تغذیه و سلامتی برای کودکان

آیا نگران این هستید که کودک یا فرزندانتان تغذیه مناسبی دریافت نمی کنند؟ آیا برنامه رفتن به شما در هر مرحله فست فود و آشغال می خورید؟ تغذیه و ورزش کودک برای سلامت و رشد کلی آنها بسیار مهم است. صرف اندکی از وقت خود برای آموزش خود در مورد عادات مناسب برای شکل گیری به عنوان والدین، کمک زیادی به رشد فرزندتان خواهد کرد.

اول از همه، بسیاری از بچه‌های امروزی صبحانه را از دست می‌دهند. صبحانه بخش مهمی از پازل تغذیه و تندرستی است که اغلب نادیده گرفته می شود! کودکانی که صبحانه را از دست می دهند به طور قابل توجهی شانس خود را برای اضافه وزن افزایش می دهند، به خوبی یاد نمی گیرند و مغز آنها به شیوه ای بسیار متفاوت عمل می کند.

هنگام خرید صبحانه خود برای هفته های آینده، به میوه، سبزیجات، غلات، آب میوه های تازه و شیر فکر کنید.

با فرض اینکه فرزند شما در مدرسه است، بدانید که ناهارهای ارائه شده با تغذیه مورد نیاز او هماهنگ است. سیستم‌های مدرسه به گونه‌ای تنظیم شده‌اند که 1/3 از میزان تغذیه‌ای که کودک شما در هفته به آن نیاز دارد، ارائه کند. بنابراین، اگر وقت شما کم است، یا خانواده از افراد سحرخیز تشکیل نشده است، ناهار مدرسه می تواند برای فرزندان شما بسیار مغذی باشد.

شام نیز بسیار مهم است و شما به عنوان یک بزرگسال باید چند مرحله ساده را دنبال کنید.

مطمئن شوید که اگر بیرون غذا می خورید، منوی بچه ها را تماشا می کنید. منوی بچه ها پر از نمک و غذاهای سرخ شده است که بدترین چیزهایی است که می توانید به آنها بدهید. بچه‌ها با غذا روی آن اسباب‌بازی رایگان ثابت می‌شوند، اما گذاشتن پای خود به‌عنوان والدین مسئولیت شما در قبال آنها است.

اگر در خانه شام ​​درست می کنید، سعی کنید اقلامی را پیدا کنید که می توانید آنها را بپزید یا کبابی کنید، نه در مایکروویو یا سرخ کردنی. سس ها را کنار بگذارید و مراقب مقادیری باشید که به آنها اجازه می دهید. غذاهایی که در سس ها، کره، سس و پنیرها خفه می شوند، معمولاً بد هستند.

به اندازه بخش هایی که می دهید دقت کنید و دوباره روی میوه ها و سبزیجات تمرکز کنید. سالادها برای شام نیز گزینه بسیار مناسبی هستند، اما سس سالاد گزینه خوبی نیست. به روغن ها بچسبید و مراقب مقادیر استفاده شده باشید. سس سالاد به مقدار زیاد چیز بدی است.

آخرین، اما نه کم اهمیت، تمرینی است که فرزندان شما انجام می دهند، به اندازه رژیم غذایی و تغذیه مناسب اهمیت دارد.

اطمینان حاصل کنید که فرزندان شما به مقدار کافی و کافی فعالیت دارند. سه بار در هفته ورزش و سایر فعالیت های بدنی را انجام دهید. روی برنده ها و بازنده ها تمرکز نکنید، بلکه روی مزایای تمرینی که دریافت می کنید تمرکز نکنید.

برخی از کودکان به دلایل اعتماد به نفس در فعالیت های گروهی خوب عمل نمی کنند، بنابراین مراقب باشید که فرزندتان از چه چیزهایی لذت می برد.