آیا خوردن شش وعده در روز متابولیسم را افزایش می دهد؟


برای اکثر مردم ، هنگامی که رژیم جدیدی را شروع می کنند ، 9 از 10 با 3 وعده غذایی اصلی استاندارد و 2 میان وعده یا 3 وعده غذایی بزرگ و 3 میان وعده شروع می شود. چرا؟ زیرا این همان چیزی است که در دنیای سلطه به ما توصیه می شود. با این حال ، اثبات نشده است که این روش غذا خوردن مثرترین است.

تحقیقات در واقع نشان می دهد که اگر به همان میزان کالری در 24 ساعت مصرف شود ، هیچ تفاوتی در متابولیسم فردی که در روز 6 غذا می خورد در مقایسه با فردی که در روز 3 غذا می خورد وجود ندارد!

پس چرا باید با این ایده که “من روزانه شش وعده غذا می خورم تا متابولیسم را افزایش دهم؟” خوب ، بسیاری از مصرف کنندگان قبلاً شنیده اند “اگر هر 2-3 ساعت غذا نخورید ، بدن شما دچار حالت گرسنگی می شود و به جای استفاده از غذا برای تولید انرژی ، شروع به ذخیره آن به شکل چربی می کند. “

اجازه دهید این را به شما ثابت کنیم این امر در کوتاه مدت اتفاق نمی افتد.

پاسخ ساده به اینکه چرا این مبحث رواج پیدا کرد؟ نفرت تغذیه ای و افسانه ها هرگز نمی میرند!

بگذارید به شما بگویم که در مورد بسیاری از مشتریانم در حین کار چه فکر می کنم:

به نظر می رسد خوردن 3 وعده غذا در روز با میان وعده در صورت نیاز (صبح ، بعد از ظهر یا عصر) از نظر سازگاری و کاهش کلی احتمال خوردن (یا کالری) بله.

واقعیت این است که هر بار که غذا می خوریم ، این احتمال وجود دارد که بیش از حد غذا بخوریم – به خصوص اگر در طول روز دائماً گرسنه باشیم. اگر موقع فرصت خوردن غذا بخوریم ، تا زمانی که احساس بهتری داشته باشیم (که معمولاً زمانی اتفاق می افتد که بیشتر وعده های غذایی زیاد بخوریم) ، ممکن است کالری کمتری مصرف کنیم.

اغلب ، وقتی افراد رژیم غذایی خود را تغییر می دهند ، به ما می گویند که همه آنها در طول روز به غذا فکر می کنند.

چقدر زمان برای غذا یا میان وعده بعدی باقی مانده است؟

آیا بعد از ظهر هنگام رفتن به محل کار به مدت 5 ساعت به 2 وعده غذا نیاز دارم؟

آیا باید ساعت را روی گوشم بگذارم تا بدانم چه موقع غذا بخورم؟

به نظر می رسد وقتی 3 وعده غذایی بزرگ در روز می خورم ، مفیدترین است. این به ما این امکان را می دهد که به جای خوردن غذای کافی برای بستن شکم ، احساس “سیری” و “سیری” داشته باشیم. همچنین آزادی ذهنی بیشتری در مورد غذا داریم. به این ترتیب ما همیشه در مورد وعده غذایی بعدی فکر نمی کنیم زیرا 6-5 ساعت قبل از شروع گفتن بدنمان فرصت داریم. دوباره گرسنه شدم!

این می تواند نمایشی برای شما باشد!

اما این آزادی! مخصوصاً کسانی که مدتهاست به “نظم” و “محدودیت” فکر می کنند!

با این اوصاف ، ما هنوز مشتریان زیادی داریم که احساس می کنند به 3 وعده غذا نیاز دارند عالی و 2-3 میان وعده بخورید. اما اگر دائماً احساس می کنید رژیم غذایی شما کل روز شما را کنترل می کند و به نظر نمی رسد سیر هستید ، ممکن است ارزش تغییر را داشته باشد!

چالش های ما برای شما عبارتند از:

به جای خوردن چند وعده غذایی کوچک در روز ، به وعده های غذایی بزرگتر و یک میان وعده بروید و احساس خود را ببینید! ممکن است متوجه شوید که این تقلب ساده بازی را تغییر می دهد!

شاد و سلامت باشید.

دیدگاهتان را بنویسید