آیا رژیم غذایی میوه ای برای کاهش وزن مفید است؟ | همه چیز در مورد رژیم میوه


رژیم میوه یک رژیم گیاهی بسیار محدود است. با این نوع رژیم غذایی ، همه محصولات حیوانی ، حتی محصولات لبنی ، حذف می شوند. افرادی که این نوع رژیم را انتخاب می کنند از غذاهایی استفاده می کنند که حاوی میوه های خام هستند. با این نوع رژیم غذایی ، مردم می توانند سبزیجات ، میوه های خشک ، آجیل و دانه ها را در مقادیر مناسب بخورند.

سایر غذاها ، از جمله غلات ، حبوبات و قارچ ، در این رژیم به طور متوسط ​​مصرف می شوند. علاوه بر این ، هرگونه غذای پخته ، از جمله میوه های پخته شده ، در این رژیم ممنوع است.

با توجه به این محدودیت ها ، بحث های زیادی در مورد رژیم میوه وجود دارد ، برخی معتقدند که این رژیم خطرات خود را دارد و یکی از کمبودهای تغذیه ای رنج می برد و برخی دیگر معتقدند که رژیم میوه یک رژیم کاملا مناسب برای تناسب اندام و کاهش وزن است. در ادامه مقاله رژیم میوه را به طور کامل معرفی می کنیم.

رژیم غذایی خاصی وجود ندارد ، علاوه بر این ، تعریف خاصی از رژیم میوه وجود ندارد ، افرادی که این رژیم را انتخاب می کنند 70 تا 80 درصد کالری روزانه خود را از میوه دریافت می کنند.

انتخاب رژیم میوه خطرات خود را دارد ، یکی از مهمترین آنها سوء تغذیه است ، بنابراین اگر قصد دارید رژیم میوه انتخاب کنید ، حتماً با پزشک خود مشورت کنید. پزشک به شما کمک می کند رژیم غذایی خود را ادامه دهید بدون این که سلامتی یا کمبود مواد مغذی خود را به خطر بیندازید.

رژیم میوه چه فوایدی دارد؟

اگر میوه به اندازه کافی مصرف شود ، بخشی سالم و مغذی از رژیم غذایی است. برخی از فواید خوردن میوه عبارتند از:

• میوه حاوی فیبر است که به کاهش کلسترول و مدفوع منظم کمک می کند. سیب ، گلابی ، تمشک و توت سیاه نمونه هایی از میوه های پر فیبر هستند.

پرتقال ، فلفل قرمز و توت فرنگی منبع خوبی از ویتامین C هستند. این میوه ها به حفظ سلامت دندان ها و لثه ها کمک می کند. علاوه بر این ، ویتامین C به حفظ سیستم ایمنی بدن کمک می کند.

موز ، خربزه و انبه نمونه هایی از میوه های غنی از پتاسیم هستند که به حفظ فشار خون سالم و تنظیم سطح مایعات بدن کمک می کند.

پرتقال و میوه ها مانند انبه منبع غنی از فولات هستند. فولات به تولید گلبول های قرمز در خون کمک می کند و به رشد سالم جنین کمک می کند.

آلو سیاه و انواع توت ها میوه های غنی از آنتی اکسیدان ها هستند. آنتی اکسیدان ها از تشکیل رادیکال های آزاد در بدن جلوگیری می کنند ، از پوست محافظت می کنند و با بیماری های مختلف مبارزه می کنند.

