بدنسازی: افسانه ها و حقایق

اگر زمانی را صرف مطالعه یا صحبت با مردم در مورد بدنسازی کرده اید، تقریباً اجتناب ناپذیر است که با یکی از این اسطوره های بدنسازی روبرو شوید. چندین افسانه بدنسازی وجود دارد که در اطراف شناور هستند، و هفته ای نمی گذرد که من نشنوم که یک افسانه جدید به وجود بیاید که هیچ ارزش علمی پشت آن وجود نداشته باشد. در ادامه بخوانید تا با سه اسطوره رایج بدنسازی آشنا شوید.

بدنسازی زنان را شبیه مردان می کند

این احتمالاً دلیل شماره یک است که بسیاری از زنان بدنسازی را دنبال نمی کنند، اما در واقع حقیقت بسیار کمی در آن وجود دارد. برای اینکه مردان فیزیک عضلانی خود را توسعه دهند (حتی قبل از بدنسازی) به تستوسترون نیاز دارند. در حالی که درست است که زنان سطوح کمی از تستوسترون تولید می کنند، اما این میزان به اندازه مردان نیست و در واقع سطوح بالاتری از استروژن، هورمون مرتبط با زنانگی، تولید می کنند. به دلیل سطح این دو هورمون موجود، برای زنان فوق العاده دشوار است که توده عضلانی و کیفیتی را که مردان تولید می کنند بدون مصرف مکمل یا هورمون های مردانه ایجاد کنند.

بدنسازی می تواند رشد شما را متوقف کند

این افسانه به این دلیل به وجود آمد که تعداد کمی از بدنسازان رقابتی وجود دارند که قد کوتاهی دارند. در واقع، این عدم تناسب بیشتر به این دلیل است که بدنسازان قد بلندتر برای سایر ورزش‌ها انتخاب می‌شوند که قد و جثه مهم است و بدنسازان کوتاه‌قد را برای رقابت باقی می‌گذارد. در همین زمینه، بدنسازان کوتاه قد نیز ممکن است در رقابت بهتر عمل کنند، زیرا اندام کوتاه‌تر آنها باعث می‌شود حجم عضلانی آنها متناسب‌تر به نظر برسد که برای بدنسازی رقابتی ایده‌آل است.

بعد از توقف تمرین، ماهیچه های شما به چربی تبدیل می شوند

من می خواهم یک چیز را در اینجا کاملاً روشن کنم، از نظر فیزیکی غیرممکن است که ماهیچه به چربی تبدیل شود. آنها کاملاً دو نوع بافت جداگانه هستند و مانند این است که بگوییم پوست می تواند به استخوان تبدیل شود. ریشه این افسانه از این واقعیت ناشی می شود که بسیاری از بدنسازان پس از توقف تمرین نسبتاً چاق می شوند. چیزی که در حقیقت اتفاق می‌افتد این است که ماهیچه‌ها زمانی که دیگر تمرین نمی‌شوند کوچک می‌شوند، که این اتفاق یک سال یا بیشتر طول می‌کشد. در طول این مدت، بدنساز سابق این اشتباه را مرتکب می شود که به خوردن مقادیر زیادی از غذاهای غلیظ مغذی ادامه می دهد، مانند زمانی که به شدت تمرین می کردند و تمام انرژی خود را مصرف می کردند. این دریافت زیاد انرژی، همراه با کاهش مصرف انرژی به این معنی است که مازاد آن به عنوان چربی ذخیره می شود. اگر با توقف تمرین انرژی دریافتی خود را کاهش دهید، می توان از این افسانه اجتناب کرد.

اینها احتمالاً رایج ترین افسانه های بدنسازی هستند که هنوز تقریباً روزانه می شنوم. می‌توانید ببینید که چه تعداد از آنها به وجود می‌آیند، اما لازم نیست خیلی زیر سطح را خراش دهید تا ببینید که آنها نیز نادرست هستند. به طور کلی ورزش تقریباً هر ورزشی برای فردی که آن را انجام می دهد فوایدی خواهد داشت. گاهی اوقات افسانه ها صرفاً بهانه هایی هستند که دیگران از آنها برای ایجاد احساس بهتر در مورد انجام ندادن کاری استفاده می کنند.