خود ارزیابی تست استرس سلامتی آردل

معرفی

چهل و سه سال از انتشار اولین چاپ رودیل می گذرد

کار محبوب با موضوع سلامتی عنوان “سلامتی سطح بالا: جایگزینی برای پزشکان، داروها و بیماری ها” به ادای احترام به هالبرت ال. دان، پزشکی که عبارت “سلامتی سطح بالا” را ابداع کرد و از آن برای پیشبرد مسئولیت شخصی برای سلامتی و شادی استفاده کرد، ادای احترام کرد. توجه روزانه به ورزش کافی، تغذیه علمی، زندگی پرنشاط و حساسیت محیطی. در دهه 1950 و اوایل دهه 60، دکتر. دان تغییر تأکید را از اتکای مداوم به مراقبت های پزشکی برای بیماری ها و بیماری های مزمن که عمدتاً به دلیل انتخاب سبک زندگی ضعیف و محیط های خطرناک ایجاد می شود، ترویج کرد.

علیرغم رشد جنبش سلامتی، تاکید هنوز بر درمان و درمان است، نه پیشگیری و سلامتی. این واقعیت یکی از دلایل اصلی است که چرا سیستم مراقبت های بهداشتی ایالات متحده اکنون سالانه 3.2 تریلیون دلار هزینه دارد. به نظر من، تمرکز بر بیماری‌های مزمن و غفلت از غنی‌سازی زندگی، تنها دلیل بزرگی برای این سطح خیره‌کننده هزینه‌های پزشکی است که در هیچ کجای دنیا مشابه نیست.

یک نسخه ساده از خود ارزیابی تست استرس من در کتاب سال 1977 که در بالا ذکر شد ظاهر شد. من در طول سالها آن را گسترش داده ام. این آزمون همیشه به گونه ای طراحی شده است که حس گسترده ای از طیف وسیعی از عواملی را ارائه دهد که می تواند منجر به فشارهای عاطفی و ذهنی با ماهیت ناخوشایند شود، که اساساً معنای استرس است، اگرچه این اصطلاح به گونه ای تفسیر شده است که گاه به گاه چنین فشارهایی را شامل می شود. عوامل مثبت، مانند تحریک پذیری بیش از حد ناشی از خوش شانسی ناگهانی و شدید. (شخصاً همیشه از چنین استرسی استقبال می کردم و هنوز هم هستم.)

با این حال، اساساً، بسیاری از عوامل استرس زا مثبت یا منفی که به خوبی مدیریت نشده اند، باعث سلامتی و سایر مشکلات از بدبختی تا تباهی می شود. تست استرس من، که هنوز هم پس از توسعه‌های فراوان در طول سال‌ها، هنوز یک ابزار خودارزیابی است، همچنان ابزاری است که برای بینش‌های شخصی در نظر گرفته شده است. این یک آزمایش به هیچ وجه فنی نیست. مگر اینکه تحت شرایط کنترل شده در طول زمان و با دقت علمی تأیید شود، فقط برای اهداف خودآگاهی و بینش در زمینه هایی که شایسته توجه هستند مفید است. که اتفاقاً همیشه مقصود بوده و هست.

استرس

کتاب های زیادی در مورد پدیده استرس نوشته شده است. این یک اصطلاح رایج در فرهنگ ما است و در برنامه های متنوع ارتقاء سلامت محل کار مورد توجه زیادی قرار می گیرد. در میان انسان‌ها، تفاوت‌های فردی عمده‌ای در نحوه واکنش و مدیریت افراد به عوامل استرس‌زا در زمان‌های مختلف تحت شرایط مختلف وجود دارد. آنچه شما را تحت فشار قرار می دهد، ممکن است به طور متناقض، من را خوشحال کند، و بالعکس. افراد با استرس در زندگی خود به طرق مختلف شکوفا می شوند و همچنین از آن رنج می برند. بنابراین، هرگونه خودارزیابی استرس زا که آگاهی را افزایش می دهد، باید منجر به رنج کمتر و شکوفایی بیشتر شود. به نظر می رسد چیز بسیار خوبی است.