خطرات رژیم میوه

رژیم میوه چه خطری دارد؟

رژیم غذایی میوه فاقد برخی از مواد مغذی ضروری بدن است ، از جمله:

• پروتئین ها
• جسورانه
• ویتامین B ، به ویژه ویتامین B12
• اهن
• کلسیم
• ویتامین دی.
• اسیدهای چرب امگا 3

این مواد مغذی و ویتامین ها نقش مهمی در عملکرد بدن دارند. کمبود آنها در بدن مشکلات متعددی ایجاد می کند ، از جمله:

پوست خشک و موهای شکننده
• خستگی شدید
• روحیه نامناسب
افسردگی
ضعیف شدن استخوان
کاهش ایمنی بدن
• ضعف عضلانی
• مشکلات شناختی
• پیامدهای ناگوار دیگر

کاهش سطح پروتئین در بدن

کمبود پروتئین یکی از مهمترین خطرات رژیم میوه است. اگرچه شما می توانید چند آجیل و آجیل در روز پس از انتخاب رژیم غذایی میوه بخورید ، اما پروتئین کافی برای حفظ سلامت بدن شما را تامین نمی کند.

بر اساس مطالعه انجام شده در سال 2016 ، مقدار مناسب پروتئین مجاز برای بزرگسالان در رژیم غذایی به شرح زیر است:

بزرگسالانی که فعالیت بدنی زیادی ندارند: 0.8 تا 1 گرم پروتئین به ازای هر کیلوگرم وزن بدن
بزرگسالان با فعالیت بدنی متوسط: 1.3 گرم پروتئین در هر کیلوگرم
بزرگسالان با فعالیت بدنی بالا: 1.6 گرم پروتئین در هر کیلوگرم وزن بدن

کمبود پروتئین در رژیم غذایی میوه مشکلاتی را ایجاد می کند ، از جمله:

• التهاب
• کم خونی
تضعیف سیستم ایمنی بدن
• ضعف جسمانی
مشکلات عروق خونی که منجر به مشکلات قلبی عروقی می شود
• مشکلات رشد جسمی

با توجه به محدودیت های اعمال شده بر رژیم غذایی میوه ، سوء تغذیه یک مشکل بسیار مهم است. علاوه بر این ، بدن می تواند بسیار گرسنه باشد. در این شرایط بدن سعی می کند مواد مغذی ذخیره شده را حفظ کند و در نتیجه متابولیسم بدن کاهش می یابد.

علاوه بر این ، رژیم میوه باعث کم خونی ، خستگی شدید و ضعف سیستم ایمنی بدن می شود. با گذشت زمان ، کمبود کلسیم می تواند منجر به پوکی استخوان شود.

نکته دیگر در مورد رژیم میوه این است که مقدار زیادی قند دارد ، اگرچه این قندها طبیعی هستند ، اما این رژیم برای افراد مبتلا به دیابت ، افراد مستعد دیابت و همچنین افراد مبتلا به سندرم تخمدان پلی کیستیک یا کسانی که انسولین دارند مناسب است. مقاومت ، مفید نیست

هیچ قاعده خاصی در رژیم میوه وجود ندارد ، بنابراین باید بتوانید این رژیم را با نیازهای تغذیه ای خود تطبیق دهید. برای این کار ، مصرف میوه خود را به 50 درصد کاهش دهید و منابع پروتئینی مانند آجیل یا سبزیجات و مکمل های مختلف را به رژیم غذایی خود اضافه کنید تا کمبودهای تغذیه ای در رژیم میوه جبران شود.

رژیم میوه

با رژیم میوه شروع کنید

اگر می خواهید رژیم میوه ای را شروع کنید ، به تدریج با آن شروع کنید. تغییر در رژیم غذایی به طور ناگهانی اتفاق نمی افتد ، به تدریج رژیم قبلی را رها کرده و رژیم غذایی خود را تغییر دهید. برای این کار ، موارد زیر را به تدریج از رژیم غذایی خود حذف یا محدود کنید:

• الکل
• محصولات حیوانی
• غلات
غذاهای فرآوری شده
• کافئین
علاوه بر این ، شما باید غذاهای زیر را در رژیم غذایی خود قرار دهید:
• میوه های خام
• آجیل و آجیل
• دانه ها
• سبزیجات

