آیا برنامه غذایی چربی فلاش کار می کند یا فقط یک مد جدید است؟

برنامه رژیم غذایی چربی فلاش توسط متخصص تغذیه آن لوئیز گیتلمن تهیه شده است که معتقد است کلیدهای چاقی سمیت کبد، بافت مرطوب، ترس از خوردن چربی، انسولین اضافی و استرس است. اگرچه گیتلمن اظهار داشت که برنامه او “به سادگی 1-2-3” است، اما برنامه رژیم غذایی Fat Flush توسط یکی از خوانندگان به عنوان “در توضیحات و انتظارات پیروانش فوق العاده پیچیده است.”

برنامه رژیم غذایی Fat Flush به پیروان دستور می دهد از آرد سفید، شکر سفید، مارگارین، شیرین کننده های گیاهی، شیرین کننده های مصنوعی و کافئین خودداری کنند و بر 8 اونس یا بیشتر پروتئین، از جمله دو عدد تخم مرغ در روز، چربی های سالم مانند امگا 3 و 6، سبزیجات تاکید می کند. و ادویه جات، آب و 8 لیوان دیورتیک در روز.

مانند رژیم غذایی ساحل جنوبی و برنامه های رژیم غذایی مشابه، برنامه رژیم غذایی چربی فلاش به سه مرحله تقسیم می شود که مرحله اول بسیار محدود کننده است. در مرحله اول برنامه رژیم غذایی چربی فلاش، به شما گفته می شود که 1100 تا 1200 کالری در روز مصرف کنید که برای بسیاری از افراد بسیار کمتر از نیاز بدنشان است. همچنین از غلات، نان، موسلی، سبزیجات نشاسته ای، محصولات لبنی، الکل و روغن ها/چربی ها (به جز روغن بذر کتان) خودداری کنید.

پس از دو هفته برنامه رژیم غذایی چربی فلاش، یا چهار هفته اگر نیاز به کاهش 25 پوندی دارید، به تدریج مصرف کالری خود را افزایش دهید و کربوهیدرات های سالم و لبنیات را اضافه کنید، در حالی که از غذاهای بد ذکر شده اجتناب کنید و در عین حال قوانین خاصی مانند z مانند پروتئین را رعایت کنید. غذا با هر وعده غذایی، نخوردن سبزی و میوه با هم، نخوردن شیر و گوشت با هم و ننوشیدن آب همراه غذا.

برنامه رژیم غذایی Fat Flush ادعا می کند که “چربی باسن، کمر و ران شما را در دو هفته آب می کند” و بدن را تغییر شکل داده و سم زدایی می کند. با این حال، هیچ مطالعه بالینی وجود ندارد که اثربخشی برنامه رژیم غذایی Fat Flush را برای کاهش و حفظ وزن ثابت کند. رژیم‌های سم‌زدایی معمولاً شواهد بسیار کمی برای حمایت از ادعاهای وحشیانه‌شان دارند، و اکثر متخصصان کل مفهوم «فلاشینگ» را باور ندارند.

Therese Franzese، MS، RD، مدیر تغذیه در مجتمع ورزشی Chelsea Piers در شهر نیویورک، می گوید که شما نمی توانید کبد خود را سم زدایی کنید یا متابولیسم خود را با غذاهای خاص افزایش دهید. او همچنین می گوید که هرگونه کاهش وزنی که در نتیجه برنامه رژیم غذایی چربی فلاش ایجاد می شود، صرفاً به دلیل کمبود کالری است.

هنگامی که صحبت از فعالیت بدنی و ورزش می شود، برنامه رژیم غذایی Fat Flush پیاده روی و پریدن بر روی مینی ترامپولین را در مراحل اولیه، همراه با تمرینات قدرتی در مرحله سوم توصیه می کند. در حالی که با توصیه تمرین با وزنه موافقم، نمی دانم چگونه پیاده روی و یک مینی ترامپولین مانند برنامه رژیم غذایی چربی فلاش می تواند در دنیایی که حداقل 400 میلیون نفر چاق هستند، موثر باشد.

یکی دیگر از عواملی که باید در نظر گرفت این است که برنامه غذایی چربی سوزی چالش بزرگی برای گیاهخواران یا گیاهخواران است زیرا پروتئین های حیوانی نقش مهمی در این رژیم دارند. علاوه بر این، برنامه رژیم غذایی چربی سوزی می تواند پرهزینه باشد، زیرا باید علاوه بر ماهی و گوشت بیشتری که ممکن است به آن عادت داشته باشید، پول زیادی را برای مکمل ها، پودرها و روغن ها خرج کنید.

به طور خلاصه، برنامه رژیم غذایی چربی فلاش درس های بسیار مهمی مانند اهمیت نوشیدن آب، مصرف چربی های سالم، حذف کربوهیدرات های ناخواسته و کافئین، و محدود کردن الکل را آموزش می دهد. مانند بسیاری از رژیم‌های غذایی، برنامه رژیم غذایی Fat Flush با توصیه مرحله شروع کم کربوهیدرات و کم کالری که می‌تواند عواقب سلامتی پایداری برای بسیاری از افراد داشته باشد، اشتباه می‌کند.