بهترین دال سماح تا به حال | آشپزخانه جاه طلب


من بسیار هیجان‌زده هستم که یک دستور غذای باورنکردنی، طعم‌دار، فوق‌العاده مغذی از کتاب آشپزی جدید دوستم Samah of Dada Eats، Dada Eats: Love to Cook It را با شما به اشتراک بگذارم. قبل از شیرجه رفتن، اجازه دهید فقط بگویم این کتاب آشپزی کاملاً شگفت انگیز است. این غذا پر از 100 دستور غذای گیاهی است که بر مواد اولیه واقعی، غذاهای کامل و ضدالتهاب ها تمرکز دارد. پیچ و تاب های او در غذاهای راحتی کلاسیک و دستور العمل های اصلی هندی، مواردی هستند که می خواهید با همه به اشتراک بگذارید.

من بهترین او را انتخاب کردم دستور دال چون من هم مانند سماح طرفدار پختن با حبوبات هستم (و این سوپ عدس کدو حلوایی یکی از غذاهای مورد علاقه من است). اولین بار است که دال سنتی می پزم و واقعاً عاشقم. سماح آن را به بهترین وجه در کتاب آشپزی خود آورده است، “این انرژی زا و سبک است، در حالی که هم پایه و هم آرامش بخش است.” طعم ها شما را از درون به بیرون گرم می کنند و این یک وعده غذایی رضایت بخش است.

به دنبال غذاهای گیاهی بیشتری هستید؟

من تو را با من پوشانده ام سری ایمیل رایگان: 5 روز غذای گیاهی! در این مجموعه، من بهترین دستور العمل های گیاهی و گیاهی خود را با شما به اشتراک می گذارم تا از هر وعده غذایی در روز لذت ببرید – شامل میان وعده ها و دسرها!

همه اطلاعات را دریافت کنید و اینجا ثبت نام کنید برای لذت بردن از وعده های غذایی رنگارنگ و سبزیجات در تمام طول فصل.

دال هندی در یک کاسه با گشنیز

دال چیست؟

دال نه تنها یک ماده تشکیل دهنده است، بلکه یک غذای سنتی و گیاهی هندی است. به عنوان یک ماده، دال به نسخه تقسیم شده حبوبات مانند عدس، نخود و غیره اشاره دارد. به عنوان دستور غذا، دال از جوشاندن عدس های زرد یا قرمز با ادویه های گرم کننده و اغلب شیر نارگیل، گوجه فرنگی و آبگوشت برای ایجاد یک وعده غذایی دوست داشتنی و فوق مغذی با قوام خورش درست می شود.

بهترین دستور غذای سماح تا به حال دلچسب است، حاوی 15 گرم پروتئین و بیش از 10 گرم فیبر است و کاملاً خوشمزه است.

پختن پیاز و سیر در قابلمه برای تهیه دال

همه چیزهایی که برای تهیه این دستور دال نیاز دارید

یکی از بهترین قسمت های ساخت دال از ابتدا این است که در آن از هزاران منگنه انباری استفاده می شود! درست کردن آن برای یک شام عالی در شب بسیار آسان است. در اینجا چیزی است که شما نیاز دارید:

  • عدس: پایه این دستور غذا با دال زرد یا عدس قرمز تقسیم می شود – هر کدام که می توانید پیدا کنید.
  • تولید کردن: شما به پیاز، سیر و زنجبیل تازه نیاز دارید تا طعم دلپذیری به دال بدهید. همچنین در مراحل پخت و پز مقداری اسفناج تازه به اضافه مقداری آب لیموی تازه برای کمی روشنایی مخلوط خواهید کرد.
  • ادویه ها: این ادویه های فوق العاده دنج ستاره نمایش هستند. شما به زردچوبه آسیاب شده، زیره، گشنیز آسیاب شده، فلفل هندی و نمک و فلفل فراوان نیاز دارید.
  • برای آبگوشت: عدس ها را در کمی رب گوجه فرنگی، گوجه فرنگی خرد شده یا خرد شده، شیر نارگیل و آب سبزیجات قرار می دهید.
  • برای تزئین: کاسه خود را با برگ های گشنیز تازه بپوشانید!

