برنامه رژیم غذایی کشتی گیران زن

سلام خانم های جوان، امیدوارم حال همگی عالی باشد. امروز می خواهم در مورد برنامه غذایی کشتی گیران زن هندی با شما صحبت کنم. همانطور که همه ما می دانیم چگونه “خواهران فوگات” شگفت انگیز هند را با علاقه غیرمعمول خود به “کشتی” که یک ورزش عمدتاً مردانه است باعث افتخار هند کردند. ضرب المثل معروف “پشت سر هر زن مستقل و موفق، پدری است که کورکورانه به فرزندان خود اعتماد می کند نه جامعه” به درستی فداکاری و ایمان بی پایان یک پدر مشتاق را برای فرزندانش توصیف می کند.

اکنون بیایید در مورد برنامه غذایی مفصل با فواید سلامتی صحبت کنیم:

برنامه رژیم غذایی با جزئیات

اول صبح یک لیوان آب با معده خالی و سپس چند تمرین کششی و گرم کردن است. نوشیدن آب در صبح به پاکسازی روده، سم زدایی بدن و تقویت ایمنی کمک می کند. اشتها را افزایش می دهد و BMR (نرخ متابولیک پایه) را تا 24 درصد افزایش می دهد و در نتیجه به کاهش وزن و تون عضلانی کمک می کند.

صبحانه:

سالاد جوانه: سالاد جوانه را می توان به راحتی با انواع جوانه های موجود مانند جوانه های گرم، لوبیا، لوبیا قرمز، نخود فرنگی و غیره تهیه کرد. آهن و روی.

گنجاندن جوانه ها در رژیم غذایی فواید سلامتی مختلفی مانند جوانسازی پوست، افزایش تولید کلاژن، کمک به فرآیند سم زدایی و جلوگیری از پیری زودرس دارد. بنابراین، ادامه دهید و از ترکیب دستور العمل های مختلف جوانه لذت ببرید تا از مزایای آن بهره مند شوید.

میوه ها، سبزیجات تازه: مصرف میوه ها و رژیم غذایی غنی از سبزیجات، تمام مواد مغذی لازم برای حفظ یک سبک زندگی سالم را برای بدن شما فراهم می کند. سبزیجات تازه به طور طبیعی کالری کمی دارند و سرشار از فیبر غذایی، ویتامین A و C، اسید فولیک و پتاسیم هستند.

مصرف غذاهای غنی از پتاسیم مانند سویا، اسفناج، عدس و لوبیا و غیره به حفظ فشار خون طبیعی کمک می کند. فیبر رژیمی از اکثر سبزیجات سطح کلسترول خون را کاهش می دهد و به تشکیل علوفه کمک می کند که به هضم کمک می کند. غذاهای غنی از اسید فولیک مانند بروکلی، آووکادو، عدس و غیره تشکیل گلبول های قرمز خون را تحریک می کنند. مرکبات غنی از ویتامین C دارای خواص ترمیم زخم هستند.

شیر، سویا: شیر گاو بهترین رژیم غذایی برای استخوان‌ها و دندان‌های قوی‌تر محسوب می‌شود، زیرا منبع غنی از کلسیم و ویتامین D است. همچنین دارای مکمل‌هایی مانند پتاسیم است که به گشادی عروق کمک می‌کند و در نتیجه فشار خون شما را کاهش می‌دهد. مهم ترین تغییر رژیم غذایی که یک فرد سالم باید انتخاب کند، کاهش مصرف سدیم و بهینه سازی مصرف پتاسیم است. مقدار بهینه 4069 میلی گرم پتاسیم در روز خطر ابتلا به بیماری های قلبی را تقریباً 50 درصد کاهش می دهد. شیر گاو برای عضله سازی نیز طراحی شده است.

غذاهای کامل سویا منبع عالی فیبر، کلسیم، ویتامین B کمپلکس و اسیدهای چرب امگا 3 هستند. این تنها پروتئین کامل غیر حیوانی است زیرا منبع گیاهی هشت اسید آمینه ضروری است. این غذاها پروتئین با کیفیت بالایی برای ما فراهم می کنند و چربی اشباع شده بسیار کمی دارند و به خودی خود یک وعده غذایی سالم و کامل هستند. دانه های سویا کامل بهترین هستند زیرا حاوی ایزوفلاونوئیدها هستند و رژیم غذایی سرشار از فیتوکمیکال های ایزوفلاون پایه ای برای یک رژیم غذایی متعادل تشکیل می دهد.

میوه های خشک: کشمش مکمل غذایی با انرژی بالا برای کشتی گیران است. آنها به دلیل افزایش وزن به روشی سالم شناخته شده اند. آنها غذای ایده آلی برای حفظ بدنی ورزشی هستند زیرا انرژی قدرتمندی را در اختیار کشتی گیران قرار می دهند. محتوای بالای آهن و مس موجود در کشمش به تشکیل گلبول های قرمز خون کمک می کند.

