آیا صبح بیدار شدن شما را شادتر می کند؟


تقریباً برای خواب ، تقریباً بلند شوید! آیا این عبارت می تواند کاربرد داشته باشد؟ آیا مردم صبح ها شادتر هستند و احتمال موفقیت بیشتر است؟ بیایید دریابیم. چه پرنده صبح باشید و چه جغد شب ، ادامه مطلب را بخوانید تا بفهمید صبح بیدار شدن چه تاثیری بر سلامتی شما می گذارد!

آنچه علم درباره بیداری زودهنگام می گوید

اخیر مطالعه 2021 منتشر شده در Jama Psychiatry دریافتند کسانی که یک ساعت زودتر از حد معمول از خواب بیدار شده اند 23 درصد کمتر در معرض علائم افسردگی قرار دارند. این کاهش ریسک می تواند دلایل مختلفی داشته باشد. در ابتدا ، کسانی که زودتر از خواب بیدار می شوند تمایل بیشتری به نور خورشید دارند و این نور طبیعی خورشید به بازیابی و تعادل ما کمک می کند ریتم شبانه روزیبه وقتی چرخه خواب و بیداری ما همزمان شود ، مزایایی را هم در خواب و هم در خلق و خو مشاهده می کنیم – دو عاملی که مستقیماً بر افسردگی تأثیر می گذارد! در واقع ، هرچه بیشتر نور خورشید در طول روز دریافت کنید ، شب ها بهتر می خوابید و بنابراین شادتر هستید!

ثانیاً ، کسانی که زودتر از خواب بیدار می شوند معمولاً احساس می کنند عجله و استرس کمتری در تمام طول صبح دارند. زود بیدار شدن به شما زمان بیشتری می دهد تا قهوه صبحانه خود را (امیدوارم) در آرامش و سکوت بنوشید ، ناهار را آماده کنید و شاید زود عرق کنید. مهم نیست که چگونه از وقت خود استفاده می کنید ، این یک ساعت اضافی سعادت محض است! علاوه بر این ، از احساس تأخیر و عدم آمادگی دیرهنگام اجتناب می کنید.

بنابراین – آیا مردم صبح شادتر هستند؟ فقط بر اساس این عوامل ما به بله رای می دهیم! اما ارزش این را دارد که سعی کنید ببینید زودتر بیدار شدن از خواب به شما کمک می کند یا نه. زیرا در پایان روز ، همه افراد متفاوت هستند. این در مورد یافتن چیزی است که برای شما و شیوه زندگی شما مناسب است!

مربوط: 9 نکته برای بازگرداندن ریتم شبانه روزی

آیا شما فرد اولیه ای نیستید؟ این هک ها را امتحان کنید

همه افراد اولیه نیستند و این اشکالی ندارد! اگر خود را جغد شب می دانید ، از این هک ها برای آموزش بدن خود استفاده کنید تا به برنامه قبلی عادت کنید. قبل از اینکه بفهمید بیدار خواهید شد!

شماره 1 با این قهوه های بعد از ظهر خداحافظی کنید

کافئین می تواند تا 8 ساعت در سیستم شما بماند ، این بدان معناست که این قهوه های بعد از ظهر باید از بین بروند. اگر شما یک قهوه ساز تمام روز هستید ، از شما دعوت شود تا آخرین فنجان خود را حداکثر تا ساعت 13 یا 2 بعد از ظهر میل کنید! در حالت ایده آل ، محدودیت زمانی را روی ظهر قرار دهید! به این ترتیب ، بدن شما بهترین آمادگی را برای یک خواب خوب بین ساعت 20:00 تا 22:00 دارد.

اگر بعد از ظهر نیاز به شارژ مجدد دارید ، 20 دقیقه پیاده روی کنید ، یک میان وعده انرژی بخورید یا برای یک تمرین سبک وقت بگذارید!

شماره 2 شب قبل آماده شوید

هنگام تلاش برای ایجاد عادات جدید ، آمادگی کلیدی است! شب قبل ، هر آنچه را برای بیداری زودهنگام نیاز دارید آماده کنید ، که به نوبه خود به شما کمک می کند تا آرام تر بخوابید.

  • زنگ هشدار خود را تنظیم کنید
  • لباسهایتان را در بیاورید
  • یک صبحانه مقوی تهیه کنید
  • قهوه خود را طوری برنامه ریزی کنید که در زمان بیدار شدن مشخص آماده شود
  • زودتر بخوابید تا حداقل 7 ساعت بخوابید!

