استقامت به حداکثر

اگر از من خواسته شود که چند ورزش را انتخاب کنم که استقامت عضلانی را بیشتر به چالش می کشد، فوتبال و دوچرخه سواری به احتمال زیاد در بین 5 ورزش برتر قرار می گیرند. همانطور که مطمئنم می دانید، جام جهانی در دو هفته گذشته برگزار شده است. و اکنون به فینال مسابقات می رود. چیزی که ممکن است برخی از شما ندانید این است که تور دو فرانس نیز در حال حاضر در جریان است.

تماشای هر دو ورزش فوق العاده الهام بخش است. یکی از چیزهایی که برای اولین بار به من توجه کرد این است که هیچ یک از این ورزشکاران هرگز از حرکت باز نمی ایستند! این یک تست استقامت واقعی است. نگه داشتن بدن از ایستادن بسیار سخت تر از آن چیزی است که به نظر می رسد. برخلاف دوندگان سرعت (که تا جایی که می توانند سریع می دوند، می ایستند و سپس به دویدن ادامه می دهند)، ورزشکاران استقامتی فیبرهای عضلانی خاصی را درگیر می کنند که برای دوام بیشتر، خستگی کمتر و حرکت مداوم تخصص دارند. این فیبرها تارهای عضلانی آهسته انقباض (نوع 1) هستند که در مقایسه با انواع فیبرهای معمولی بدنسازان یا کشتی گیران (که عمدتا دارای فیبرهای عضلانی تند انقباض نوع 2 هستند) بسیار لاغرتر و طولانی تر هستند.

ورزشکاران استقامتی همچنین باید تعادل مناسبی از مواد مغذی (که آنها را لاغر نگه می دارد) مصرف کنند تا عملکرد را به حداکثر برسانند. یک ورزشکار استقامتی معمولی از رژیمی پیروی می کند که تقریباً 65 درصد کربوهیدرات، 15 درصد پروتئین و 20 درصد چربی دارد. این بسیار متفاوت از رژیم غذایی بدنسازان است که می تواند 55 درصد کربوهیدرات، 30 درصد پروتئین و 20 درصد چربی باشد. تمرینات استقامتی نسبت به بسیاری از ورزش های دیگر به کربوهیدرات بیشتر و پروتئین کمتری نیاز دارد. کربوهیدرات های اضافی انرژی زیادی را برای ورزشکاران استقامتی فراهم می کند تا از آنها در مسابقات طولانی مدت / استقامتی حمایت کنند. دوزهای کوچکتر پروتئین به ورزشکاران اجازه می دهد کارآمدتر حرکت کنند. هر چه یک ورزشکار استقامتی عضلات اضافی بیشتری داشته باشد، برای ادامه حرکت باید سخت‌تر کار کند. به تفاوت بین ماشین (ورزشکار استقامتی) و کامیون (دونده سرعت) فکر کنید. کدام یک گاز بیشتری مصرف می کند؟ مصرف کامیون بسیار بیشتر است! همین مفهوم در مورد ورزش های استقامتی نیز صدق می کند. وقتی یک ماشین هیبریدی در گاراژ دارید چه کسی می خواهد با یک 18 چرخ در سراسر کشور سفر کند؟!

بنابراین اگر به دیدن برخی از ورزشکاران استقامتی در کلاس جهانی علاقه دارید، فینال جام جهانی را یکشنبه این هفته تماشا کنید و تور دو فرانس را برای 3 هفته آینده تماشا کنید! توجه داشته باشید که این ورزشکاران ساخته شده و حرکت می کنند متفاوت از ورزشکارانی که دیگر ورزش های آمریکایی مانند فوتبال را انجام می دهند. و به یاد داشته باشید، در حالی که به تمرین و انعطاف‌پذیری نیاز دارد، کاردیو ممکن است ورزش جدیدی برای شما باشد!