تاکوی سبزیجات سرخ شده ورقه ای


این دستور غذای کاملاً جدید، دوشنبه بدون گوشت را با سه شنبه تاکو ترکیب می کند و شما به طور جدی می خواهید آن را هر روز هفته درست کنید. من از زمان تاکوهای مرغوب و دیوانه کننده مرغ ذرت خیابانی من برای شما یک دستور تاکو جدید درست نکرده ام و بگذارید فقط بگوییم این یکی همه جعبه ها را بررسی می کند.

این تابه ورق تاکو سبزیجات برشته شده پر از سبزیجات زیبا و لطیف است که با یک ترکیب ادویه باور نکردنی پر شده است. همچنین به لطف لوبیا سیاه خوشمزه ۱۴ گرم پروتئین گیاهی دریافت خواهید کرد! و از آنجایی که سس = زندگی است، من دو تا از سس‌های مورد علاقه‌ام را برای ریختن و غوطه‌ور کردن این تاکوها، به‌علاوه چند سس جایزه برای انتخاب در پست قرار دادم. با چاشنی های تازه لذت ببرید تا واقعاً این تاکوهای گیاهی را خودتان درست کنید!

من و پسرها این تاکوها را برای شام خوردیم و باقیمانده برنج را برای کمی کاسه تاکو دوست داشتم. خیلی خوب. بیایید این مهمانی تاکو را شروع کنیم.

به دنبال غذاهای گیاهی بیشتری هستید؟

من تو را با من پوشانده ام سری ایمیل رایگان: 5 روز غذای گیاهی! در این مجموعه، من بهترین دستور العمل های گیاهی و گیاهی خود را با شما به اشتراک می گذارم تا از هر وعده غذایی در روز لذت ببرید – شامل میان وعده ها و دسرها!

همه اطلاعات را دریافت کنید و اینجا ثبت نام کنید برای لذت بردن از وعده های غذایی رنگارنگ و سبزیجات در تمام طول فصل.

تاکوی سبزیجات برشته شده روی یک ورقه پخت

همه چیزهایی که برای تهیه تاکوی سبزیجات بو داده نیاز دارید

این تاکوهای گیاهی آسان با 5 سبزیجات مختلف، بسیاری از ادویه های خوشمزه و مقدار زیادی پروتئین گیاهی بسته بندی شده اند. در اینجا چیزی است که برای ساخت آنها نیاز دارید:

  • ادویه ها: قبل از تفت دادن، سبزیجات را در مخلوطی از زیره، گشنیز، زردچوبه، پودر سیر، پونه کوهی خشک، فلفل کاین (اگر گرما دوست دارید)، نمک و فلفل بریزید.
  • سبزیجات: ما گل کلم، سیب زمینی شیرین، فلفل دلمه ای و پیاز قرمز را تفت می دهیم تا کاملا نرم شوند. من همچنین دوست دارم ذرت منجمد یا تازه را اضافه کنم! به کمی روغن زیتون و آبلیموی تازه نیز نیاز دارید.
  • پروتئین: این تاکوهای گیاهی آسان پروتئین خود را از یک قوطی لوبیا سیاه دریافت می کنند!
  • برای سرو: آنها را با تورتیلاهای ذرت سرو کنید (برای نکاتی در مورد زغال کردن آنها به زیر مراجعه کنید!) یک آووکادو، کلم قرمز خرد شده برای کمی ترد، گشنیز تازه و دو سس انتخابی شما. من عاشق ریختن این سس خامه ای خارق العاده بادام هندی یا سس ماست گشنیز تند هستم.

سبزیجات برشته شده در یک تابه برای تهیه تاکوهای گیاهی

تاکوهای گیاهی خود را سفارشی کنید

از آنجایی که این تاکوهای وگان فقط با سبزیجات و ادویه‌ها درست می‌شوند، سفارشی کردن آن‌ها بر اساس سلیقه شما بسیار آسان است. در اینجا چند ایده برای ساختن آنها برای خودتان وجود دارد:

