این 5 نکته را دنبال کنید تا از نظر ذهنی قوی بمانید


برای کمک به محافظت از سلامت روان خود در برابر تأثیرات روانی ویروس کرونا، در اینجا پنج نکته وجود دارد که می توانید از هم اکنون دنبال کنید. چه در حال تمرین فاصله گذاری اجتماعی باشید، چه خود را منزوی کنید، یا حتی اگر شما یا فردی که می شناسید در قرنطینه است، این نکات می تواند به شما کمک کند از نظر ذهنی قوی و مناسب برای مقابله با بحران کرونا باشید.

1: «برنامه ای برای کرونا» تنظیم کنید و به آن پایبند باشید

در شرایطی مانند این، چیزهای خارج از کنترل من – اینکه دیگران چگونه به بحران واکنش نشان می دهند، چقدر طول می کشد، آیا دستمال توالت در فروشگاه وجود دارد یا نه – می تواند بر اضطراب من بیفزاید. و اگر زندگی شما به طور ناگهانی به دلیل این شیوع دچار تغییر شدید شد، احتمالاً می دانید که من در مورد چه چیزی صحبت می کنم.

برای بازگرداندن حس کنترل بر زندگی‌ام، برنامه‌ای ایجاد کردم که متعهد شدم از آن پیروی کنم. همه چیزهایی را که می دانم باید انجام دهم را پوشش می دهد، از جمله زمان هایی که می خواهم بخوابم و صبح ها بیدار شوم.

اشارهاگر در حال انزوا هستید، خوابیدن یا بیدار ماندن تمام شب وسوسه انگیز است. اما این ایده بدی است! اگر این کار را انجام دهید، در خطر شروع چرخه ای از عادات خواب آشفته هستید که باید با تغییر شرایط با آنها کنار بیایید.

تنظیم برنامه و حفظ ساختار و کنترل بر تنها چیزی که در حال حاضر در دست دارم (رفتار من) یک راه موثر برای رفع اضطراب و دور کردن ذهن من از چیزهایی است که کاملاً از دست من خارج شده است.

همچنین: من فراموش نکرده ام که برنامه ریزی ورزشی و بیرون رفتن را داشته باشم و شما هم نباید این کار را انجام دهید.

فعالیت بدنی برای سلامت روحی و جسمی بسیار مهم است. به‌علاوه، اگر بیرون بروید، ممکن است تعامل اجتماعی بسیار مورد نیازی داشته باشید. فقط دور شدن را تمرین کنید، و دستان خود را برای خود نگه دارید، و شما سهم خود را برای جلوگیری از شیوع این بیماری انجام خواهید داد.

2: حفظ روابط اجتماعی

فاصله گذاری اجتماعی به معنای انزوای اجتماعی نیست. و اگر در حال انزوا هستید، ابزارها و فناوری در اختیار ما برقراری ارتباط را آسان می کند. ما موجودات اجتماعی هستیم، برای سالم بودن به ارتباطات نیاز داریم. بنابراین، به عنوان بخشی از برنامه‌ام، روزها و زمان‌های خاصی را برای کنار گذاشتن کار و ملاقات با دوستان نزدیک و خانواده‌ام در نظر می‌گیرم.

اگر کسی را می‌شناسید که مستقیماً تحت تأثیر COVID-19 قرار گرفته است، بسیار مهم است.

مطالعات بیماران SARS که در طول آن شیوع در تورنتو ایزوله شده بودند نشان داد:

  • 29 درصد از افرادی که قرنطینه شده بودند علائم PTSD را گزارش کردند
  • 31 درصد علائم افسردگی را گزارش کردند

بنابراین، اگر فردی را می شناسید که بیمار است یا حتی فردی که در حال حاضر دوران سختی را پشت سر می گذارد و شاید اخیراً چیزی در مورد او نشنیده اید، با او تماس بگیرید و تماس بگیرید.

یک چیز مثبت که اخیراً می بینم؟ بسیاری از افراد از رسانه های اجتماعی برای ملاقات به روش های مختلف استفاده می کنند. من هرگز زمان زیادی را صرف پیمایش در فیدهای اجتماعی نکردم. چون الان به من یادآوری می کند که هستم. نه. تنهایی

این موضوع واقعاً مهمی است که باید در نظر گرفت.

3: به خود اجازه بدید که خوب نباشید.

این که به خودم اجازه دادم حرفم را باز کنم و صحبت های صادقانه ای درباره سلامت روان او داشته باشم، آرامش بزرگی بود. در ابتدا ترسناک بود، اما تفاوت زیادی ایجاد کرد. گاهی اوقات فقط صحبت در مورد چیزی که من را مضطرب می کند برای آرام کردن اضطراب من کافی است.