با شروع رژیم میوه ، می توانید میوه های مختلف را در سه وعده آزادانه بخورید ، یا می توانید وعده های سبک تر را در چند وعده میل کنید. گروه های مختلفی که می توانید میوه مورد نظر را از بین آنها انتخاب کنید عبارتند از:

میوه های ترش مانند پرتقال ، گریپ فروت ، گوجه فرنگی ، توت و آلو
میوه های کم اسید مانند سیب ، زردآلو ، تمشک و گیلاس
میوه های چرب مانند آووکادو ، زیتون و نارگیل
• میوه های شیرین مانند موز ، خرما ، انجیر و انگور
• میوه های نشاسته ای مانند کدو تنبل
• خربزه و خربزه
• میوه ، که همچنین بخشی از گروه سبزیجات مانند خیار و فلفل است

نوشیدنی های توصیه شده در این رژیم شامل آب ، شیر نارگیل و مقدار کمی آب طبیعی است.

نکته دیگر این است که فقط تنظیم رژیم غذایی سالم کافی نیست ، فعالیت بدنی نیز یکی از مهمترین مسائل در حفظ سلامت است. رژیم میوه ای باعث کاهش انرژی می شود و انرژی کافی برای ورزش برای شما باقی نمی گذارد. اگر چنین شرایطی دارید ، بهتر است رژیم غذایی خود را کمی تغییر دهید ، کاهش انرژی بدن مسئله بسیار مهمی است.
هدف شما هنگام انتخاب رژیم غذایی خاص قطعاً یکی از موارد زیر است: کاهش وزن ، بهبود سلامت کلی یا انتخاب یک شیوه زندگی سالم و طبیعی. صرف نظر از هدف ، بهتر است قبل از شروع با پزشک مشورت کنید. اگر بیماری خاص ، رژیم غذایی یا دارویی دارید ، بسیار مراقب باشید ، زیرا این رژیم تأثیر دارو را معکوس می کند یا وضعیت را بدتر می کند.

برای کاهش وزن چه میوه ای بخوریم؟

میوه یک میان وعده سالم است که سرشار از ویتامین ، فیبر و سایر مواد مغذی است که یک رژیم سالم را تکمیل می کند.

علاوه بر این ، این میوه کم کالری و فیبر بالایی دارد که به کاهش وزن کمک زیادی می کند. در واقع خوردن میوه باعث کاهش وزن بدن می شود و خطر ابتلا به برخی بیماری های مزمن مانند دیابت را کاهش می دهد.
فشار خون بالا ، سرطان و بیماری های قلبی.

در اینجا میوه هایی وجود دارد که به کاهش وزن کمک زیادی می کند:

گریپ فروت

گریپ فروت یکی از مهمترین میوه ها برای کاهش وزن است. نیمی از گریپ فروت تنها 39 کالری دارد ، در حالی که 65 درصد از نیاز روزانه به ویتامین C و گریپ فروت قرمز 28 درصد از نیاز روزانه به ویتامین A را تامین می کند.

یکی دیگر از خواص گریپ فروت این است که دارای شاخص گلیسمی پایین GI است ، به این معنی که دیرتر وارد جریان خون می شود. رژیم غذایی با شاخص گلیسمی پایین به کاهش وزن و حفظ وزن کمک می کند.
تحقیقات نشان داده است که مصرف گریپ فروت یا نوشیدن آب گریپ فروت قبل از هر وعده غذایی باعث کاهش قابل توجه کالری و وزن بدن در 12 هفته و بهبود سطح کلسترول می شود.

گریپ فروت را می توان به تنهایی یا همراه با سالاد میل کرد.

سیب

سیب یک میوه کم کالری با فیبر بالا است ، هر سیب بزرگ 116 کالری و 5.4 گرم فیبر دارد. این میوه همچنین به کاهش وزن کمک می کند.

میوه مانند سیب به شما احساس سیری می دهد و در نتیجه تمایل کمتری برای خوردن در طول روز احساس می کنید. لازم به ذکر است که یک سیب سه برابر بیشتر از یک تکه شکلات سیر کننده است. بهتر است میوه های سیب کامل بخورید و فقط آب آن را ننوشید تا اشتهای شما کاهش یابد.

