تغذیه و رژیم غذایی توصیه شده برای برنامه تمرینی سرعت و چابکی

هنگام شروع تمرینات سرعت و چابکی، بسیاری از ورزشکاران امروزی یکی از مهمترین جنبه های رسیدن به نتایج مورد نظر خود یعنی رژیم غذایی و تغذیه را نادیده می گیرند. بسیاری از ورزشکاران جوان تمایل به خوردن غذاهای فست فود دارند و به آنچه در طول روز می خورند توجه نمی کنند.

برای استفاده حداکثری از تمرینات سرعتی و چابکی، یک وعده غذایی متعادل بهترین مکان برای شروع در مورد تغذیه و تغذیه است. تمام وعده های غذایی در طول روز باید حاوی مواد غذایی از هر چهار گروه غذایی باشد. اگر این امکان پذیر نیست، مطمئن شوید که رژیم غذایی شما شامل وعده هایی از هر چهار گروه غذایی در طول روز باشد.

برای برآوردن نیازهای بدنی بالای ورزش، که نیاز به تولید انرژی بالایی دارد، در رژیم غذایی خود، باید مصرف کربوهیدرات خود را افزایش دهید. مهم نیست که چه ورزش یا تمرینی انجام می دهید، این نوع تولید انرژی تنها با تجزیه کربوهیدرات ها به دست می آید. این بدان معنی است که بازیکنان باید به این جنبه از رژیم غذایی خود توجه ویژه ای داشته باشند – به ویژه در هنگام در نظر گرفتن تمرینات بدنام در برنامه های سرعت و چابکی، به خصوص اگر به ورزشکاران در مورد آنچه باید بخورند راهنمایی داده نمی شود. رژیم تمرینی سنگین که بیشتر تمرینات سرعتی و چابکی شامل می شود فقط برای افزایش نیاز به کربوهیدرات است.

هنگام بحث در مورد این موضوع، مرسوم است که شکل انرژی مصرف شده را به عنوان درصد (نسبت) کربوهیدرات ها، چربی ها و پروتئین های مصرف شده بیان کنید. در حالی که رژیم غذایی معمول برای جمعیت عمومی حدود 40٪ کربوهیدرات، 45٪ چربی و 15٪ پروتئین است، مقدار غذای توصیه شده برای یک بازیکن فوتبال (که بسیار سخت و تمرین کرده است) حدود 65٪ کربوهیدرات، 20٪ چربی است. و 15 درصد پروتئین، بر اساس خبرنامه اوج عملکرد.

دریافت آمینو اسیدهای ضروری بلافاصله پس از تمرین، سنتز پروتئین را افزایش می دهد، که منجر به توده عضلانی بیشتر و (به شرط تمرین “درست”) قدرت بیشتر می شود. نکته بسیار مهم در مورد مصرف پروتئین زمان بندی است – اگر شیک یا بارهای پروتئینی مصرف می کنید، آنها را در اسرع وقت بعد از تمرین مصرف کنید.

به شرطی که رژیم غذایی متعادل و پرانرژی داشته باشید، مکمل کراتین نیز توانایی شما را در سرعت دویدن مکرر بهبود می بخشد، همانطور که در مقاله ویتامین ها و مکمل ها مورد بحث قرار گرفت.

برخی از اطلاعات استفاده شده در این مقاله از خبرنامه اوج عملکرد گرفته شده است.