تغذیه را جدی بگیرید

اهمیت تغذیه خوب چیز جدیدی نیست. در سال 400 قبل از میلاد، بقراط گفت: بگذارید غذا داروی شما باشد و دارو غذای شما. امروزه تغذیه خوب بیش از هر زمان دیگری اهمیت دارد. حداقل چهار مورد از 10 علت اصلی مرگ و میر در ایالات متحده – بیماری قلبی، سرطان، سکته مغزی و دیابت – به طور مستقیم با نحوه تغذیه ما مرتبط است. رژیم غذایی نیز در تناسب اندام نقش دارد.

تا چند سال پیش، تنها ورزشکارانی که تغذیه را جدی می گرفتند، بدنسازان بودند. در حال حاضر، تغذیه بخشی جدایی ناپذیر از تمرین در فعالیت هایی مانند فوتبال، بسکتبال، شنا، تنیس و غیره است.

این به یک دلیل بسیار خوب است.

چه یک ورزشکار در سطح جهانی باشید و چه از علاقه مندان به ورزش، تغذیه برای تناسب اندام ضروری است. ویتامین ها، مواد معدنی، چربی ها و اسیدهای آمینه خاص سلول های شما را تغذیه می کنند. آنها قدرت، توانایی شما برای ریکاوری پس از تمرینات سنگین و حتی خلق و خوی شما را کنترل می کنند. بیا با آن روبرو شویم. وقتی حواس‌تان پرت، افسرده یا مضطرب هستید، عملکردتان چقدر خوب است؟

تغذیه بهینه می تواند تفاوت زیادی در نحوه پاسخ بدن شما به تمرین و نحوه عملکرد شما در ورزش ایجاد کند. این می تواند تفاوت بین برد و باخت و سرعت بهبودی بدن شما باشد.

بهترین برنامه غذایی برای ورزشکاران باید شامل مایعات کافی و مقدار زیادی از غذاهای کم چرب و کربوهیدرات تصفیه نشده باشد که انرژی و سوخت و مایعات مصرف شده در طول فعالیت بدنی را جبران کند. به عنوان یک ورزشکار، نه تنها قبل، بلکه در حین و بعد از ورزش نیز باید به نیازهای غذایی خود توجه دقیقی داشته باشید.

آیا باید از مکمل های غذایی استفاده کرد؟

اگر فعال هستید و غذاهای مفید زیادی می خورید، می توانید ویتامین های زیادی را در رژیم غذایی خود دریافت کنید. به عنوان مثال، اگر 12 اونس آب پرتقال بنوشید، 200 درصد از مقدار توصیه شده رژیم غذایی (RDA) ویتامین C را دریافت خواهید کرد. بدون شک، میوه ها و سبزیجات منبع عالی از مواد مغذی مهم هستند. این غذاهای نیروگاهی ویتامین هایی را فراهم می کنند که از پیری، سرطان، بیماری قلبی و سایر بیماری ها نیز محافظت می کنند. آنها بیمه سلامت هوشمند برای آینده هستند.

مکمل های غذایی می توانند به عملکرد بدن شما در سطح مطلوب تری کمک کنند. اگر به طور منظم تمرینات سنگین انجام دهید، به سادگی نمی توانید ویتامین ها، مواد معدنی و سایر مواد مغذی مهم را از رژیم غذایی خود دریافت کنید.

توجه داشته باشید که همه مکمل های غذایی یکسان نیستند. برخی از مواد با کیفیت بالا ساخته می شوند در حالی که برخی دیگر در واقع از محصولات فرعی نفتی ساخته می شوند. مطالعات نشان داده اند که مکمل های طبیعی موثرتر از مصنوعی هستند.

مکمل های با کیفیت خوب توانایی بدن شما را برای عملکرد افزایش می دهند. بهترین راه برای امتحان هر مکمل غذایی این است که یک محصول را حداقل به مدت دو هفته مصرف کنید و اثرات آن را مشاهده کنید. انرژی بیشتری داری؟ آیا می توانید سخت تر تمرین کنید؟ در پایان دوره آزمایشی، توقف کنید، یک هفته استراحت کنید و با توجه به پاسخ به مورد قبلی، محصول دیگری را امتحان کنید. یک بار دیگر دو هفته به آن فرصت دهید، توقف کنید، یک هفته استراحت کنید و مورد بعدی را در لیست امتحان کنید و دوباره پاسخ خود را بنویسید. این کار را تا زمانی ادامه دهید که آنهایی را که بیشتر برای شما جذاب هستند را امتحان کنید. در پایان دوره آزمایشی، ایده بسیار خوبی خواهید داشت که چه چیزی برای شما مفید است و چه چیزی برای شما مفید نیست. از طریق این فرآیند شما قادر خواهید بود موثرترین برنامه تغذیه ای را که به طور انحصاری برای شما طراحی شده است، فرموله کنید.

نتیجه نهایی این خواهد بود که شما در هر ورزشی که هستید بسیار توانمندتر و موثرتر خواهید بود.