برنامه های سلامت شرکت: اهمیت تغذیه سالم

کارمندان تقریبا یک سوم از روز خود را در شرکت می گذرانند. این بدان معناست که بسیاری از آنها می توانستند دو وعده غذایی اصلی روز (صبحانه و ناهار) را در شرکت بخورند. در محل کار، کارکنان تحت استرس کار می کنند و همچنین هر از گاهی احساس خستگی جسمی و روحی می کنند. مطالعات نشان می دهد که استرس میل افراد به غذا را افزایش می دهد و آنها معمولاً غذاهای پرچرب یا پر قند مصرف می کنند. بنابراین انتخاب غذای نامناسب در سفره خانه شرکت در این مواقع می تواند بر سلامت، تندرستی و بهره وری آنها تأثیر منفی بگذارد. در درازمدت، مصرف منظم چنین مواد غذایی می تواند منجر به عوارض سلامتی مانند اضافه وزن یا چاقی، افزایش خطر ابتلا به دیابت و فشار خون بالا، افزایش سطح چربی و غیره شود.

امروزه غذاخوری ها در دفاتر به کارکنان خود طیف وسیعی از وعده های غذایی را ارائه می دهند. اولویت کافه تریا در محل کار تهیه مواد غذایی است که کارکنان می خرند و نه لزوماً مواد غذایی سلامت بخش، زیرا طعم غذا بیشتر از ارزش غذایی غذا در اولویت است. همه می دانیم که غذای لذیذ به معنای استفاده زیاد از روغن، کره، خامه، ماوا، نمک، شکر و … در غذا است. کارمندان تقریبا هر روز صبحانه و ناهار یا حداقل ناهار را در غذاخوری شرکت می خورند. بنابراین، بسیار مهم است که گزینه های سالم و مغذی در اختیار آنها قرار گیرد.

چگونه ارائه گزینه های غذایی سالم برای یک محل کار مفید است:

1. بدون کاهش بعدازظهر: ما می دانیم که گلوکز برای عملکرد، هوشیاری و توانایی مغز ما در طول روز مورد نیاز است. خوردن غذاهای پرچرب و قند باعث احساس سنگینی معده و سستی و خواب آلودگی فرد می شود. بنابراین، بسیار مهم است که یک ناهار مغذی، سبک و خوش طعم برای مقابله با کسادی بعد از ظهر بعد از ناهار در دسترس باشد. این همچنین کمک می‌کند تا از آن فنجان‌های قهوه، چای و سایر گزینه‌های ناخواسته دوری کنید تا بلافاصله بعد از ناهار به دنبال آن باشید تا با سستی مقابله کنید.

2. تقویت روحیه: یک رژیم غذایی سالم به سلامت روحی و جسمی کمک می کند. شاد بودن و در یک حالت ذهنی آرام به کارمند کمک می کند تا رابطه مثبتی با همکاران داشته باشد و خلاقیت در کار را افزایش می دهد زیرا حداقل استرس در کار وجود دارد.

3. مرخصی استعلاجی کمتر: یک رژیم غذایی سالم تضمین می کند که بدن تمام مواد مغذی مورد نیاز برای ساخت، بهبود و تقویت سیستم ایمنی را دریافت می کند. ایمنی خوب سلامت خوب و بیماری های کمتر را تضمین می کند.

برای داشتن یک غذاخوری با گزینه های غذایی سالم چه می توان کرد؟

امروزه، برنامه‌های سلامت سازمانی طراحی‌شده توسط متخصصان سلامت شامل ارزیابی و مشاوره در غذاخوری اداری، برنامه‌ریزی منوهای سالم با دستور العمل‌های جالب، و گفتگو در مورد تغذیه سالم است تا کارکنان اهمیت سلامت در محل کار را درک کنند.

پس این متخصصان پزشکی چه کاری انجام می دهند؟ متخصص تغذیه کافه بمبئی دارای کارشناسان بهداشتی شامل متخصصین تغذیه و متخصصان تغذیه آموزش دیده است که منوی غذاخوری را که توسط آژانس های خارجی مدیریت می شود ارزیابی می کنند، کالری غذای سرو شده در منو را محاسبه می کنند و به کارکنان در مورد ضریب تغذیه آنها آموزش می دهند. از طرف دیگر، آنها می توانند منوهای مغذی و جالبی را با استفاده از اصول برنامه ریزی وعده غذایی طراحی کنند. برنامه ریزی میان وعده های سالم نیز بر عهده متخصصان تغذیه و تغذیه این شرکت است. بنابراین، گرسنگی عصرگاهی نیازی به درمان وادا پاو، سمبوسه، سیب زمینی سرخ کرده و غیره ندارد. گزینه های سالم تری را می توان در اختیار کارمندان قرار داد.

امروزه شرکت ها از نیازهای کارکنان آگاه به سلامت آگاه می شوند. چای و قهوه ممکن است توسط این کارمندان با چای سبز، چای لیمو، دوغ یا چای گیاهی موجود در مطب جایگزین شود. علاوه بر این، شرکت ها می توانند دستگاه های خودپرداز اداری را با تنقلات سالم مانند ماخاناس، کورمورا، پفک جوار، بادام زمینی سرخ نشده، چانا برشته و غیره ذخیره کنند تا تنقلات سالمی را به کارکنان ارائه دهند. همچنین می‌توان میوه‌ها را در غذاخوری برای مقابله با گرسنگی در عصر در اختیار کارمندان قرار داد.

چاقی، دیابت و فشار خون بالا شرایطی هستند که عمدتاً ناشی از سبک زندگی و عادات غذایی ناسالم هستند. توجه به غذایی که می خورید چه در محل کار و چه در خانه بسیار مهم است. هدف یک برنامه سلامتی شرکتی باید افزایش بهره‌وری نیروی کار باشد و برنامه‌ریزی منوهای متعادل و خوشمزه بخشی ضروری از این برنامه‌ها است.