  • سبزیجات خود را انتخاب کنید شما واقعاً می توانید از سبزیجات فصلی که در دست دارید استفاده کنید! در زمستان کدو حلوایی یا حتی کلم بروکسل را امتحان کنید و در تابستان کدو سبز را امتحان کنید.
  • یک ضربه گرما اضافه کنید. اگر ادویه دوست دارید، به یاد داشته باشید که فلفل هندی را به مخلوط ادویه خود اضافه کنید و با خیال راحت روی تاکوی خود را با خلالپینو پر کنید.
  • پروتئین را انتخاب کنید. دو تا از این تاکوها حدود 14 گرم پروتئین گیاهی دارند، اما با خیال راحت لوبیاهای بیشتری اضافه کنید، نخود یا توفو را جایگزین کنید تا آنها را گیاهی نگه دارید، یا مرغ پخته، آسیاب شده یا خرد شده را امتحان کنید. اگر گیاه‌خوار نیستید، این ران‌های مرغ کبابی سازون بهترین افزودنی خواهد بود!
  • کربوهیدرات را کم کنید به راحتی می توانید تمام مواد تاکوی سبزیجات برشته شده را روی تختی از کاهو رومی، سبزیجات مخلوط، یک فنجان کاهو یا بسته بندی کاهو یا حتی با برنج گل کلم سرو کنید.

سبزیجات بریان شده روی یک تابه برای تاکوهای گیاهی

بیا سس صحبت کنیم

من لینک دو سس را که توصیه می کنم قرار دادم. این واقعاً به شما بستگی دارد و هر دو انتخاب عالی هستند! من چند مورد دیگر را در زیر اضافه کردم که خوشمزه خواهد بود. اگر هر یک از این سس ها را درست می کنید، توصیه می کنم قبل از شروع آشپزی، آنها را از قبل درست کنید.

تمام دستور العمل های سس من را اینجا ببینید!

تاکوی گیاهی با سبزیجات برشته و آووکادو در کنار یک کاسه سبزیجات

نحوه زغال اخته کردن تورتیلا

تورتیلاهای ذرت شما با کمی زغال روی آنها بسیار خوشمزه خواهند شد!

  1. مشعل اجاق گاز خود را در پایین ترین حالت روشن کنید.
  2. یک تورتیلا را روی مشعل قرار دهید و بگذارید حدود 45 ثانیه گرم شود – مرتباً چک کنید تا مطمئن شوید که نمی سوزد.
  3. پس از به دست آوردن ذغال مورد نظر، تورتیلا را با انبر با احتیاط برگردانید و طرف دیگر آن را نیز چغندر کنید.
  4. تورتیلا ممکن است پس از ورق زدن کمی پف کند، که اشکالی ندارد!
  5. در حین تمام کردن تورتیلاها را با حوله ای بپوشانید تا گرم بمانند.

تاکوهای گیاهی بو داده شده با آووکادو روی یک ورقه پخت

این تاکوهای گیاهی را از قبل آماده کنید

اگر در حال آماده کردن این تاکوهای سبزیجات برشته هستید، می توانید به راحتی با خرد کردن همه سبزیجات خود و نگهداری آنها در ظروف در بسته در یخچال، به علاوه سس را از 1 تا 2 روز قبل، آماده سازی را زود شروع کنید. حتی می‌توانید همه ادویه‌ها را با هم مخلوط کنید و آن‌ها را در یک شیشه نگهداری کنید تا زمانی که آماده استفاده از آن‌ها شوید.

تاکوهای گیاهی با سبزیجات برشته و آووکادو

تاکو و انچیلاداهای بیشتر

همه دستور العمل های تاکو و انچیلادا ما را از اینجا دریافت کنید!

امیدوارم که عاشق این تاکوهای سبزیجات برشته شده در تابه باشید! اگر آنها را درست کردید، حتماً یک نظر و امتیاز بگذارید تا بدانم چگونه آنها را دوست داشتید. لذت ببر، xo!

تاکوی سبزیجات سرخ شده ورقه ای

تاکوی سبزیجات برشته شده در تابه زیبا پر از سبزیجات کاملا چاشنی شده و مقدار زیادی پروتئین گیاهی. این تاکوهای گیاهی آسان را با آووکادو، کلم قرمز خرد شده، گشنیز تازه و انتخابی بین دو سس خامه ای و خوشمزه سرو کنید. بهترین شام بدون گوشت درست شده در یک تابه!

