تمرین سه گانه مرد آهنی

جام مقدس Ironman Triathlon برای ورزشکاران استقامتی

ورزش سه گانه مرد آهنی در بین تمام ورزش های سه گانه سخت ترین است. ورزش های سه گانه در طول های مختلف وجود دارند. مسابقات سه گانه اسپرینت در یک انتهای طیف (کوتاه) و مرد آهنی در انتهای دیگر (بلند) قرار دارند. میزان شنای شما در مسابقات سه گانه بستگی به این دارد که:

* اسپرینت یا المپیک – ورزشکاران سه گانه ½ مایل شنا می کنند

* بین المللی – ورزشکاران سه گانه 0.93 مایل شنا می کنند

* طولانی – ورزشکاران سه گانه 1.2 مایل شنا می کنند

* ورزشکاران Ironman یا Ultra Triathletes 2.4 مایل شنا می کنند

ورزشکاران سه‌گانه قبلاً آخرین بار در یک Ironman شنا می‌کردند، اما به دلایل ایمنی اکنون اولین مسابقه است. ایده اینجا این است که شما بهتر است از خستگی روی آسفالت غافل شوید تا در اقیانوس بزرگ آبی.

شنا در آب های آزاد با استخر متفاوت است

شناگران در ورزش های سه گانه آب های آزاد را با استخر بسیار متفاوت تجربه می کنند. این بسیار متفاوت از دوچرخه سواری در باشگاه یا دوچرخه سواری در مسیر جنگلی است. یا تجربیات خود را با تردمیل بسازید. دویدن در داخل با دویدن بیرون متفاوت است.

در حالی که بیشتر ما در حال موج‌سواری در ساحل بوده‌ایم، ممکن است سعی نکرده‌ایم مسافتی را به صورت رقابتی در یک خط مستقیم شنا کنیم، جریان را متعادل کنیم و مراقب شناگران دیگر باشیم. بیشتر مسابقات سه گانه بانکی ندارند که شناگران فقط در آن غوطه ور شوند. باید تا جایی که بتوانید شنا کنید قدم بزنید. برخی از شناگران تجربه خود را چنان طاقت فرسا می دانند که تمرکز خود را از دست می دهند و دچار سردرگمی می شوند.

آموزش در استخر شما یک بخش ضروری از آموزش برای Ironman شما است. فقط تمرین خود را آنجا رها نکنید. مطمئن شوید که مقداری آب آزاد نیز در نظر بگیرید.

تمرین مرد آهنی نیاز به تمرکز بیشتر از تمرینات استقامتی دارد

تمرین مرد آهنی بیشتر از تمرینات استقامتی تمرکز دارد. وقتی برای مسابقاتی فوق‌العاده طولانی مانند Ironman برای ورزش سه‌گانه تمرین می‌کنید، دیگر در یک برنامه تمرینی نیستید، همان‌قدر که برنامه تمرینی شما تبدیل به زندگی شما شده است، 24 ساعت شبانه روز و 7 روز هفته!

اهداف تمرینی شما به اهداف مسابقه ای شما بستگی دارد. اگر ورزشکار سه گانه باتجربه ای هستید، احتمالاً اهداف شما حول محور بهبود زمان می چرخد. اگر به طور کلی در ورزش سه گانه تازه کار هستید، احتمالاً می خواهید روی پایان دادن تمرکز کنید.

آموزش مرد آهنی مستلزم تعهد طولانی مدت است

اطمینان حاصل کنید که با محدود کردن فعالیت های خود فقط به شنا، دوچرخه سواری و دویدن، تمرین خود را کوتاه نکنید. برای به حداقل رساندن آسیب در حین ورزش باید از تمرینات کششی و خنک کننده استفاده کنید. همچنین باید تمرینات قدرتی را بخش مهمی از تمرین خود قرار دهید و نوعی تمرین متقاطع را برای متعادل کردن عضلات خود در نظر بگیرید.

اگر برای یک مرد آهنی تمرین می کنید، برنامه تمرینی شما باید شامل تمرین در حالت خستگی باشد تا بدن شما را با این نوع خواسته ها وفق دهد. تمرین برای ماراتن یک چیز است. تصور کنید وقتی از مسابقات شنا و دوچرخه سواری خسته شده اید، دویدن ماراتن چه حسی دارد.

یکی دیگر از جنبه های مهم تمرین برای مرد آهنی، درک و استفاده از تغذیه استقامتی است. اکنون باید خود را به عنوان یک ورزشکار برتر ببینید. شما نمی توانید از تغذیه غافل بمانید و انتظار داشته باشید که بر عملکرد شما تأثیر بگذارد.

آیا دوست دارید بیشتر بخوانید؟ از راهنمای ورزش سه گانه دیدن کنید.