اگر مدیریت استرس موثر به همان اندازه که توسط متخصصان این رشته تخصصی ادعا می شود باعث افزایش سلامتی شود، مزایای تسلط قابل توجه است. فهرست جزئی از مزایا شامل کوچک شدن مغز کمتر (!)، بهبود سلامت عاطفی، مدیریت بهتر رویدادهای ناراحت کننده، کمک به تمرکز، تمرکز بیشتر، حضور گرایی کمتر، پتانسیل های گسترده تر، خطر کمتر زوال عقل و بهبود چرخه خواب است.

به طور خلاصه، تست استرس زیر یک روش افزایش آگاهی و خودآگاهی است.

ارزیابی یا نظرسنجی رضایت از زندگی تا به امروز این باید به شما کمک کند تا یک طرز فکر سلامتی و سبک زندگی را شروع کنید یا به آن اضافه کنید.

همه ما می توانیم توانایی خود در مدیریت استرس را بهبود بخشیم. این آزمون باید برای بررسی مسائل و نگرانی هایی که منجر به حل های مثبت بسیاری از موقعیت های چالش برانگیز می شود مفید باشد.

مقیاس رتبه بندی

تست استرس سلامتی آردل که از فصل کوچک “سلامتی سطح بالا” بارها به روز و گسترش یافته است، اکنون جنبه های فیزیکی، ذهنی، عاطفی، معنوی (یعنی معنا و هدف) و اجتماعی بهزیستی را در بر می گیرد. این یکی از دلایلی است که بسیاری از کاربران گزارش می‌دهند که این تست مفید است – این آزمایش ارزیابی متعادلی از منابع استرس مختلف را بر اساس یک مقیاس شش درجه‌ای ارائه می‌کند، به علاوه یک انتخاب خنثی که نشان‌دهنده عدم وجود احساسات مثبت یا منفی مرتبط با هر مورد خاص است. به سادگی رضایت خود را برای هر مورد در درجه های مثبت یا منفی ارزیابی کنید.

  • اگر رضایت شما از وضعیت زندگی در حال حاضر در رابطه با دسته بندی فهرست شده «شورا تا خلسه» است، «+3» را وارد کنید – به خوبی یا مثبتی که معقولانه می توان انتظار داشت یا امیدوار بود.

  • اگر سطح رضایت شما در دسته بندی “بسیار خوشحال تا کاملا راضی” است، “+2” را وارد کنید.

  • اگر رضایت شما از “OK تا خفیف رضایت بخش” است، “+1” را وارد کنید.

  • اگر دقیق ترین حس شما “مطمئن نیست” تا “بدون مشکل” است، “0” را وارد کنید.

  • اگر به نظر می رسد دقیق ترین پاسخ به نظر می رسد “خفیف ناامید کننده” تا “نه کاملا درست” است، “-1” را وارد کنید.

  • اگر بیشترین/بهترین پاسخ “بسیار ناامید” تا “از این موضوع کاملا ناراضی” است، “-2” را وارد کنید.

  • اگر احساس می‌کنید مشکلی که در دست دارید عبارت است از «من در راه هیچ کجا هستم» تا «فکر می‌کنم می‌خواهم از یک صخره بروم»، «-3» را وارد کنید.

با استفاده از این سیستم امتیازدهی، در سمت چپ هر عامل، عددی را در رابطه با کاهش استرس مثبت یا منفی وارد کنید. وقتی تمام 25 مورد را تکمیل کردید، امتیاز خود را اضافه کنید و ارزیابی موقعیت استرس زا را بخوانید.

توصیه خط آخر هنگامی که آزمون و امتیازدهی کامل شد، مهم نیست که چه امتیازی دارید، این است که با یک طرز فکر/سبک زندگی واقعی آشنا شوید و به آن متعهد شوید. سلامتی واقعی به معنای سبک زندگی و طرز فکری است که با عقل هدایت می شود، با الهام از شور و نشاط، پشتیبانی می شود.