راستی: الان طبیعی است که احساس اضطراب کنید. ترسیدن یا حتی افسرده بودن طبیعی است.

و اگر هستید، حدس بزنید چیست؟

شما تنها نیستید، میلیون ها نفر درست مثل شما وجود دارند.

اکنون بیش از هر زمان دیگری باید با یکدیگر صحبت کنیم، مخصوصاً در مورد احساسمان. زیرا هر چه بیشتر کار کنیم، انسانیت خود را بیشتر می پذیریم. بنابراین زمانی که احساس می‌کنم خسته‌ام، با افرادی که به آنها اعتماد دارم تماس می‌گیرم و در مورد آن صحبت می‌کنم. مکالمه می تواند با چیزی به سادگی شروع شود: “هی، من در مورد اتفاقی که در حال حاضر در حال وقوع است عصبی هستم. آیا شما یک دقیقه برای صحبت کردن دارید؟”

4: به چیزی که از آن لذت می برید توجه کنید

تماشای اخبار مهم است زیرا ما باید به روز بمانیم، اما چرخه اخبار 24 ساعته به خصوص در زمان های اخیر می تواند خسته کننده باشد. بنابراین تغییر کانال را بیشتر تمرین می کنم. به‌عنوان کسی که عاشق سیاست و اخبار است، قرار است در دو هفته آینده حضورم را محدود کنم. همچنین کمتر بر نظرات و بیشتر بر روی به‌روزرسانی‌های مهم تمرکز خواهم کرد.

به جای تماشای بی وقفه اخبار چه کنم؟ وقتم را با تماشای برنامه هایی که باعث خنده ام می شود، یا نمایش هایی که روزم را روشن می کند پر می کنم. زیرا می دانم که خنده بهترین دارو است و می دانم که شوخ طبعی بهترین راه برای غلبه بر استرس و اضطراب است.

همچنین: تا چند هفته آینده در مورد قرار گرفتن در رسانه های اجتماعی خود بیشتر مراقب خواهم بود. من آنلاین می شوم تا ارتباط برقرار کنم، به اشتراک بگذارم و بخندم. وقتی چیزهایی را می بینم که حس خوبی به من نمی دهد، بسته به چیزی که می بینم، آن را بی صدا یا لغو دنبال می کنم.

ساده به نظر می رسد، اما فراموش کردن آن آسان است:

  • شما کنترل می کنید که چقدر اخبار تماشا می کنید.
  • شما افرادی را که دنبال می کنید و افکاری را که به خودتان اجازه سرگرمی می دهید کنترل می کنید.

آن ارتعاشات بد را به پست صوتی بفرستید!

5: راه هایی برای مهربانی پیدا کنید

من اخیراً لوازمی را از یک بانک غذایی محلی تحویل دادم، با یکی از دوستانم صحبت کردم که در این بحران از نظر مالی دچار مشکل بود، و پیشنهاد دادم برای والدینم و سایر نیازمندانم خرید کنم.

اسارت، مانند برنامه ریزی و توجه به چیزهایی که از آن لذت می برم، در موقعیتی که کنترلی بر آن ندارم، به من احساس کنترل می کند.

اما من را سرشار از قدردانی نیز می کند، که می تواند مرا از پستی هایم خارج کند.

اگر متوجه شدید که با عبور از این طوفان، خلق و خوی شما بدتر می شود، یافتن راه هایی برای کمک به دیگران و نشان دادن مهربانی می تواند همه چیز را تغییر دهد.

زیرا برده داری به همه ما یادآوری می کند که کمک های ما می تواند تأثیرات مثبتی بر جهان داشته باشد.

برده داری به ما یادآوری می کند که:

  • افراد جامعه شما به شما وابسته هستند.
  • ما به شما متکی هستیم تا در مورد بهداشت و سلامت خود برای بهبود جامعه خود تصمیم گیری کنید.
  • ما روی شما برای ارائه ایده‌های مثبت، و نوآوری برای بهبود جامعه جهانی خود حساب می‌کنیم.

هر چی بگی مهمه

شرایط فعلی ما برای همیشه دوام نخواهد داشت. اما در حالی که این اتفاق می افتد، ما می توانیم سازگار شویم.

  • ما می‌توانیم جداول و ساختارهایی ایجاد کنیم تا به ما در بازیابی کنترل کمک کنند.
  • ما می توانیم با یکدیگر در ارتباط باشیم.
  • ما می توانیم به یاد داشته باشیم که در صورت نیاز به کمک بخواهیم.
  • ما می توانیم در ذهن داشته باشیم که از چه چیزهایی لذت می بریم، و
  • ما می توانیم به یاد داشته باشیم که به دیگران نیز کمک کنیم.

پس به مبارزه ادامه دهید، امید در راه است، روزهای بهتری به زودی فرا خواهد رسید.



رژیم لاغری سریع