شیر نارگیل را در قابلمه بریزید تا دال درست شود

با دال چه سرو کنیم

دال خامه ای و خوشمزه بهتر است با:

دستور غذای آسان دال در قابلمه

طرز تهیه دال خانگی

  1. عدس خود را آماده کنید با شستن چند بار عدس‌ها شروع کنید تا آب شفاف شود. سپس روی آنها را با آب تازه بپوشانید و حدود 30 دقیقه تا یک ساعت خیس کنید.
  2. پیاز را تفت دهید. در مرحله بعد باید پیازها را برای چند دقیقه در روغن زیتون تفت دهید تا نرم شوند. زنجبیل و سیر را اضافه کنید و تفت دهید تا کمی قهوه ای شود.
  3. ادویه جات را اضافه کنید. همه آن ادویه های دلپذیر را با هم مخلوط کنید و همه چیز را برای چند دقیقه بپزید تا تیره شود و بوی معطر بگیرد.
  4. گوجه فرنگی را اضافه کنید. رب گوجه فرنگی را با هم مخلوط کرده و چند دقیقه تفت دهید و سپس گوجه فرنگی های خرد شده را داخل آن بریزید و چند دقیقه تفت دهید تا کم شود.
  5. در آبگوشت بریزید. سپس شیر نارگیل و آب سبزیجات را اضافه کنید و همه چیز را حدود 5 دقیقه بجوشانید.
  6. عدس را بپزید. عدس های آبکش شده را به قابلمه اضافه کنید و حدود 30 دقیقه بجوشانید تا نرم شوند و کاری خوب و غلیظ شود. اسفناج را هم بزنید تا پژمرده شود.
  7. غلیظ کنید و سرو کنید. آب لیموی تازه را اضافه کنید و حدود 10 دقیقه هم بزنید تا دال به دلخواه غلیظ شود. سپس سرو کنید!

دال خانگی در سه کاسه

چرا عدس را آبکشی و خیس کنیم؟

شستن عدس تا زمانی که آب شفاف شود، اطمینان حاصل می کند که هیچ گونه زباله مانند گرد و غبار، خاک، پوسته و غیره وجود ندارد. در دستور غذای شما عدس یک غذای طبیعی و کامل است، به این معنی که می تواند مقداری از آن زباله ها را حمل کند! باید عدس ها را هم خیس کنید تا کمی سریعتر بپزند.

دال خانگی در یک کاسه با گشنیز

نکات نگهداری و انجماد

  • برای ذخیره سازی: این دال خامه ای را در ظروف دربسته در یخچال به مدت 4 تا 5 روز نگهداری کنید. به راحتی آن را در مایکروویو یا روی اجاق گاز گرم کنید!
  • یخ زدن: اجازه دهید دال کاملا خنک شود و سپس آن را به یک ظرف مناسب در فریزر (یا چندین ظرف برای اهداف آماده سازی غذا) منتقل کنید. تا 2 ماه فریز کنید. برای گرم کردن مجدد، ابتدا آن را در یخچال بگذارید تا آب شود سپس آن را در مایکروویو یا روی اجاق گاز گرم کنید.

دال هندی در یک کاسه با یک طرف نان

سوپ ها، خورش ها و کاری های مغذی تر

همه سوپ ها، خورش ها و کاری های من را از اینجا دریافت کنید!

امیدوارم دستور غذای باورنکردنی سماح را دوست داشته باشید! اگر آن را درست کردید، حتماً یک نظر و امتیاز بگذارید تا بدانم چگونه آن را دوست دارید. و به یاد داشته باشید که یک کپی از آن را بردارید کتاب آشپزی Dada Eats Eats Love to Cook It!

The Best Dal Ever توسط Dada Eats

زمان کل 1 ساعت 30 دقایق

دال دنج و مغذی ساخته شده با دال مونگ زرد، ادویه های گرم کننده، شیر نارگیل خامه ای و سبزیجاتی از اسفناج تازه. این دستور العمل زیبای دال حاوی پروتئین گیاهی و فیبر برای یک وعده غذایی کامل و رضایت بخش است!

