اهمیت تغذیه ورزشی را درک کنید

افرادی که ورزش می کنند به طور طبیعی نسبت به افراد عادی به غذای بیشتری نیاز دارند زیرا کالری بیشتری می سوزانند. با این حال، برای عملکرد مطلوب ورزشی، این افراد نه تنها باید بیشتر غذا بخورند، بلکه باید تغذیه مناسب نیز به آنها داده شود. بخش های زیر به شما درک بهتری از اهمیت تغذیه ورزشی می دهد.

ورزشکاران علاوه بر خوردن غذا برای پوشش مواد مغذی ضروری بدن، به انرژی اضافی نیز نیاز دارند که با نیازهای واقعی ورزش آنها مطابقت دارد. به عنوان مثال، اگر یک ورزشکار روزانه هزار کالری اضافی دریافت کند، که مقدار طبیعی برای 2 ساعت ورزش سنگین است، آن فرد باید همان مقدار کالری موجود در وعده های غذایی پر انرژی را در رژیم غذایی متعادل خود بگنجاند.

این غذاها باید در درجه اول از کربوهیدرات های پیچیده مانند آب میوه ها، غلات و میوه ها تشکیل شده باشند. تمام این نیازهای انرژی اضافی صرفاً با مصرف پودرهای پروتئینی، مکمل های معدنی یا ویتامینی برآورده نمی شود، زیرا اینها راه حل های انرژی نیستند.

تحقیقات نشان داده است که ورزشکارانی که کربوهیدرات های پیچیده مصرف می کنند شانس بیشتری برای افزایش سطح انرژی خود دارند. نشاسته هایی مانند حبوبات و غلات منابع غذایی ایده آلی برای افزایش گلیکوژن ماهیچه ها هستند.

سطح انسولین خون ثابت برای تامین گلیکوژن بافت عضلانی ضروری است. به همین دلیل، کربوهیدرات های پیچیده با شاخص گلیسمی پایین باعث ذخیره بهتر گلیکوژن در مقایسه با قندهای ساده مانند ساکارز یا گلوکز می شوند.

تهیه یک برنامه غذایی با کربوهیدرات پیچیده بالا برای چند روز قبل از یک رقابت بزرگ ایده آل است. اینها شامل میوه هایی مانند پرتقال و سیب، سبزیجات، غلات و حبوبات است.

در نهایت، هر کسی که در یک مسابقه مهم شرکت می کند باید با یک مربی باتجربه مشورت کند یا شاید از مربی خود بخواهد تا قبل از مسابقه پیشنهاداتی را برای بهترین برنامه ورزشی و تغذیه دریافت کند.