تغذیه برای ورزش های زمستانی

بیایید با چند تعریف شروع کنیم:

  • ورزش های زمستانی ورزشی است که اغلب در فصل زمستان روی برف یا یخ انجام می شود.
  • دمای ورزش های زمستانی که در خارج از منزل انجام می شود 25- تا 10+ درجه سانتی گراد است، در حالی که دمای ورزش های داخل سالن به طور متوسط ​​بین 5 تا 10 درجه سانتی گراد است.

برف و یخ هر چه بالاتر می روید بهتر می شوند. این بدان معنی است که برای بسیاری از علاقه مندان به ورزش های زمستانی، تمرین و مسابقه معمولاً به میزان معینی از ارتفاع، اغلب 2600-3500 متر نیاز دارد.

مهمترین فاکتورهای تغذیه ای که باید هنگام انجام ورزش های زمستانی در نظر گرفت، اثرات تجمعی سرما و ارتفاع است – که منجر به افزایش مصرف انرژی، اتکای بیشتر به قند خون و گلیکوژن ماهیچه ها و تشدید از دست دادن مایعات می شود.

هر نوع فعالیت در سرما می تواند انرژی مورد نیاز را افزایش دهد. زندگی و / یا ورزش در ارتفاع نیاز شما به ذخایر آهن کافی را افزایش می دهد تا خون شما را تنظیم کند. علاوه بر این، نیاز به مایعات در هوای سرد بیشتر از محیط های معتدل است. چرا؟ از آنجایی که هوای سرد حاوی آب کمتری نسبت به هوای گرمتر است، قرار گرفتن در معرض سرما منجر به افزایش اندک اما قابل توجهی در از دست دادن آب می شود – هر بار که بازدم می کنید، کمی کم آبی تر می شوید. به‌علاوه، دمای سرد می‌تواند منجر به اختلال در پاسخ تشنگی شود، به این معنی که متوجه نمی‌شوید که باید آن‌طور که باید بنوشید.

باید در نظر داشت که در مسابقات بین المللی اسکی صحرایی بیش از 15 کیلومتر نوشیدنی ورزشی برای همه ورزشکاران ارائه می شود – اگر قصد دارید در یک روز بیش از 15 کیلومتر اسکی یا اسنوبرد داشته باشید، باید به سطح مشابهی توجه کنید. عرضه، که نه تنها شامل مایعات است، بلکه بر پایه گلوکز و پروتئین نیز می باشد.