بردن؟ مطمئن شوید که اقدامات پیشگیرانه ای را برای آماده شدن برای یک خواب راحت انجام می دهید. به ما اعتماد کنید ، اگر این ترفندهای ساده را دنبال کنید ، بیدار شدن صبح زودتر و راحت تر خواهد بود!

شماره 3 متعهد به یک مهمانی ثابت باشید

خواب شما بر اساس ثبات رشد می کند. هر شب سر ساعت مشخصی به رختخواب بروید و هر روز صبح از خواب بیدار شوید. هرچه بیشتر این روال را دنبال کنید ، راحت تر با بدن شما سازگار می شود. نتیجه؟ بعد از بیدار شدن شادتر هستید!

و بهترین راه برای ماندن در خط با مهمانی تنظیم شده؟ برنامه عصرانه خود را توسعه دهید! با خاموش کردن تلفن ، نفس عمیق و واقعاً تلاش برای ایجاد ذهن آگاهی قبل از خواب شروع کنید.

ممکن است مدیتیشن کنید ، دفتر خاطرات بنویسید یا چای آرام بخش بنوشید – خواهید فهمید که چه چیزی در درون شما طنین انداز شده است. برنامه عصرانه نه تنها خواب زودتر را تشویق می کند ، بلکه به بدن شما کمک می کند تا سریعتر بخوابد!

مربوط: توصیه هایی که نباید برای بهترین خواب شبانه خود انجام دهید

شماره 4 از کوچک شروع کنید

لازم نیست صبح زود بیدار شوید. در واقع ، بسیار آسان تر است که به بدن خود کمک کنید تا برنامه خواب متفاوتی را تنظیم کند تا اینکه باید یک ساعت زودتر از خواب بیدار شوید. به عنوان مثال ، می توانید فردا 15 دقیقه زود از خواب بیدار شوید. روز بعد ، 30 دقیقه زودتر و غیره. پیروزی آهسته و پایدار در مسابقه! ما می خواهیم سعی کنیم بیداری زودهنگام را اجرا کنیم تا واقعاً از مزایای آن بهره مند شویم.

شماره 5 یک روال صبحگاهی ایجاد کنید

چرا مردم صبح ها شادتر هستند؟ پرندگان اولیه اغلب یک برنامه صبحگاهی پربار دارند که به آنها کمک می کند تا خود را برای یک روز موفقیت آماده کنند.

اگر نمی دانید از کجا شروع کنید ، روی لذت بردن از صبح تمرکز کنید تا انگیزه بیشتری برای بیدار شدن داشته باشید! به عنوان مثال ، می توانید یک برنامه صبحگاهی پر از چیزهایی ایجاد کنید که از اهداف شما پشتیبانی می کند و به شما کمک می کند بهترین احساس را داشته باشید ، مانند:

  • یک صبحانه مقوی بخورید
  • سلامت روانی و جسمی را با یک ورزش صبحگاهی سرگرم کننده در اولویت قرار دهید
  • تمرکز حواس را با مدیتیشن آرامش بخش تمرین کنید
  • مطالعه یا خاطرات روزانه برای آرام کردن ذهن شما
  • سگ را در هوای تازه و قدم های صبح پیاده روی کنید
  • هر کاری که می خواهید انجام دهید به شما کمک می کند تا برای یک روز عالی پیش رو آماده شوید. 🙂

مربوط: من پیاده روی 15 دقیقه ای را صبح آغاز کردم و خواهید فهمید که چه چیزی برای سلامتی من به ارمغان آورده است

شماره 6 بر روحیه و انرژی خود نظارت کنید

با وجود اینکه مردم صبح ها شادتر هستند ، آیا شما صبح ها شادتر هستید؟ این همیشه باید اولویت شماره یک باشد! بعد از بیدار شدن از خواب به ثبت سطح خلق و خوی خود عادت کنید. به این ترتیب شما یک نمای کلی خواهید داشت که آیا بیدار شدن زودتر به شما کمک می کند احساس بهتری داشته باشید! به علاوه ، همیشه خوب است به این فکر کنید که کجا می توانید سلامت کلی خود را ارتقا دهید.

مردم صبح ها شادتر هستند؟ زودتر بیدار شوید تا بفهمید چه احساسی دارید!

در پایان روز ، هر کس متفاوت است. مهمترین چیز این است که یک سبک زندگی سالم پیدا کنید که در آن بهترین احساس را داشته باشید. وقتی این را می گویید ، امتحانش ضرری ندارد! زنگ هشدار خود را 15 دقیقه زودتر از حد معمول تنظیم کنید و ببینید روزتان چگونه می گذرد! شما هرگز نمی دانید – شاید بالاخره شما مردم صبح هستید!

دیدگاهتان را بنویسید