با مخلوط نوشیدنی قبل و بعد از تمرین به نتایج مطلوب برسید

ورزشکاران با عملکرد بالا برای سال ها اهمیت زمان بندی مواد مغذی قبل و بعد از ورزش را می دانند. حتی اگر نمی خواهید یک ورزشکار برتر باشید، مصرف مواد مغذی مناسب در زمان مناسب می تواند تاثیر مثبت و چشمگیری بر نتایج تناسب اندام شما داشته باشد. اینجاست که ترکیب نوشیدنی های قبل و بعد از تمرین وارد می شود.

قبل از آموزش

زمان و نوع غذای مصرفی قبل از ورزش تاثیر بسزایی بر کیفیت تمرین شما دارد. برای بهترین نتیجه، 10 تا 40 دقیقه قبل از تمرین، یک میان وعده سریع هضم و پر کربوهیدرات با پروتئین (نسبت کربوهیدرات به پروتئین 3:1 یا 4:1) بخورید. از آنجایی که کربوهیدرات ها سوخت اولیه بدن شما هستند، این میان وعده ذخایر گلیکوژن ماهیچه های شما را دوباره پر می کند و به شما انرژی می دهد تا در سطوح بالا کار کنید و در عین حال زمان کافی برای هضم کامل آنها به شما می دهد.

مقدار ایده آل کربوهیدرات در میان وعده قبل از تمرین 1/4 تا 1/2 گرم به ازای هر پوند از وزن بدن است. به عنوان مثال، اگر شما 200 پوند وزن دارید، کربوهیدرات موجود در میان وعده قبل از تمرین شما باید بین 50 تا 100 گرم باشد. این باید حاوی 15-25 گرم پروتئین و کم چربی باشد. اینها عالی هستند زیرا به سرعت جذب می شوند و مواد مغذی مورد نیاز برای افزایش عملکرد خود را در طول تمرین در اختیار شما قرار می دهند.

بعد از تمرین

بسیاری از ما آموخته ایم که صبحانه مهمترین وعده غذایی در روز است. با این حال، برای به حداکثر رساندن نتایج خود، میان وعده بعد از تمرین مهم ترین وعده غذایی روز است (صبحانه و میان وعده های قبل از تمرین در رتبه دوم قرار دارند). مصرف نسبت ایده آل کربوهیدرات و پروتئین بلافاصله پس از تمرین، ذخایر گلیکوژن ماهیچه ها را پر می کند و پروتئین را برای ترمیم و بازسازی بافت حفظ می کند. این همچنین به کاهش آسیب عضلانی و تحریک رشد عضلات کمک می کند.

بعد از تمرین، یک پنجره زمانی وجود دارد که به عنوان “پنجره متابولیک” شناخته می شود، زمانی که بدن شما بیشترین پذیرش را برای جذب مواد مغذی دارد. این پنجره تقریباً 60 تا 90 دقیقه طول می کشد و بهترین فرصت را به شما می دهد تا از کاری که در طول تمرین انجام می دهید سرمایه گذاری کنید. با مصرف مواد مغذی مناسب در این بازه زمانی، یک محیط آنابولیک (ساخت سلول) ایجاد می‌کنید و آسیب بیشتر عضلانی را کاهش می‌دهید. میان وعده بعد از تمرین باید با فرمول قبل از تمرین مطابقت داشته باشد (به بالا مراجعه کنید).

مزایای زمان بندی بهینه وعده های غذایی

تحقیقات به طور مداوم مزایای مثبت استفاده از تنقلات قبل و بعد از تمرین و توانایی آنها در تغییر ترکیب بدن را نشان می دهد. در واقع، زمانی که یک پروتکل قبل و بعد از تمرین را در رژیم تناسب اندام خود بگنجانید، در مقایسه با مصرف محصولات مشابه صبح و شب، تفاوت چشمگیری در افزایش توده بدون چربی بدن (عضله) و کاهش چربی بدن وجود دارد.

چه کسی باید از این محصولات مخلوط نوشیدنی استفاده کند؟

• ورزشکاران و ورزشکاران منظم

• هر کسی که به دنبال به حداکثر رساندن نتایج تناسب اندام خود با میان وعده های ایده آل قبل و بعد از تمرین است

• افرادی که می خواهند وزن خود را با استفاده از آنها به عنوان جایگزین وعده غذایی کنترل کنند