تناسب اندام بارداری – نکاتی برای یک تمرین ایمن

تمرینات تناسب اندام قبل از تولد شما احتمالاً با پیشرفت بارداری تغییر می کند. ورزش در اوایل بارداری می تواند به کاهش برخی از علائم مرتبط با سه ماهه اول کمک کند. بیشتر فعالیت‌ها را می‌توان در طول بارداری ادامه داد، با این حال بسیاری از پزشکان توصیه می‌کنند از ورزش‌های تماسی خودداری کنید. مانند هر سوالی در مورد سلامتی خود، لطفاً برای توصیه های پزشکی خاص با پزشک خود مشورت کنید.

ورزش متوسط ​​مداوم در طول دوران بارداری، ایمن تر و موثرتر از ورزش های پراکنده است. بارداری معمولا زمان مناسبی برای شروع یک ورزش جدید نیست، با این حال بسیاری از زنان متوجه می شوند که مسئولیت یک زندگی درونی، آگاهی جدیدی از سلامت آنها به همراه دارد. این تغییر در تمرکز می تواند انگیزه فوق العاده ای برای تغذیه سالم و فعال ماندن باشد. ورزش در سه ماهه سوم بارداری می تواند تناسب اندام را برای افزایش انرژی در دوران بارداری و بعد از آن حفظ کند، همچنین افزایش وزن بیش از حد را محدود کرده و بدن را در آمادگی برای زایمان تقویت می کند.

در دوران بارداری، نوشیدن آب کافی قبل، حین و بعد از ورزش و همچنین خوردن غذاهای سالم برای حفظ ذخایر مغذی مهمتر از همیشه است. میزان افزایش وزن لازم برای حفظ یک بارداری سالم تا حدودی بسته به وزن شما قبل از بارداری متفاوت است. یک متخصص ورزش دوران بارداری به همراه پزشک شما می تواند در مورد تغذیه مناسب در دوران بارداری به شما توصیه کند.

برخی از تمرینات باید در سه ماهه دوم و سوم اصلاح شوند. به طور خاص، ورزش هایی که شامل دراز کشیدن به پشت برای مدت طولانی است، معمولاً باید اجتناب شود. یک متخصص مجاز ورزش دوران بارداری می تواند به اصلاح تمرینات برای حفظ تناسب اندام و در عین حال محافظت از سلامت شما و کودکتان کمک کند. تناسب اندام بارداری به مادران کمک می کند تا در طول دوران بارداری خود سالم و شاد بمانند، به زنان کمک می کند تا برای تولد فرزندشان آماده شوند و می تواند منجر به داشتن نوزادانی سالم و راضی شود.