آیا بعد از ورزش باید یک نوشیدنی ورزشی مصرف کرد؟

نوشیدنی‌های ورزشی اخیراً برای برخی از برندها به دلیل محتوای قند فرضی هر بطری شتاب بیشتری گرفته است. یک نوشیدنی ورزشی هنوز هم می تواند فواید زیادی برای بدن شما داشته باشد به شرطی که بدانید کدام یک را انتخاب کنید و چه مقدار به صورت روزانه مصرف کنید. همانطور که کارشناسان اشاره کرده اند، نباید جایگزین آب آشامیدنی شود، بلکه باید توسط ورزشکاران و سایرین برای بازیابی فوری بسیاری از الکترولیت هایی که در اثر فعالیت بدنی شدید از دست داده اند استفاده شود. این نوع نوشیدنی در صورت مصرف متوسط ​​می تواند همیشه مفید باشد.

وقتی ورزش می‌کنید یا فقط ورزش می‌کنید، بسیاری از مواد مغذی حیاتی مانند الکترولیت‌ها را از دست می‌دهید، زیرا با مایعات بدنتان به شکل عرق شسته می‌شوند. در حالی که این به خودی خود یک فرآیند طبیعی است، از دست دادن بیش از حد می تواند به بدن شما آسیب برساند. ممکن است پس از آن کمی احساس دهیدراته شده اید و آب ساده نمی تواند پتاسیم و سدیم از دست رفته را دوباره پر کند. اگر بازی و ورزش برای شما یک فعالیت منظم است، کنترل عضلات ممکن است بدتر شود و ممکن است به بیماری های جدی دیگری مبتلا شوید. درست است که اقدامات احتیاطی را انجام دهید تا مطمئن شوید که پس از یک روز سخت کاری خوب هستید.

مقدار نوشیدنی های ورزشی که می توانید روزانه مصرف کنید به شدت فعالیت و حجم بدن شما بستگی دارد. شما نباید زیاد بنوشید زیرا مصرف آن می تواند برخی از اندام های حیاتی شما را در معرض خطر قرار دهد. اگر واقعاً برای افزایش سطح انرژی خود نیاز به نوشیدن آنها دارید، سعی کنید آنها را با آب معمولی مصرف کنید تا سیستم شما اثرات کامل نوشیدنی را دریافت نکند. اشکال دیگری نیز وجود دارد که می توانید به جای آن بنوشید. علاوه بر نوشیدنی های انرژی زا کلاسیک، محلول های پروتئینی نیز برای ورزشکاران موجود است.

اگر می خواهید مطمئن شوید که مزایای نوشیدنی را به تنهایی دریافت می کنید، باید روزانه 40 تا 90 دقیقه بازی یا ورزش کنید. خوردن هر وعده می تواند سرعت ریکاوری بدن شما را افزایش دهد بنابراین لازم نیست بعد از هر بازی یا فقط یک تمرین بسیار ضعیف باشید. در حالی که همه نوشیدنی های ورزشی یکسان تولید نمی شوند، باید از یک متخصص پزشکی ورزشی در مورد دوز مناسب برای شما سوال کنید. این مرحله تضمین می کند که دیگر نگران آسیب به کبد، کلیه ها و سایر اندام های خود نباشید.

از آنجایی که این نوع نوشیدنی معمولا بر پایه گلوکز است، در دسترس همه نیست. افرادی که مشکلات سلامتی دیگری دارند ممکن است بخواهند به طور کامل از آن چشم پوشی کنند تا مطمئن شوند سایر مشکلات سلامتی آنها بدتر نمی شود. حتما برچسب هر برند را بررسی کنید تا بدانید کدام یک برای شما مناسب است و کدام نه. اگر از تمرکز آنها راضی نیستید و نگران این هستید که اثرات منفی بسیار بیشتر از موارد مثبت باشد، به جای آن به گزینه های دوستدار سلامتی روی بیاورید.