بادام سرشار از اسیدهای چرب غیر اشباع است و حاوی فیبر پرکننده ای است که شما را برای مدت طولانی تری سیر نگه می دارد. بهتر است آنها را به عنوان میان وعده در بین وعده های غذایی مصرف کنید تا از گرسنگی شما جلوگیری شود. این آجیل دوست داشتنی حاوی آنتی اکسیدان های فیتواسترول منحصر به فرد و محافظ و همچنین پروتئین گیاهی است. هنگامی که همراه با رایز مصرف می شوند مکمل یکدیگر هستند.

روزهای تقلب: گاهی اوقات کشتی گیران دوست دارند صبحانه دلخواه خود را مانند آلو پاراتا با کشک یا سایر انواع سالم بخورند. این روزهای تقلب مجاز به ارضای هوس های خود و پیروی از برنامه غذایی با نهایت نظم و انضباط هستند.

بنابراین، این همه در مورد صبحانه و میان وعده بود. حالا بیایید در مورد وعده های غذایی با جزئیات صحبت کنیم.

غذای معمولی دوره اصلی: از کشتی گیران خواسته می شود تا وعده های غذایی منظمی بخورند که از “دال” آماده سازی مغذی و اشتها آور عدس است. اینها در زیر غذاهای حبوبات، بسیار غنی از پروتئین هستند. توصیه می‌شود ترکیبی از تمام دال‌ها را در رژیم غذایی خود بگنجانید که بدون آن یک وعده غذایی معمولی هندی ناقص است. برنج سفید دارای مقداری مواد معدنی غنی است و می توان آن را به مقدار متوسط ​​همراه با دال مصرف کرد.

سبزیجات برگ سبز مختلف مانند اسفناج، کلم بروکلی، شلغم و غیره با روش های ساده پخته می شوند تا ارزش غذایی، رنگ و طعم غذا حفظ شود. برخی از سبزیجات ترجیح داده می شود به صورت خام مصرف شوند و با هم مخلوط شوند تا سالادهای مختلف تهیه شود.

مرغ به دلیل داشتن پروتئین بالا در برنامه غذایی کشتی گیران گنجانده شده است. پروتئین از اسیدهای آمینه تشکیل شده است که بلوک های سازنده عضلات ما هستند. 1 گرم به ازای هر کیلوگرم وزن بدن مقدار توصیه شده پروتئین روزانه است. بهترین بخش خوردن مرغ به طور منظم این است که محتوای پروتئین بالایی برای کشتی گیران فراهم می کند تا بدن آنها را عضلانی تر و محکم تر کند و وزن بدن آنها را نیز کنترل کند.

نان سبوس دار هندی یا روتی در شام همراه با سبزیجات، دال، مرغ و سالاد مصرف می شود تا برای مدت طولانی تری سیر نگه داشته شود و در عین حال همچنان فعال و سبک باشد.

میان وعده های عصر: یک لیوان پر از شیر و میوه های فصل به اندازه کافی خوب است که گرسنگی شما را از بین ببرد. بادام و کشمش را باید هر زمان که لازم باشد برای ایجاد انرژی در بدن مصرف کنید.

رژیم غذایی قبل از تمرین: شیر و میوه های فصلی انرژی مورد نیاز برای جلسات تمرینی سخت را در اختیار کشتی گیران قرار می دهد.

رژیم غذایی پس از تمرین: یک وعده غذایی بعد از تمرین حاوی پروتئین سویا، میوه ها و مقدار زیادی آب چیزی است که برای جبران گلیکوژن ماهیچه ای تخلیه شده در طول تمرین لازم است. میوه ها و آب بافت های کم آب بدن را هیدراته می کند.

آخرین اما نه کم‌اهمیت، یک لیوان پر از شیر قبل از خواب، ماهیچه‌های خسته‌تان را شل می‌کند و شما را مانند یک نوزاد به خواب می‌برد. شیر حاوی تریپتوفان (اسید آمینه ای که به القای خواب کمک می کند) و ملاتونین (هورمونی که چرخه خواب را تنظیم می کند) است.

رژیم غذایی یک کشتی گیر یک رژیم غذایی همه کاره و متعادل بدون کالری بالا و غذاهای ناسالم است. غذاهای تازه و فصلی اهمیت زیادی دارند. به کشتی گیران توصیه می شود از غذاهایی که بیش از حد ترش و ادویه دار هستند مانند ترشی، چاتنی و چت اجتناب کنند زیرا تصور می شود باعث بی حالی و برانگیختگی نفسانی می شوند.

کلاه بر سر خواهران دانگل به خاطر حرکت تابویشان برای تبدیل شدن به کشتی گیران موفق و تشنگی بی پایان برای رسیدن به هدفشان. قدرت بیشتر برای شما زنان، پیش بروید و رویاهای خود را بدست آورید.