اگر در طول روز احساس خستگی می کنید بخوانید.


اگر در طول روز احساس خستگی می کنید بخوانید.

آیا تا به حال در طول روز احساس خستگی و بی حالی کرده اید؟ این ممکن است برای بسیاری از ما اتفاق بیفتد. و اگر چند بار در طول سال اتفاق بیفتد، باز هم طبیعی است. اما اگر تقریبا هر روز اتفاق بیفتد ممکن است اتلاف وقت باشد در این موقعیت شما باید برخی از عادات زندگی خود را تغییر دهید یا مشکلات را در محل کار بررسی و پیدا کنید، در این مقاله به برخی از این عادت ها پرداخته ایم.

خواب خود را در اولویت قرار دهید

خواب به همان اندازه که برای سلامتی شما مهم است. با خوردن و ورزش سعی کنید تحت هیچ شرایطی آن را کنار نگذارید. برخی از افراد به رختخواب می‌روند تا جایی برای فعالیت‌های دیگر باز کنند، مانند به جای دراز کشیدن، خواندن کتاب، تماشای فیلم یا گذراندن شب با دوستان. اگرچه اینها سرگرم کننده هستند اما همچنان در طول روز انرژی کمتری می دهد.

کم خوابی یا کمتر از هفت ساعت خواب در شب شایع ترین علت خستگی است. علاوه بر ایجاد خستگی همچنین کمبود خواب با افزایش خطر حوادث جدی و مشکلات سلامتی مانند کاهش ایمنی، افسردگی، دیابت و مشکلات قلبی مرتبط است. تفکر معیوب حافظه و احساس و افزایش وزن

از سوی دیگر، برخی مطالعات نشان می دهد که خواب بیش از 9 ساعت خواب طبیعی در شبانه روز با افزایش خطر ابتلا به دیابت، سردرد و چاقی همراه است و باعث می شود در طول روز احساس بی حوصلگی کنید. بنابراین خواب کافی یعنی بین ۷ تا ۹ ساعت خواب.

ممکن است به اندازه کافی غذا نخورید

گاهی اوقات تغذیه نامناسب می تواند منجر به کسالت و خستگی در طول روز شود. گاهی اوقات برخی افراد آنقدر مشغول کار هستند که می خواهند وعده های غذایی خود را حذف کنند و در عوض سخت کار کنند. برخی از افراد نیز به دلیل داشتن یک رژیم غذایی سنگین و اغلب خود به خود از خوردن اجتناب می کنند.

البته برعکس هم وجود دارد. برخی افراد دچار پرخوری یا سوءتغذیه هستند، مثلاً ممکن است کمتر غذا بخورند اما به ترکیب رژیم غذایی یا زمان مناسب تغذیه توجهی ندارند.

با این حال، خوردن و توجه به مقدار، زمان و نوع غذا نقش کلیدی در انرژی بخشیدن به بدن دارد، بنابراین یک راه خوب برای پرانرژی ماندن در طول روز، خوردن وعده های غذایی منظم و میان وعده های سالم هر 3 تا 4 ساعت به جای حذف آن است. غذای بزرگ همچنین می توانید با یک متخصص تغذیه یا متخصص تغذیه مشورت کنید.

گفتار درمانی بر خستگی غلبه می کند

شواهدی وجود دارد که گفتار درمانی، مانند مشاوره یا درمان شناختی و رفتاری (CBT)، ممکن است به مبارزه با خستگی یا خستگی ناشی از استرس کمک کند. اضطراب یا بد خلقی گاهی اوقات استرس و اضطراب ما را از انجام کارها باز می دارد و در نتیجه احساس شکست می کنیم. این وضعیت می تواند منجر به افسردگی نیز شود، پس حتما این مشکل را جدی بگیرید و اقدامات اصلاحی انجام دهید. می توانید یک درمانگر شخصی یا حتی یک پزشک عمومی پیدا کنید. گاهی یک راه حل ساده این می تواند سطح استرس شما را کاهش دهد، برای مثال، اگر کارهای خانه را سریعتر انجام دهید و کارهایی مانند پرداخت جریمه را در آنجا انجام دهید، تا سطح استرس خود را کاهش دهید و احساس سرزندگی بیشتری داشته باشید.

