بازگشت به اصول – اساس سلامت شما

وقتی صحبت از تغذیه به میان می آید، گم شدن در دریایی از جزئیات بسیار آسان است. این نیست که جزئیات بد هستند. در واقع، در بسیاری از موارد، آنها تفاوت بین خوب و عالی هستند. با این حال، برای درخشش آن جزئیات، ابتدا باید مقدمات را فراهم کنید.

در زیر چهار اصل یک رژیم غذایی سالم آورده شده است. اینها را ادغام کنید و مطمئن باشید که پایه محکمی ساخته اید.

1. هر روز صبحانه بخورید. و نه، قهوه به حساب نمی آید! صبحانه شما سیگنال شروع کل روز شماست. یک صبحانه بد (یا اصلاً صبحانه نداشتن) منجر به یک روز بد می شود. انرژی شما تخلیه می شود، مغز شما مه آلود می شود و تمام روز را با کنترل هوس های خود سپری خواهید کرد. حالا لازم نیست صبحانه ولخرجی یا حتی هیجان انگیز باشد، فقط باید خورده شود. اگر وقت ندارید در خانه غذا بخورید، غلات خود را کیسه کنید و در ماشین بخورید. یا صبحانه خود را در محل کار نگه دارید و آن را در آنجا بخورید. هر کاری که انجام می دهید، مطمئن شوید که آن را قبول دارید.

2. مطمئن شوید که هر وعده غذایی حاوی کربوهیدرات و پروتئین باشد. کربوهیدرات ها منبع انرژی شما هستند و پروتئین بلوک ساختمانی برای عضلات بدون چربی است. یک راه ساده برای اطمینان از اینکه هر دو را در رژیم غذایی خود به اندازه کافی دریافت می کنید این است که مطمئن شوید هر بار چیزی را در دهان خود می گذارید، هم کربوهیدرات (یعنی میوه، سبزیجات یا غلات کامل) و هم پروتئین دریافت می کنید. (یعنی آجیل) حاوی لبنیات یا حیوانی). بنابراین، به جای فقط یک سیب، یک سیب و کره بادام زمینی.

3. هرگز بیش از 4 ساعت بدون غذا نمانید. خوردن مداوم در طول روز انرژی شما را بالا نگه می دارد و از پرخوری و از بین رفتن بعد از غذا جلوگیری می کند. پیشنهاد می کنم دفتر، ماشین، کیف پول و … را با تنقلات خوب تهیه کنید تا همیشه آنها را در دست داشته باشید. به عنوان مثال، من فقط کشوی خود را بیرون کشیدم و بادام، کرن بری خشک و یک دسته از میله های کلیف موجو را پیدا کردم… خوب، حالا یک بار کلیف موجو کمتر است.

4. آب بنوشید – مقدار زیادی از آن. آب بخش مهمی از تقریباً تمام فرآیندهای بدن ما است، سموم را دفع می کند و کم آبی می تواند متابولیسم را کند کرده و منجر به افزایش وزن شود. با هدف 64 اونس در روز شروع کنید. اگر فعال هستید، وزن بدن خود را بر 2 تقسیم کنید و هر روز آن را در اونس آب بنوشید. باز هم، با در دست داشتن یک بطری آب، موفقیت خود را تضمین کنید. بطری خود به عنوان یک یادآوری ملایم برای شروع نوشیدن عمل می کند!