ادغام وگان خوردن در رژیم سرخپوشان: رازهایی که دوست داشتید یک سال پیش می دانستید

رژیم پالئو یکی از محبوب ترین رژیم های غذایی در حال حاضر در جامعه تناسب اندام و جمعیت عمومی است. در حالی که این رژیم مصرف سبزیجات تازه، تخم مرغ، گوشت، ماهی، گیاهان، ادویه جات و برخی آجیل ها را تشویق می کند، اما به دلیل محکومیت غلات و محصولات لبنی و در برخی موارد میوه ها مورد انتقاد شدید کارشناسان علمی قرار گرفته است.

این متخصصان، از جمله متخصصان تغذیه و پزشکان، اغلب رژیم پالئو را به دلیل قوانین سختگیرانه و حذف غذاهای اصلی مانند لبنیات و غلات که با شواهد علمی معتبر تأیید نمی شود، مورد انتقاد قرار می دهند.

برخی همچنین نگرانی‌هایی را در مورد مصرف زیاد چربی‌های اشباع شده مطرح کرده‌اند که علاوه بر استفاده آزادانه از کره نارگیل و روغن، تغذیه را به شکل چربی‌های حیوانی مانند گوشت خوک، چربی اردک و کره تشویق می‌کند.

رژیم وگان چیست؟

رژیم وگان شکلی از رژیم گیاهخواری است که در آن فقط غذاهای گیاهی مصرف می شود و تمام محصولات حیوانی و فرآورده های جانبی (کره، شیر) حذف می شوند. این به وضوح رژیم گیاهخواری را از سایر اشکال گیاهخواری متمایز می کند که مصرف برخی از محصولات حیوانی، معمولاً لبنیات و تخم مرغ را مجاز می کند.

امروزه، افراد بیشتری نسبت به گذشته به رژیم غذایی وگان روی می آورند، اما انگیزه آنها برای اتخاذ چنین سبک زندگی اغلب می تواند متفاوت باشد، با دلایل کلی برای اتخاذ یک رژیم غذایی گیاهی از جمله نگرانی در مورد حقوق حیوانات، الزامات مذهبی، و پایداری زیست محیطی گوشت و تولید لبنیات .

هنگام اتخاذ یک سبک زندگی گیاهخواری، مهم است که تحقیقات خود را انجام دهید تا مطمئن شوید که تمام مواد مغذی ضروری بدن خود را برای سالم بودن دریافت می کنید. برنامه‌ریزی نادرست رژیم وگان می‌تواند به سرعت منجر به کمبودهای تغذیه‌ای شود که در کوتاه‌مدت می‌تواند منجر به خستگی و بی‌حالی شود و در درازمدت می‌تواند عواقب جدی برای سلامتی شما داشته باشد.

غذاهای زیادی وجود دارد که می توان در رژیم غذایی وگان مصرف کرد، از جمله:

• نان، موسلی و محصولات غلات

• میوه ها و سبزیجات

• محصولات سویا

• آجیل و دانه ها

• حبوبات مانند لوبیا چشم بلبلی، نخود و عدس

چگونه یک رژیم غذایی وگان در سبک زندگی سرخپوشان قرار می گیرد؟

به زبان ساده، رژیم گیاهخواری با پالئو ناسازگار است. این به این دلیل است که بسیاری از غذاهایی که توسط Paleo ترویج می‌شوند، مانند گوشت، ماهی، تخم‌مرغ و چربی‌های حیوانی توسط افرادی که سبک زندگی وگان را دنبال می‌کنند، حذف می‌شوند.

علاوه بر این، بسیاری از غذاهایی که گیاهخواران به آنها نیاز دارند، مانند غلات کامل، حبوبات، میوه ها و حتی محصولات سویا، در رژیم غذایی گیاهخواری ممنوع هستند. پیروی از رژیم سرخپوشان علاوه بر رژیم گیاهخواری، فرد را در موقعیتی قرار می دهد که برآوردن نیازهای تغذیه ای او عملاً غیرممکن است و در کوتاه مدت و بلندمدت منجر به تعدادی کمبودهای تغذیه ای می شود.

وگان بهتره

• بسیاری از مطالعات نشان می دهد که رژیم گیاهخواری از بیماری های مزمن مانند دیابت نوع 2، سرطان و بیماری های قلبی پیشگیری می کند و سلامت کلی را ارتقا می دهد.

• مطالعه ای که در دانشگاه لوما لیندا انجام شد نشان داد که وگان ها بیشتر از گوشت خواران عمر می کنند.

• رژیم های وگان سطح انرژی را به طور سرسام آوری افزایش می دهد، هضم غذا را بهبود می بخشد و وزن وگان ها به طور متوسط ​​30 پوند کمتر از گوشت خواران است.

آیا کسانی که از رژیم گیاهخواری پیروی می کنند می توانند نیازهای تغذیه ای خود را تامین کنند؟

با برنامه ریزی کافی، رژیم گیاهخواری در واقع می تواند سالم باشد و تمام مواد مغذی ضروری بدن شما را تامین کند. برای کسانی که به دنبال اتخاذ یک سبک زندگی وگان هستند، می‌تواند بسیار سودمند باشد که از یک متخصص تغذیه ثبت نام شده استفاده کنند، زیرا آنها زمان صرف می‌کنند تا رژیم غذایی موجود شما را تجزیه و تحلیل کنند و در مورد منابع جایگزین مواد مغذی مهمی که پس از رژیم گیاهخواری شما معمولا نیاز به خطر دریافت ناکافی.

این مواد مغذی شامل کلسیم، روی، پروتئین، اسیدهای چرب امگا 3، ویتامین های B12 و D هستند.

خلاصه

کارشناسان تغذیه و متخصصان تغذیه رژیم پالئو را یکی از بدترین رژیم های غذایی می دانند.

مطمئناً برای گیاهخواران مناسب نیست زیرا به اجتناب از بسیاری از غذاهایی که برای وگان ها برای تامین نیازهای غذایی آنها ضروری است اجتناب کنید. این غذاها شامل میوه ها، حبوبات، غلات، سویا و برخی روغن های گیاهی است.

ممکن است منصفانه نباشد که پالئو را با وگان مقایسه کنیم زیرا یک تفاوت ذاتی در این وجود دارد که وگان فقط یک رژیم غذایی نیست. این یک سبک زندگی و یک فلسفه است. وگان ها به شیوه های دوستدار زمین، حفاظت از همه موجودات زنده و شعار کلی “وگانیسم شفقت در عمل است” اعتقاد دارند.

با این حال، تنها با نگاهی به غذاهای مصرف شده و مقایسه خود رژیم غذایی در هسته آن، به نظر می رسد وگان برنده می شود اگر هدف شما سلامت کلی و پیشگیری از بیماری باشد.