اهمیت هیدراتاسیون مناسب در ورزش

آب یکی از مهمترین نیازهای انسان است. آنها می توانند بدون غذا برای مدت طولانی زنده بمانند، اما نه برای مدت طولانی بدون آب. آب برای متابولیسم غذایی که می خورید و برای دفع مواد زائد از بدن شما مهم است.

مایعات بدن بیشتر از آب تشکیل شده است. برای تنظیم دما و فشار خون بدن به آب نیاز دارید. آب همچنین به تنظیم عملکرد اندام های مختلف بدن کمک می کند. شما باید مایعات کافی بنوشید تا بدنتان دچار کم آبی نشود.

اثرات بد کم آبی بدن

کم آبی از شدت عملکرد شما می کاهد و شما را ضعیف می کند. همچنین می تواند وضعیت ذهنی شما را مختل کند و تمرکز شما را در حین فعالیت های بدنی منحرف کند. شما دیگر نمی توانید حرکات بدن خود را هماهنگ کنید و در پردازش دستورالعمل هایی که به شما داده شده است مشکل دارید.

فعالیت های ورزشی می تواند منجر به تعریق بیش از حد شود. اگر این منجر به کم آبی بدن شود، شما از اثرات منفی وضعیت ضعیف مایعات رنج می برید. سیستم قلبی عروقی به شدت در معرض خطر قرار می گیرد زیرا خون کمتری در سیستم گردش می کند و بنابراین نمی توانید قسمت های مختلف بدن خود را به درستی تغذیه کنید. بدترین اثر کم آبی مرگ به دلیل عدم تعادل در الکترولیت ها است که می تواند با کم آبی رخ دهد.

وضعیت مایعات خود را زیر نظر داشته باشید

شما باید وضعیت مایع خود را کنترل کنید تا از اثرات منفی کم آبی جلوگیری کنید. با مشاهده رنگ ادرار می توانید این کار را انجام دهید. اگر رنگ ادرار شما زرد روشن است، به شما می گوید که مایع کافی در بدن خود دارید. با این حال، اگر ادرار شما زرد تیره شد، احتمالاً از عدم تعادل مایعات رنج می برید.

خود را دائماً هیدراته نگه دارید

با هر فعالیت بدنی که باعث تعریق بیش از حد می شود، باید هیدراته بمانید. یکی از بهترین راه ها برای هیدراته ماندن، نوشیدن آب قبل، حین و بعد از فعالیت بدنی است. شما باید این کار را به طور منظم انجام دهید تا بتوانید از اثرات منفی کم آبی بدن جلوگیری کنید.

همچنین می توانید نوشیدنی های انرژی زا بنوشید. این نوشیدنی ها حاوی مایعات و الکترولیت هایی هستند که می توانند از عملکرد صحیح بدن حمایت کنند. همچنین حاوی کالری کافی است تا شما را فعال و پرانرژی نگه دارد. همچنین می توانید آب میوه هایی بنوشید که برای بدن مفید هستند.

حفظ وضعیت مایع چندان دشوار نیست. شما فقط باید هر بار که فعالیت بدنی شدید انجام می دهید خود را تحت نظر داشته باشید زیرا می تواند منجر به کم آبی بدن شود. شما باید مراقب باشید که وضعیت مایع خود را حفظ کنید تا دچار اثرات منفی کم آبی نشوید.