ورزش و توانمندی توسط آزادی.

آزمون خودارزیابی

_____ 1. انتخاب حرفه یا شغل

_____ 2. داشتن شغل یا ظرفیت برای زندگی رضایت بخش

_____ 3. وضعیت تاهل یا شریک زندگی

_____ 4. روابط اولیه (خانواده و بهترین دوستان)

_____ 5. توانایی تفریح ​​و میزانی که به طور منظم اوقات خوبی را تجربه می کنید

_____ 6. تعداد زیادی از موقعیت‌های اخیر که احساس شادابی می‌کردید، پر از این حس که “زندگی خوب است”

_____ 7. وضعیت مالی و چشم انداز آینده

_____ 8. احساس اینکه چه کسی هستید و چقدر در حال تکامل هستید (احترام به خود و اعتماد به نفس)

_____ 9. معنا و هدف در زندگی (شامل “معنویت”)

_____ 10. سطح عزت نفس و برآورد نحوه نگاه دیگران به شما

_____ 11. چشم انداز تأثیرگذاری بر کسانی که شما و احتمالاً دیگران را می شناسند

_____ 12. زندگی جنسی

_____ 13. بدن، چگونه به نظر می رسد و عملکرد

_____ 14. زندگی خانگی، شامل طیف وسیعی از علایق و علایق

_____ 15. مهارت های زندگی و آموزش – آگاهی از مسائل و حقایق غیر مرتبط با شغل یا حرفه شما

_____ 16. ظرفیت های مقابله با تغییرات، بحران ها، شکست ها و انواع موقعیت های غیر منتظره

_____ 17. دانش تغذیه، نگرش و الگوهای مصرف

_____ 18. توانایی بهبودی از ناامیدی ها، صدمات و مصیبت ها

_____ 19. پتانسیل ها

_____ 20. طیف وسیعی از علایق و کیفیت متعادل در زندگی شما

_____ 21. احساس کنید که زندگی برای شما در یک منحنی صعودی است و همیشه بهتر و کاملتر می شود.

_____ 22. سطح مشارکت در مسائل و نگرانی های فراتر از علایق فوری شما

_____ 23. انتخاب در مورد فرزندپروری و سبک ها/اصول برای

راهنمایی کودکان

_____ 24. نقش با شبکه دوستان، بستگان و/یا دیگران

_____ 25. پذیرش عاطفی واقعیت گریزناپذیر پیری، زوال و مرگ.

عدد مثبت را جمع کنید و اعداد منهای را کم کنید. کل را در این فاصله بنویسید: ______

تفسیر:

+ 60 تا + 75 – به طور کلی در موقعیت بسیار خوبی قرار دارید و بعید است که به طور مداوم تحت تأثیر عوامل استرس زا قرار بگیرید. شما عوامل مثبت زیادی در زندگی خود دارید که بیش از هر مدیریت استرسی است

تکنیک (به عنوان مثال، تنفس عمیق، مدیتیشن و غیره)، شما را تا حد زیادی از اثرات نامطلوب احساسات منفی در مواجهه با آنچه زندگی در خدمت شماست مصون می‌سازد. تا زمانی که رضایت شماست

سطح به همان اندازه که در این ارزیابی نشان داده شده است، باقی می ماند.

  • 36 به + 59 – شما خوب عمل می کنید، بسیار بهتر از بسیاری. شما باید اطلاعات موجود در مورد مفهوم سلامتی را جذاب و مطابق با حرکت شما به سمت زندگی موثر و سالم بیابید. شما در حال حاضر ظرفیت خوبی برای برخورد خلاقانه و کارآمد با رویدادها و شرایط دارید. پیشرفت های اضافی باید به راحتی برای شما ایجاد شود. با آرزوی موفقیت در کنار یادگیری مهارت های جدید، به ویژه در زمینه های تفکر انتقادی، تجربه زندگی پر نشاط، آمادگی جسمانی و گسترش آزادی ها و انتخاب های شخصی.