  • برای ادویه ها:
  • 1 ½
    قاشق ها
    زیره
  • 1 ½
    قاشق ها
    گشنیز
  • 1 ½
    قاشق ها
    زردچوبه
  • ¾
    تست
    پودر سیر
  • ½
    تست
    پونه کوهی خشک
  • اختیاری: ¼ قاشق چایخوری کاین
  • ½
    تست
    نمک
  • فلفل سیاه تازه آسیاب شده
  • برای سبزیجات:
  • 1
    گل کلم سر، به صورت گلچه بریده شده (حدود 3-4 فنجان گل کلم)
  • 1
    سیب زمینی شیرین متوسط، به مکعب های ½ اینچی خرد شده
  • 1
    فلفل دلمه ای قرمز، به قطعات خرد شده
  • 1
    پیاز قرمز، به قطعات خرد شده
  • اختیاری: 1 فنجان ذرت تازه یا منجمد
  • 2
    قاشق غذاخوری
    روغن زیتون یا آووکادو
  • ½
    آبلیموی متوسط
  • برای لوبیا سیاه:
  • 1
    (15 اونس) قوطی لوبیا سیاه، شسته و آبکش شده است
  • برای سرو:
  • 8
    تورتیلاهای انتخابی، زغالی شده برای سرو (من عاشق تورتیلاهای ذرت نرم هستم!)
  • 1
    آووکادو، ورقه ای یا خرد شده
  • کلم قرمز خرد شده، برای ترد
  • سس خامه بادام هندی جالاپینو (DF, V)
  • یا
    سس ماست گشنیز
  • گشنیز تازه خرد شده

  1. ابتدا هر سسی را که می‌خواهید با این دستور تهیه کنید درست کنید تا در وقتتان صرفه‌جویی شود و در زمان خوردن آماده باشید. بیشتر در بخش یادداشت من در زیر. دستور العمل ها در مواد تشکیل دهنده لینک شده اند و می توانید در خود پست و همچنین در بخش یادداشت پیدا کنید!

  2. فر را با دمای 400 درجه فارنهایت گرم کنید. یک ورقه پخت بزرگ را با کاغذ روغنی بپوشانید. بسته به اندازه ورقه‌ای که دارید، ممکن است لازم باشد از دو تابه برای جا دادن همه سبزیجات استفاده کنید.

  3. در یک کاسه کوچک، همه مواد ادویه جات را با هم مخلوط کنید تا به خوبی با هم ترکیب شوند: زیره، گشنیز، زردچوبه، پودر سیر، پونه کوهی، کاین، نمک و فلفل.

  4. گل کلم، سیب زمینی شیرین خرد شده، فلفل دلمه ای قرمز، پیاز قرمز و ذرت (در صورت استفاده) را به ظرف آماده شده اضافه کنید. با روغن آووکادو و آبلیمو بپاشید. ادویه جات را روی تمام سبزیجات بپاشید. از یک انبر یا دست تمیز برای ترکیب همه سبزیجات استفاده کنید تا به خوبی با ادویه ها و روغن آغشته شوند. من متوجه شدم که استفاده از دست بسیار ساده تر است!

  5. سبزیجات را به مدت 30-40 دقیقه تفت دهید و تا نیمه هم بزنید. وقتی سیب زمینی شیرین چنگال شد، متوجه خواهید شد که آنها تمام می شوند. در طول 5 تا 10 دقیقه آخر پخت، ظرف را از فر خارج کرده و لوبیا سیاه آبکش شده و آبکش شده را درست به ظرف ورقی با سبزیجات اضافه کنید. این فقط برای گرم کردن حبوبات در فر بدون نیاز به استفاده از قابلمه یا کاسه دیگری است!

  6. روی تورتیلاهای ذغالی شده با سس خامه بادام هندی مورد علاقه من، کمی کلم قرمز برای کرانچ، تکه های آووکادو و گشنیز سرو کنید. لذت بردن! هر کدام 4، 2 تاکو سرو می کند.

من لینک هر دو سس را که توصیه می کنم قرار داده ام. این واقعا به شما بستگی دارد! سس بادام هندی jalapeño کمی بیشتر طول می کشد، اما خامه ای، وگان و بسیار خوش طعم است. سس ماست گشنیز jalapeño کمی تند، تازه و روشن است. هر دو انتخاب عالی هستند! اگر اینها را درست می‌کنید، توصیه می‌کنم قبل از شروع آشپزی آن‌ها را زودتر درست کنید. پست کامل را برای گزینه های سس بیشتر بررسی کنید.

پست کامل را مشاهده کنید تا یاد بگیرید چگونه به راحتی تورتیلاهای خود را برای سرو به کار ببرید!

تغذیه

خدمات: 4 وعده

اندازه خدمت: 2 تاکو (بدون سس)

کالری: 429 کیلو کالری

چربی: 13.8 گرم

چربی های اشباع شده: 2 گرم

کربوهیدرات ها: 67.8 گرم

فیبر: 18.1 گرم

قند: 8.4 گرم

پروتئین: 14.6 گرم

دستور تهیه توسط: Monique Volz // آشپزخانه جاه طلب | عکاس: Eat Love Eats