افزایش وزن برای کودکان – همه چیز در جعبه آب میوه است

چیزی به نام «کالری پنهان» وجود ندارد. فقط به برچسب تغذیه نگاه کنید و در عرض چند ثانیه تعداد کالری، کربوهیدرات، قند، پروتئین و چربی را خواهید دید. جعبه های آبمیوه: آبمیوه 100% طبیعی و پر از کالری و شکر و می تواند صدها کالری در روز اضافه کند که مورد نیاز نیستند و به راحتی با جایگزین های بدون کالری و شکر صفر جایگزین می شوند.

آب میوه های طبیعی طبیعی نیستند:

آب پرتقال، آب انگور یا آب سیب، چه آن را فشار دهید و چه تروپیکانا یا موتس، «طبیعی» نیستند. یک لیتر آب پرتقال یا سیب روی درختان رشد نمی کند و جعبه های آب انگور روی تاک ها رشد نمی کند. این خود میوه است که “طبیعی” و سالم است. فشار دادن و دستکاری میوه فقط الیاف محافظ را از بین می برد و باعث می شود جذب از معده سریعتر شود. چیزی که در نهایت به آن می رسید یک نوشیدنی بسیار خوش طعم، راحت و ارزان است که صدها کالری اضافی دارد. همزمان با افزایش چاقی در دوران کودکی، حرکت آب میوه ها از نوشیدنی های صرف صبحانه به نوشیدنی های تمام روز بود. کودکان یک جعبه آب میوه را برمی دارند همانطور که ممکن است یک لیوان آب را بردارند و بنوشند.

آب میوه به نوشیدنی انتخابی بسیاری از کودکان خردسال تبدیل شده است که جایگزین شیر و آب شده است.

جعبه های آب میوه همه جا هستند – در خانه، مدارس، مهدکودک ها و البته ماشین های فروش. آبمیوه به طور تهاجمی به عنوان “نوشیدنی سالم برای بدن در حال رشد” به بازار عرضه می شود. این شیر جدید است. بسته بندی شده در جعبه های کوچک برای نگهداری آسان با نی خود آنها را می توان همه جا حمل کرد. با وجود برچسب هایی که می گویند چقدر سالم هستند و با طعم هایی که برای جلب توجه طراحی شده اند، جای تعجب نیست که چنین مشکلی وجود داشته باشد. نوشیدن آب میوه ها به ویژه مرکبات باعث افزایش و کاهش سریع قند خون و نیاز به قند بیشتر و بیشتر می شود. آب میوه حاوی فیبر نیست و بچه هایی که به طور منظم آنها را می نوشند به ندرت آب می نوشند. همه آب میوه ها 100٪ آبمیوه نیستند. برخی از آنها حاوی شربت ذرت با فروکتوز بالا یا سایر شیرین کننده ها و همچنین رنگ های مصنوعی و مواد نگهدارنده هستند. اکثر جعبه های آب میوه دارای 100 کالری و 20 گرم شکر هستند. کودکی که فقط یک جعبه آب میوه در روز می‌نوشد، مشابه نوشابه‌های گازدار یا نوشیدنی‌های ورزشی، 10 پوند اضافه وزن خواهد داشت. در یک سال اگر نشان دهنده کالری اضافی باشد. تقریباً هیچ کودکی کالری را در طول روز کاهش نمی دهد تا کالری اضافه شده آب میوه را جبران کند. آنها به سرعت به منبعی از کالری اضافی تبدیل می شوند که در وهله اول هرگز مورد نیاز نبودند.

هیچ کالری پنهانی در نوشیدنی ها وجود ندارد:

کالری‌های موجود در نوشیدنی‌ها پنهان نیستند و دقیقاً روی برچسب حقایق تغذیه ذکر شده‌اند، اما بسیاری از مردم متوجه نیستند که نوشیدنی‌ها چقدر کالری می‌توانند در دریافت روزانه‌شان نقش داشته باشند. همانطور که در مثال زیر مشاهده می‌کنید، کالری نوشیدنی‌ها واقعاً می‌تواند افزایش یابد. با این حال، خبر خوب این است که مقدار زیادی کالری صفر یا جایگزین‌های تقریباً صفر کالری وجود دارد. لیست زیر را بررسی کنید تا تخمین بزنید کودکان و نوجوانان شما چه مقدار کالری از این نوشیدنی ها اضافه می کنند:

کالری در 12 و 20 اونس. از نوشیدنی های قندی

نوع نوشیدنی

میوه پانچ ———– 192 —– 320

آب سیب 100% — 192 ——300

آب پرتقال 100% – 168 —–280

لیموناد————168—–280

لیمو معمولی / سودا لیمو – 148 —247

کولا معمولی ——————136 —227

چای سرد لیمو شیرین – 135– 225

زنجبیل معمولی ———— 124–207

نوشیدنی ورزشی ——————–99 —-165

آب تناسب اندام- ——————18—— 36

چای سرد بدون شیرینی ——-2 ———3

نوشابه رژیمی (با آسپارتام) — 0*——– 0*

آب گازدار (غیر شیرین)- 0—- 0

آب ————————————– 0 —-0

*بعضی از نوشابه های رژیمی می توانند حاوی تعداد کمی کالری باشند که در برچسب حقایق تغذیه ذکر نشده اند.

(پایگاه ملی مواد مغذی USDA برای مرجع استاندارد)

عواقب مصرف یک نوشیدنی 100 تا 130 کالری در روز به مدت یک سال:

به یاد داشته باشید که 100 کالری در روز از هر غذا یا نوشیدنی 10 پوند اضافه می کند. افزایش وزن در طول یک سال کالری را با تمام شکر موجود در یک نوشیدنی خوش طعم ترکیب کنید و برای بزرگسالان، کودکان و نوجوانان یک فاجعه ایجاد کنید: 100 کالری اضافی در روز باعث افزایش 2 اینچی در قطر کمر می شود. هر 2 اینچ عوارض مربوط به چاقی را 17 درصد افزایش می دهد.

افزایش وزن طبیعی کودک و نوجوان:

با بیش از 33 درصد از کودکان و نوجوانان اضافه وزن و 14 درصد در واقع چاق، کالری اضافی در برخی از این نوشیدنی ها در کاهش چاقی کودکان بسیار مهم است. اگر به جداول نشان دهنده رشد طبیعی و قد کودکان 6 تا 16 ساله نگاه کنید، خواهید دید که افزایش وزن در حدود 10 پوند برای یک کودک طبیعی است. یک سال با اضافه کردن تنها یک جعبه آب میوه، افزایش وزن در روز به 20 پوند افزایش می یابد. یک سال

عدم افزایش وزن اضافی ممکن است هدف باشد:

مفهوم بسیاری از خانواده ها همیشه این نیست که به دنبال کاهش وزن در کودکان در حال رشد باشند، فقط پایان دادن به افزایش وزن اضافی ممکن است برای برخی خوب باشد. برای دیگران، فرد باید به سادگی افزایش وزن سالانه را به صفر برساند. تعداد بسیار کمی از کودکان و نوجوانان نیاز به کاهش وزن خود به میزان قابل توجهی دارند.

برنامه ایده آل این است که اجازه دهید رشد و تکامل طبیعی باعث شود که کودک دارای اضافه وزن در طی یک یا دو سال به وزن طبیعی برسد و کودک دارای وزن طبیعی که بیش از حد غذا می خورد طبیعی بماند.