اهمیت هیدراتاسیون خوب

آب برای زندگی بسیار مهم است و حفظ سطوح خوب هیدراتاسیون برای اوج عملکرد فیزیکی و ذهنی ضروری است. بدن شما عمدتاً از آب تشکیل شده است و به طور کلی هر چه بزرگتر می‌شوید کاهش می‌یابد – در دوران کودکی 75 درصد به 60 درصد در نوجوانی یا بزرگسالی می‌رسد.

ممکن است بتوانید تقریباً 7 هفته بدون غذا زنده بمانید، اما بدون آب، حداکثر فقط چند روز زنده خواهید ماند – حتی در آب و هوای سردتر.

اگر شما یک فرد متوسط ​​هستید، ممکن است در طول روز تا 750 میلی لیتر از طریق پوست خود و به سادگی با تنفس از دست بدهید! شما همچنین 1.5 لیتر دیگر را از طریق عملکردهای طبیعی بدن (“صدای طبیعت”) و 200 میلی لیتر دیگر با تعریق “طبیعی” از دست خواهید داد. بنابراین می توانید ببینید، حتی اگر در آب و هوای معتدلی مانند نیوزلند زندگی کنید، فقط برای جایگزینی این مایعات به بیش از 2 لیتر آب در روز نیاز دارید.

ورزش مقداری را که با افزایش تعریق از دست می دهید افزایش می دهد و بنابراین باید مقادیر بیشتری را جایگزین کنید. اگر بیمار باشید، ممکن است بیشتر ضرر کنید.

اثرات کم آبی بدن

بنابراین، اگر آب بیشتری نسبت به جایگزینی از دست بدهید، دچار کم آبی می شوید. کم آبی اغلب منجر به سردردهای شدید، تمرکز ضعیف و خستگی می شود. نوجوانان نسبت به بزرگسالان آب بیشتری از دست می‌دهند، زیرا ما معمولاً بیشتر ورزش می‌کنیم، بنابراین ضروری است که در هوای گرم یا در حین و بعد از ورزش، آب کافی بنوشیم تا ذخایر خود را دوباره پر کنیم.

به اندازه کافی بنوشید تا سطح خوبی از هیدراتاسیون را حفظ کنید

شما باید به اندازه کافی بنوشید تا میزان آبی که از طریق ورزش و از دست دادن طبیعی از دست داده اید متعادل شود. فرآیندهای متابولیسم “عادی” در بدن ما تقریباً 250 میلی لیتر تولید می کند و همچنین تقریباً 750 میلی لیتر از غذاهایی که می خوریم دریافت می کنیم. این بدان معناست که ما حداقل یک لیتر دیگر از مایعات را فقط برای جایگزینی چیزی که از دست داده ایم نیاز داریم.

مطالعات نشان داده است که تا زمانی که چیزی بنوشید، فوایدی خواهید داشت. تمام نوشیدنی های حاوی نوعی آب به آبرسانی مجدد شما کمک می کنند، اگرچه آب خالص، آب میوه و نوشابه ها بهتر از چای، قهوه و آبجو خواهند بود!

برخی از دانشمندان اکنون می گویند که کافئین موجود در یک فنجان چای یا قهوه “معمولی” آن اثر کم آبی که قبلا تصور می شد را ندارد. برخی از کارشناسان اکنون اذعان دارند که این نوشیدنی ها به آبرسانی مجدد کمک می کنند. با این حال، آنها هشدار می دهند که نوشیدنی هایی که حاوی بیش از 10٪ الکل هستند (مانند شراب کیوی) اثر آبرسانی مجدد را معکوس کرده و منجر به از دست دادن خالص مایعات می شود.

آخرین بار کی نمک اضافه کردید؟

افزودن نمک (سدیم) به نوشیدنی شما سرعت جذب کربوهیدرات ها را تحریک می کند. چون وقتی عرق می‌کنید نمک از دست می‌دهید، اگر فقط آب خالص بنوشید، وقتی ادرار می‌کنید، آب ادرار می‌کنید نه چیز دیگری. این ممکن است منجر به کاهش سطح نمک شود، که می تواند به این معنی باشد که شما گرفتگی عضلات را دریافت می کنید و به راحتی خسته می شوید.

برای جلوگیری از این اتفاق، سعی کنید کمی نمک به آب خود اضافه کنید (بیشتر نوشیدنی های ورزشی از قبل حاوی مقادیر کمی هستند) و/یا مطمئن شوید که آب را با غذا می نوشید.

وقتی در تابستان نیوزلند ورزش می کنید چه اتفاقی برای شما می افتد؟

هنگامی که ورزش می کنید، بدن شما با تبخیر آب از پوست با تعریق خنک می شود، بنابراین باید آن را دوباره پر کنید تا از کم آبی بدن جلوگیری کنید. هنگامی که هوا سردتر است، نوجوانان اغلب می توانند با کاهش 2 تا 3 درصدی وزن بدن ما به عنوان آب کنار بیایند بدون اینکه به عملکرد فیزیکی ما آسیبی وارد شود. اما وقتی هوا گرم است، همان سطح از دست دادن آب معمولاً به این معنی است که عملکرد ما بدتر است و ممکن است در اثر نوعی بیماری گرما بیمار شویم. مطالعات نشان می دهد که حتی با از دست دادن 5 درصد از وزن بدن در آب، می توان به کاهش 30 درصدی عملکرد منجر شد. مطالعات همچنین نشان می دهد که با حفظ سطح خوب هیدراتاسیون قبل و حین ورزش، عملکرد را بهبود می بخشد.