن را افزایش داده و از بیماری ها جلوگیری می کند.

ماهی

ماهی ، نوعی گوشت (به ویژه غذاهای دریایی) ، یکی از بهترین و م foodsثرترین غذاها است ، علاوه بر ویژگی هایی که ما در گوشت قرمز و طیور ذکر کرده ایم ، حاوی مقادیر زیادی ید برای سلامتی انسان و جلوگیری از گواتر است. تاثير گذار.
علاوه بر این ، چربی موجود در ماهی بهترین نوع چربی است و حاوی اسیدهای چرب امگا 3 است که تأثیر مهمی در حفظ سلامت قلب و جلوگیری از بیماری های قلبی دارد.
امتناع از خوردن گوشت ؛ چرا؟

در مطالعه فوق متوجه شدیم که انواع مختلف گوشت ارزش غذایی بالاتری دارند. با این حال ، برخی افراد استفاده از آن را مجاز نمی دانند. گوشت قرمز و چربی یا پوست مرغ حاوی چربی های حیوانی هستند که چربی های خون ناخواسته (کلسترول تام ، تری گلیسیرید ، LDL و VLDL) را افزایش می دهند. این س shouldال باید از ذهن خوانندگان عزیز مجله خارج شود ، آنها در چندین پاراگراف بالا اظهار داشتند که چربی موجود در گوشت حاوی برخی اسیدهای چرب مفید است که در کاهش ناخواسته چربی خون مثر است ، اما در اینجا عکس آن بیان شده است.


دکتر. رضا اطمینانانی

تغذیه را درک کنید


توضیح دهید که گوشت قرمز و طیور حاوی چربی یا پوست هستند ، از یک طرف منابع غنی از اسیدهای چرب وجود دارد که برای سلامت قلب مفید نیست ، از سوی دیگر برخی اسیدهای چرب غیر چرب وجود دارد که از سیستم عروقی در برابر آسیب محافظت می کند. به

لازم به ذکر است که مقداری چربی در گوشت قرمز ، ماهیچه ها وجود دارد و ما با چشم غیر مسلح می بینیم ، بنابراین از گوشت چرب مفید asiidhyada looga و همچنین برای جلوگیری از آسیب اسیدهای چرب لوگا برای جلوگیری از مشکلات بیماری های قلبی عروقی لوگا و اثرات آن استفاده کنید. asiidhyada چرب ، لازم است مراقب باشید که تمام چربی های قابل مشاهده را از گوشت قرمز ، از جمله گوشت گاو ، گوشت خوک یا گوشت گاو تشخیص دهید ، پوست مرغ نخورید و همچنین چربی را از گوشت مرغ جدا کنید. و استفاده نکنید.

با این حال ، برخی از مطالعات ارتباطی بین خوردن گوشت قرمز و افزایش چربی خون ناخواسته پیدا نکرده اند. اما مطالعات دیگر این رابطه را نشان داده اند.
استفاده بیش از حد از گوشت قرمز ممنوع است!

ادامه داد…

بقیه این مقاله (خوردن یا خوردن گوشت) را بعدا می توانید بخوانید. دوستان عزیز ، می توانید در کادر زیر با ما تماس بگیرید (نظر بدهید) و سوالات ، پیشنهادات و انتقادات خود را با ما در میان بگذارید. از حمایت شما متشکریم


دکتر. رضا اطمینانانی می تواند با ارائه تغذیه و کمیت اولیه و عادات غذایی ، نقش مهمی در دستیابی به سلامت جسمی و روحی ایفا کند.

برای دیدن دکتر کلیک کنید رضا اطمینانانی ، متخصص تغذیه و تغذیه در اصفهان.


موارد پیشنهادی

بررسی اثرات مواد قندی

غذاهای خطرناک سیگار کشیدن

اهمیت غذاهای گرم و سرد

6 راه برای دریافت امگا 3



دیدگاهتان را بنویسید