با رژیم غذایی مناسب درد چرخه قاعدگی خود را کاهش دهید!


کاهش دردهای قاعدگی

قاعدگی یک مسئله ماهانه برای زنان است. اگرچه زمان بندی مناسب یک علامت سلامتی محسوب می شود ، اما 3-5 روز پیاده روی می تواند باعث ناراحتی و درد شود.

گاهی اوقات درد می تواند به سطوح تقریباً غیرقابل تحملی برسد که مانع از زندگی عادی زنان می شود. اما خبر خوب این است که روش های ساده و آسانی برای مقابله با گرفتگی های قاعدگی وجود دارد.

این شامل غذای سالم است. غذاهای متعددی وجود دارند که می توانند به کاهش دردهای قاعدگی و ناراحتی هایی کمک کنند که تجربه بعدی قاعدگی شما را کمتر دردناک می کند. در اینجا لیستی از 7 مورد از آنها وجود دارد.

محصولات غذایی برای کاهش دردهای قاعدگی

زردچوبه

زردچوبه یک ادویه رایج با خواص دارویی است. نشان داده شده است که زردچوبه التهاب را در بدن کاهش می دهد و بنابراین در کاهش گرفتگی های قاعدگی و ناراحتی نقش دارد.


بیشتر بدانید: آیا زردچوبه برای پوست مفید است؟

بعد از ظهر

فرنی یک گزینه عالی برای صبحانه است زیرا به راحتی آماده می شود و بسیار مغذی است. آنها سرشار از فیبر هستند ، بنابراین شما را از احساس سیری طولانی مدت باز می دارد و نیاز به خوردن میان وعده قبل از وعده غذایی بزرگ بعدی را برطرف می کند.

جو دوسر منبع خوبی از روی و منیزیم است که رگ های خونی را آرام می کند. این ماده به کاهش سروتونین شیمیایی در مغز شما کمک می کند ، که باعث تقویت سلامت روان می شود.

اگر می خواهید برای کاهش درد قاعدگی چیزی بخورید ، بلغور جو دوسر شیرین ، بلغور جو دوسر یا حتی مقداری بلغور جو دوسر یک شبه یا بلغور جو دوسر با توپ های سخاوتمندانه توت ها باید این ترفند را انجام دهید.


از فواید گندم چه می دانید؟

زنجبیل

زنجبیل یک ماده رایج است که در آشپزخانه های هندی یافت می شود. زنجبیل به طور طبیعی دارای خواص ضد التهابی است که می تواند با موفقیت به هر گونه درد عضلانی مرتبط با نقرس پایان دهد.

بر اساس مطالعه مجله پزشکی مادر ، بارداری و نوزادان در سال 2018 ، زنجبیل حالت تهوع و استفراغ را کاهش می دهد.

اگر می خواهید بعد از ناهار یا شام از خوردن زنجبیل / آب نبات خشک لذت ببرید یا می خواهید ذهن و بدن خود را با چای داغ زنجبیل آرام کنید ، زنجبیل یکی از مواردی است که نه تنها باعث کاهش دردهای قاعدگی می شود ، بلکه شما را تازه کار می کند.


زنجبیل و بسیاری از گیاهان دارویی آن

چای بابونه

اگر در مورد چگونگی از بین بردن دوره لوگا فکر می کنید ، چای بابونه فست فود و سایر ویژگی های ضد التهابی است.

چای بابونه چیزی فراتر از یک نوشیدنی است ، به راحتی تهیه می شود و به شل شدن ماهیچه ها و آرامش سیستم عصبی کمک می کند ، همچنین روحیه شما را آرام می کند.


با 8 فایده چای بابونه آشنا شوید

شکلات تلخ

بر اساس مطالعه ای که در مجله پرستاران و ماماها در ایران منتشر شد ، منیزیم علائم شدید PMS را کاهش می دهد.

افرادی که عاشق شکلات هستند خوشحال می شوند بدانند که شکلات تلخ نه تنها یک میان وعده سالم است بلکه یک غذای توصیه شده است که به کاهش علائم مربوط به قاعدگی کمک می کند.


7 ویژگی منحصر به فرد شکلات تلخ سالم

ویتامین سی.