از مصرف بیش از حد کافئین و الکل خودداری کنید.

برخی از متخصصان تغذیه تاکید می کنند که هر فردی که احساس خستگی می کند باید از مصرف کافئین خودداری کند. می گویند بهترین راه برای این کار به تدریج است. نوشیدن تمام نوشیدنی های کافئین دار را به مدت 3 هفته متوقف کنید.

کافئین در قهوه، چای، کولا و نوشیدنی های انرژی زا یافت می شود. برخی مسکن ها و داروهای گیاهی سعی کنید به مدت یک ماه کاملاً از کافئین پرهیز کنید تا ببینید اگر آن را ننوشید احساس خستگی کمتری می کنید یا خیر. عدم مصرف کافئین در ابتدا می تواند باعث سردرد شود. اگر چنین است، به تدریج میزان کافئین مصرفی خود را کاهش دهید.

همان الکل طبق تحقیقات، نوشیدن الکل می تواند باعث بی خوابی یا بی خوابی شود. در نتیجه در طول روز احساس خستگی می کنید پس سعی کنید برخی از روزهای خود را بدون الکل بگذرانید. به جای کافئین و الکل چند لیوان آب بنوشید تا از نتایج فوق العاده آن شگفت زده شوید.

ممکن است کمبود ویتامین داشته باشید.

گاهی اوقات خستگی و ناباروری هیچ ربطی به عادات روزانه ما ندارد. و زمانی که عادات تغییر کند خستگی ادامه دارد اگر این درست باشد به پزشک مراجعه کنید و معاینه فیزیکی انجام دهید. ممکن است یک بیماری زمینه ای داشته باشید یا ممکن است کمبود ویتامین های خاصی در بدن خود داشته باشید.

از دستگاه های ماساژ و ورزش کمک بگیرید.

از دستگاه های ماساژ و ورزش کمک بگیرید.

اگر دستورالعمل های بالا را دنبال کردید و کار نکرد. برای ماساژ و ورزش بروید. ماساژ بدن نقش مهمی در رفع خستگی و تولید انرژی دارد. امروزه بسیاری از مردم هنوز از ماساژ برای مبارزه با برخی بیماری ها استفاده می کنند. ماساژ را می توان هم با دست و هم با دستگاه های ماساژی که در بازار موجود است انجام داد.

البته ممکن است یک دستگاه ماساژور انتخاب بهتری باشد. اگرچه برخی از قیمت ها کمی بالا هستند. اما ارزش خرید دارد تا روز خوبی داشته باشید از طرفی می توانید ماساژور را به صورت اقساطی بخرید. برای اینکه مجبور نباشید قبض های هنگفت و یکبار پرداخت کنید برای خرید کافیست با خرید بسته اینترنت موبایل فصلی و اتصال به بازار مجازی کالای مورد نظر خود را انتخاب و سفارش دهید.

در کنار ماساژ، از قدرت ورزش و پیاده روی غافل نشوید، البته ممکن است بگویید که زمانی برای پیاده روی ندارید. برای انجام این کار لازم نیست جایی بروید. اما در خانه یا محل کار می توانید کمی پیاده روی کنید یا حتی برخی از تمرینات کششی اولیه را انجام دهید.

آخرین کلمه

موارد فوق برخی از شایع ترین و شایع ترین علل خستگی در افراد در طول روز است. این عوامل بسیار مهم هستند و نقش جدی دارند. تا جایی که گاهی تغییر یکی از این عادات می تواند بسیار سازنده و سازنده باشد. پس به موارد ذکر شده و با توجه به دانش خود توجه کنید. ریشه مشکل را پیدا کنید و درمان را شروع کنید.