  • 20 تا + 35 – شما از اهمیت انتخاب سبک زندگی در تأثیرگذاری بر کیفیت زندگی خود قدردانی می کنید. شما ارزش مسئولیت شخصی، محیط حمایتی و اثرات مثبت انباشته تغییرات اندک را در طول زمان می دانید. در ماه‌های آینده، انرژی‌های بیشتری را در یادگیری راه‌هایی برای تقویت برخی حوزه‌ها سرمایه‌گذاری کنید. شما می توانید رضایت خود را افزایش دهید و در عین حال عوامل استرس زا را کاهش دهید.​

  • 0 تا + 19 – به وضوح می توانید از یک سرمایه گذاری متوسط ​​در یادگیری روش های کاهش استرس و افزایش لذت بهره مند شوید. انبوهی از شرایط منفی می تواند باعث شکست عاطفی شود. اکنون برای جلوگیری از کند کردن پیشرفت مداوم خود به سمت تسلط بر زندگی خوب و خودکارآمدی، اقداماتی را انجام دهید.

توصیه زیر برای محدوده امتیاز بالا (0 تا 19+) و هر سه محدوده امتیاز زیر اعمال می شود: عناصر استرس شناسایی شده در 25 عبارت را مرور کنید. Google یا به‌طور دیگری حداقل اطلاعات اولیه در مورد این مسائل مهم مرتبط با استرس را پیدا کنید. بعد از اینکه این خواندن را انجام دادید و در صورت لزوم، تکنیک ها و دیدگاه های انتخاب شده را تمرین کردید، مجدداً در آزمون شرکت کنید.

  • -1 تا – 17. توانایی شما برای به کارگیری مهارت های بنیادی سلامتی واقعی با مدیریت ناکافی عوامل استرس زا در زندگی شما مهار می شود. این چهار زمینه مهارتی کلیدی عبارتند از: 1) استفاده از تصمیم گیری مبتنی بر عقل، 2) لذت بردن از ویژگی های زندگی سرشار، 3) تمرین دو کلید ورزش (ورزش و تغذیه عاقلانه) و 4) ظرفیت شکستن. برای اینکه از محدودیت های خود تحمیلی بر آزادی های شخصی خود رها شوید. این یک موضوع سلامت روان است که پیامدهای قابل توجهی دارد.

  • 18- تا 37- – استرس با طبیعت روزمره که زندگی خوب را مختل می کند یک مشکل جدی است — و سزاوار توجه شماست. استرس ناشی از طبیعت منفی مداوم در زندگی، انگیزه شما را برای انتخاب عاقلانه و حفظ سطح انرژی مورد نیاز برای سلامتی خوب و یک زندگی لذت بخش به خطر می اندازد. شما کاندیدای مشاوره هستید. شما یا بیش از حد بدبین هستید یا در مواجهه با استرس مشکلات شدیدی دارید.

  • -38 تا -75 – خدای من. برای امرار معاش چه کار می کنید — آیا شما رهبر کره شمالی کیم جونگ ایل هستید و دیکتاتور حاکم بر پادشاهی زاهدان هستید؟ آیا در کاخ سفید ترامپ کار می کنید؟ کارهای زیادی باید انجام داد تا بار سنگینی را کم کند تا بسیاری از بار استرس از زندگی شما حذف شود.

بیایید برای لحظه ای به جنبه روشن نگاه کنیم – شما هنوز زنده هستید، بدون اینکه دچار یک حادثه قلبی شوید، آزمایش را کامل کرده اید و احتمالاً کم و بیش حس شوخ طبعی دارید. اما به طور جدی، اگر واقعاً آنقدر استرس دارید که این مجموعه کمی از سؤالات افزایش دهنده هوشیاری نشان می دهد، وقت آن است که با یک متخصص سلامت صحبت کنید.

از اینکه تست خودارزیابی استرس من را انجام دادید متشکرم.

با آرزوی بهترین ها خوب باشی.