  • 1
    فنجان
    مونگ دال زرد یا عدس شکافته قرمز
  • 3
    قاشق غذاخوری
    روغن زیتون اضافی
  • 1
    پیاز زرد، خرد شده
  • 1
    (2 اینچ)
    زنجبیل تازه، رنده شده
  • 5
    حبه سیر، ورقه شده
  • ½
    تست
    زردچوبه پودر شده
  • 1 ½
    قاشق ها
    زیره آسیاب شده
  • 1
    تست
    گشنیز آسیاب شده
  • ½
    تست
    فلفل هندی
  • نمک کوشر و فلفل سیاه تازه آسیاب شده برای طعم دادن
  • 1
    تست
    رب گوجه فرنگی
  • 1
    (15 اونس) می‌توانید گوجه‌فرنگی‌های خرد شده یا خرد شده را همراه با آب آن‌ها
  • 1
    (13.5 اونس) می تواند شیر نارگیل را کاهش دهد (یا اگر می خواهید یک دال غنی تر را ترجیح می دهید از پرچرب استفاده کنید)
  • 2
    فنجان ها
    آب سبزیجات
  • 2
    فنجان ها
    اسفناج بچه تازه، تقریباً خرد شده
  • 1
    .
    آب لیموی تازه
  • برای تزئین:
  • برگ های گشنیز تازه، تقریباً خرد شده، برای تزئین
  • برای سرو:
  • نان فلت کینوآ یا برنج برای سرو

  1. عدس ها را در یک کاسه متوسط ​​بریزید و روی آنها را با آب بپوشانید. عدس ها را با دست بشویید، آب آن را بیرون بیاورید و این کار را تکرار کنید تا آب شفاف شود. روی عدس ها را با آب تازه بپوشانید و 30 دقیقه تا 1 ساعت خیس کنید (این کار باعث می شود سریعتر بپزند).

  2. روغن زیتون را در یک قابلمه بزرگ و سنگین روی حرارت متوسط ​​گرم کنید. وقتی شروع به برق زدن کرد، پیازها را اضافه کنید و 3 تا 4 دقیقه تفت دهید تا نرم و شفاف شوند. زنجبیل و سیر را اضافه کنید و با پیاز 2 تا 3 دقیقه دیگر تفت دهید تا همه چیز کمی قهوه ای شود.

  3. زردچوبه، زیره، گشنیز، کاین و نمک و فلفل سیاه را هم بزنید. ماسالا را به مدت 2 تا 3 دقیقه تفت دهید تا بوی معطر پیدا کند و رنگ آن تیره شود.

  4. رب گوجه فرنگی را اضافه کنید و 1 تا 2 دقیقه تفت دهید تا رنگ آن عمیق شود. حالا گوجه ها را داخل آن بریزید. به پختن ادامه دهید تا گوجه فرنگی ها کمی کم شوند، 3 تا 4 دقیقه.

  5. شیر نارگیل و آب سبزیجات را به قابلمه اضافه کنید. حدود 5 دقیقه بجوشانید.

  6. حالا عدس آبکش شده را اضافه کنید. در قابلمه را بپوشانید و حدود 30 دقیقه یا تا زمانی که عدس نرم شود و کاری غلیظ شود بجوشانید. اسفناج را اضافه کنید و هم بزنید تا پژمرده شود.

  7. آب لیمو را اضافه کنید و حدود 10 دقیقه مرتباً هم بزنید تا دال به غلیظ شدن و خوش طعم شدن ادامه دهد. برای رسیدن به قوام دلخواهتان، می توانید بیشتر بجوشانید. دوباره بچشید و در صورت لزوم چاشنی ها را تنظیم کنید.

  8. روی دال را با گشنیز خرد شده تزئین کنید و با نان، نان تخت، کینوآ یا برنج سرو کنید.

برای ذخیره سازی: این دال خامه ای را در ظروف دربسته در یخچال به مدت 4 تا 5 روز نگهداری کنید. به راحتی آن را در مایکروویو یا روی اجاق گاز گرم کنید!

یخ زدن: اجازه دهید دال کاملا خنک شود و سپس آن را به یک ظرف مناسب در فریزر (یا چندین ظرف برای اهداف آماده سازی غذا) منتقل کنید. تا 2 ماه فریز کنید. برای گرم کردن مجدد، ابتدا آن را در یخچال بگذارید تا آب شود سپس آن را در مایکروویو یا روی اجاق گاز گرم کنید.

تغذیه

خدمات: 4 وعده

اندازه سرو: 1 وعده (بر اساس 4)

کالری: 429 کیلو کالری

چربی: 21.4 گرم

چربی های اشباع شده: 11.2 گرم

کربوهیدرات ها: 44.5 گرم

فیبر: 10.1 گرم

قند: 6.1 گرم

پروتئین: 15.7 گرم

دستور غذا توسط: Gaby Cooking چیست | عکاس: Eat Love Eats