غذاهای غنی شده با ویتامین C قطعاً در بالای لیست غذاهایی هستند که به کاهش دردهای قاعدگی کمک می کنند.

در طول چرخه قاعدگی ، مقدار زیادی گلبول قرمز را که بدن شما می تواند بسازد ، از دست می دهید.

بنابراین ، دوزهای روزانه ویتامین C مانند لیمو و لیمو برای جذب آهن بدن از غذاهایی که در دوران قاعدگی مصرف می کنید (به ویژه 3 تا 5 روز در ماه) برای بدن بسیار مثر است.

لیموترش حاوی فیبر است که به درمان گرفتگی عضلات کمک می کند و لیموترش حاوی مواد معدنی پتاسیم و منیزیم و همچنین ویتامین C بیشتر از لیمو است که در کاهش گرفتگی های قاعدگی بسیار موثر است.

کشمش را خیس کرده و برش دهید

عادت خوردن کشمش خیس شده در شب و نوشیدن آب قزل ، چند قطره زعفران خیس شده در یک لیوان آب در شب نشان داده است که باعث کاهش دردهای قاعدگی و همچنین تغییرات خلقی و تورم می شود.

از خوردن غذاها پرهیز کنید

در حالی که ما اغلب بر آنچه باید انجام دهیم یا بخوریم در دوران قاعدگی تمرکز می کنیم ، اما اغلب از چه غذاهایی غافل می شویم و مطمئناً از آنها اجتناب می کنیم؟ در اینجا برخی از غذاهایی که باید از آنها اجتناب کنید تا احساس سلامتی و شادی کنید.

غذای کنسرو شده

غذاهای کنسروی غنی از مواد نگهدارنده و نمک برای نفخ بدتر هستند.

بونکا

اگر متخصصان قهوه دریابند که قهوه مصرف شده در دوران قاعدگی می تواند باعث اضطراب شود و باعث تحریک پذیری و تحریک پذیری شما در طول روز شود ، بسیار ناراحت می شوند.

علاوه بر این ، قهوه باعث افزایش احتباس آب در بدن و در نتیجه افزایش نفخ می شود که اگر بدنبال غذاهایی هستید که باعث کاهش دردهای قاعدگی می شوند ، می تواند استرس زا و متوسط ​​باشد.

اگرچه قطع قهوه می تواند باعث علائم ترک شود که منجر به سردرد و سردرد می شود ، اما چسبیدن به یک یا دو فنجان بهترین راه حل بعدی است.


آیا قهوه کلسترول را افزایش می دهد؟
آیا قهوه فشار خون را افزایش می دهد؟

غذاهای ادویه دار

غذاهای تند باعث ناراحتی معده و رفلاکس اسید می شوند. حتی می تواند منجر به حالت تهوع و اسهال شود. در دوران قاعدگی ، بهتر است غذاهای تازه و سالم با ادویه جات سبک میل کنید.

غذاهای چرب

مصرف زیاد غذاهای چرب ، چرب و چرب می تواند توده عضلانی را افزایش دهد و بنابراین غذاهای چرب (مانند بیکن) در دوران بیماری ممکن است غذای مناسبی نباشد.

Nacnac

توصیه می شود از خوردن شیرینی در دوران قاعدگی خودداری کنید زیرا حاوی مقدار زیادی قند است که می تواند باعث تشدید دردهای قاعدگی شود.

در نتیجه

بهترین راه برای از بین بردن looga casiraadaha و dibbirada در طول دوره ها ، باید غذاهای مغذی و تند بخورید. در طول روز به طور منظم غذاهای سالم بخورید تا احساس سیری و عاری از گرفتگی داشته باشید.

علاوه بر این ، مقدار زیادی آب بنوشید تا از کم آبی بدن جلوگیری کنید ، که می تواند شدت یبوست را افزایش دهد. علاوه بر غذاهایی که به کاهش دردهای قاعدگی کمک می کند ، ورزش های سبک که روی وسط و پایین بدن شما متمرکز است ، مانند یوگا و پیاده روی ، می تواند به کاهش دردهای قاعدگی کمک کند.به

دیدگاهتان را بنویسید