افسانه پروتئین گیاهی

سبک زندگی گیاهخواری به طور فزاینده ای محبوب می شود، اما یک سوال ذهن همه را درگیر کرده است: آیا گیاهخواری سالم است؟ بسیاری از مردم ممکن است استدلال کنند که گیاهخواران ناسالم هستند زیرا آنها فاقد مواد مغذی ضروری موجود در گوشت هستند، اما اینطور نیست.

حقیقت این است: غذاهای گیاهی نیز حاوی پروتئین کافی هستند! کلید دریافت پروتئین کافی در رژیم غذایی بدون گوشت، اطمینان از خوردن انواع سبزیجات، سبزیجات برگدار، لوبیا و حبوبات است.

بله، گوشت سرشار از پروتئین است… اما این حیوانات پروتئین خود را از کجا می گیرند؟ گیاه! دو گوشت اصلی مصرف شده در ایالات متحده گاو و مرغ هستند و هر دو حیوان از رژیم غذایی گیاهی استفاده می کنند.

در واقع، اگر مقادیر پروتئین موجود در سبزیجات و گوشت را با هم مقایسه کنید، متوجه خواهید شد که برخی از غذاهای گیاهی دارای مقادیر پروتئینی مشابه گوشت (کالری در برابر کالری) هستند. با این حال، به یاد داشته باشید که بیشتر غذاهای گیاهی کالری کمتری دارند، بنابراین برای دریافت پروتئین مورد نیاز باید مقادیر بیشتری از این سبزیجات مصرف کنید.

همچنین، برخی از گیاهخواران این اشتباه را مرتکب می شوند که عادات غذایی خود را بر روی غذاهای ناسالم و فرآوری شده متمرکز می کنند. این نوع غذاها پروتئین کافی را تامین نمی کنند. بنابراین اگر گوشت نمی‌خورید، مهم است که رژیم غذایی خود را بر گزینه‌های غذایی سالم‌تر متمرکز کنید که مواد مغذی مورد نیاز بدن شما را برای سالم بودن فراهم می‌کند.

پخت و پز بدون گوشت ممکن است در ابتدا دشوار به نظر برسد، اما با کمی تمرین می توانید غذاهای خوشمزه ای درست کنید که خانواده تان دوستش دارند. برای یافتن دستور العمل هایی که از مواد ساده استفاده می کنند، کمی وقت بگذارید و به تحقیق آنلاین بپردازید و آنها را امتحان کنید! به زودی لیستی از دستور العمل های مختلف را خواهید داشت که به صورت روزانه از آنها استفاده خواهید کرد.