با خوردن هر روز این غذاها گرسنگی خود را از بین ببرید – دکتر رویا خادمیان


با خوردن این غذاها در طول روز گرسنگی خود را از بین ببرید

اگر اغلب به دلیل گرسنگی ناگهانی زیاد میان وعده می خورید ، وقت آن است که رژیم غذایی خود را مرور کرده و مکمل هایی را به رژیم غذایی خود اضافه کنید تا در طول روز کمتر احساس گرسنگی کنید.

غذاهای رضایت بخش ، غذاهای کامل و فرآوری نشده ای هستند که حاوی مواد مغذی مانند فیبر ، پروتئین و چربی های سالم هستند. در این مقاله شما را با چهار غذای سالم و سیر کننده آشنا می کند که می توانید برای کنترل گرسنگی تا حدی از آنها استفاده کنید.

۱بهلوسکا

بادام زمینی بخشی از مکمل غذایی است و می تواند بدون نگرانی به رژیم غذایی سالم اضافه شود. بادام زمینی سرشار از اسیدهای چرب امگا 3 و 6 ، غنی از مواد مغذی مانند کلسیم است و حاوی هر سه درشت مغذی پروتئین ، کربوهیدرات و چربی است. ترکیبی از میوه های مختلف مانند آجیل ، بادام و آجیل را امتحان کنید. مصرف این نوع آجیل طیف وسیعی از مواد مغذی را برای شما فراهم می کند.

۲بهماهی

میزان بالای پروتئین و ماهی های چرب امگا 3 (مانند ماهی تن یا ماهی آزاد) یک گزینه عالی برای جلوگیری از گرسنگی است. اسیدهای چرب موجود در غذاهای دریایی سلامت قلب را تقویت کرده و از سلامت روان حمایت می کند. جالب است بدانید که ماهی علاوه بر سیری ، در تقویت و بهبود روحیه نیز مثر است!

۳بهسه

تخم مرغ منبع عالی پروتئین با کیفیت بالا است. یک مطالعه در سال 2011 سیری افرادی را که برای ناهار تخم مرغ ، مرغ و سیب زمینی مصرف می کردند ، مورد آزمایش قرار داد. در این مطالعه مشخص شد که تخم مرغ دارای اشباع بیشتری نسبت به سیب زمینی است! برای استفاده کامل از ارزش غذایی تخم مرغ ، باید از زرده و سفیده تخم مرغ برای دریافت امگا 3 و حداکثر پروتئین استفاده کنید.

۴بهسبزیجات

مطالعات نشان می دهد سبزیجات سرشار از فیبر هستند و به راحتی می توانند مصرف غذا را افزایش دهند. سعی کنید نیمی از بشقاب خود را با سبزیجات پر کنید (با سبزیجات برگ دار شروع کنید ، سپس سایر سبزیجات با رنگ های مختلف را امتحان کنید). خوردن سبزیجات به شما کمک می کند تا در دریافت ریز مغذی ها احساس سیری و تعادل داشته باشید.

دیدگاهتان را بنویسید