انواع توت ها

توت ها مواد مغذی کم کالری هستند. نصف وعده زغال اخته (74 گرم) تنها 42 کالری دارد و 12 درصد ویتامین C و منیزیم و همچنین 18 درصد ویتامین K مورد نیاز روزانه را تأمین می کند.
یک وعده توت فرنگی (معادل 152 گرم) حاوی 50 کالری و 3 گرم فیبر و همچنین 150 درصد ویتامین C و 30 درصد منیزیم مورد نیاز روزانه است.

توت ها پر می شوند ، علاوه بر این ، مصرف این میوه ها کلسترول و فشار خون را کاهش می دهد و التهاب را از بین می برد ، که در کاهش همه این عوامل در افراد دارای اضافه وزن بسیار مثر است.

میوه سنگی یا میوه آلو

میوه سنگی یا میوه آلو یک میوه فصلی است که نمونه ای از این نوع میوه است: آلو ، هلو ، گیلاس و زردآلو. این میوه ها دارای شاخص گلیسمی بالا ، کالری کمی هستند و سرشار از ویتامین A و C هستند که برای افرادی که سعی در کاهش وزن دارند انتخاب خوبی است.

کیوی

کیوی یک میوه مغذی غنی از ویتامین C ، ویتامین E ، فولات و فیبر است و فواید سلامتی زیادی نیز دارد. مصرف کیوی به کاهش فشار خون کمک می کند و همچنین اندازه کمر را کاهش می دهد. این میوه به کنترل سطح قند خون ، بهبود کلسترول و محافظت از سلامت روده کمک می کند.

شاخص قند خون کیوی پایین است و این میوه حاوی فیبر زیادی است ، بنابراین در روند کاهش وزن بسیار موثر است.

رنگارنگ

خربزه کالری کمی دارد و آب زیادی دارد و بنابراین میوه موثری برای کاهش وزن است. خربزه کالری کمی دارد اما سرشار از مواد مغذی مانند فیبر ، پتاسیم ، آنتی اکسیدان ها ، ویتامین C ، بتاکاروتن و لیکوپن است. هندوانه یکی دیگر از میوه های مشابه خربزه است.

علاوه بر موارد فوق ، هیدراتاسیون بالا به کاهش وزن بدن کمک می کند. با این حال ، به خاطر داشته باشید که خربزه دارای شاخص گلیسمی بالا است ، بنابراین باید آن را به صورت متعادل بخورید.

نارنجی

پرتقال مانند دیگر مرکبات ، کالری کمی دارد اما ویتامین C و فیبر بالایی دارد. علاوه بر این ، مرکبات ، به ویژه پرتقال ، بسیار غنی هستند ، اما اکثر مردم تمایل دارند آب پرتقال بنوشند ، در حالی که پرتقال کامل بسیار مغذی تر و مفیدتر از آب پرتقال است.

موز

در روند کاهش وزن ، بسیاری از مردم از مصرف موز به دلیل داشتن قند و کالری زیاد اجتناب می کنند. اگرچه موز کالری بیشتری نسبت به سایر میوه ها دارد ، این میوه مغذی منبع پتاسیم است و همچنین سرشار از منیزیم ، فیبر ، بسیاری از آنتی اکسیدان ها ، ویتامین A ، B6 و ویتامین C است.

علاوه بر این ، شاخص گلیسمی پایین در موز به کنترل سطح انسولین و حفظ وزن کمک می کند – به ویژه در افراد مبتلا به دیابت – علاوه بر این ، اگر افراد دارای کلسترول بالا هر روز یک موز بخورند ، سطح قند و کلسترول خون آنها به میزان قابل توجهی کاهش می یابد.

در هر رژیم غذایی ، کاهش وزن موز یک میوه ضروری است.

دیدگاهتان را بنویسید