آیا برنامه غذایی شما از شما در برابر بیماری محافظت می کند؟

رژیم غذایی سالم می تواند ما را از ابتلا به انواع بیماری های کشنده پیشگیری کند. یک رژیم غذایی سالم راز بدن و ذهن سالم است. یک رژیم غذایی سالم همچنین می تواند به بهینه سازی سطح انرژی بدن کمک کند که برای مقابله با مشکلات ناشی از استرس مفید خواهد بود. اما آیا این اطلاعات صحیح است؟

طبق دنیای جدید دایره المعارف وبستر، رژیم غذایی انتخابی از غذا برای افراد خاص است. رژیم های غذایی خاص ممکن است به دلایل پزشکی یا افزایش برخی مواد مغذی توصیه شود. رژیم غذایی نیز برای کاهش وزن با کاهش برخی مواد غذایی انجام می شود.

برخی از افراد به دلیل پیشینه مذهبی، اخلاقی یا دلایل زیبایی شناختی رژیم می گیرند. رژیم غذایی نگرشی است که الگوهای غذایی را تنظیم می کند. در شرایط خاص، فردی که رژیم دارد ممکن است با مشکلات سلامتی خود مانند دیابت، کلسترول، چاقی یا نیازهای شغلی مواجه شود. دلیل رایج دیگر فقط حفظ بدن متناسب آنهاست.

غذایی که می خوریم می تواند به ما کمک کند تا تحت تأثیر برخی بیماری ها قرار نگیریم. رژیم غذایی مناسب برای افرادی که رژیم دارند بسیار مهم است، به حفظ تعادل نیاز ویتامین ها و مواد معدنی مورد نیاز بدن کمک می کند. رژیم غذایی نیز باید با فعالیت های ورزشی متعادل شود.

برای پاسخ به این سوال که آیا همه انواع رژیم های غذایی برای زمینه های مختلف که در بالا ذکر شد، یک رژیم غذایی سالم هستند، ابتدا باید به ترکیب انتخاب های غذایی نگاه کنیم. زمانی که مواد مغذی موجود در غذاها معیارهای استاندارد یک رژیم غذایی سالم را ندارند، باید از آن آگاه باشیم و آن را متوقف کنیم. بنابراین، همه انواع رژیم غذایی یک رژیم غذایی سالم نیستند. اجرای نوع رژیم غذایی مورد نظر باید بسیار ساده تر باشد، زیرا ما افراد مختلفی هستیم، برخی افراد بر اساس گروه خونی، کربوهیدرات ها و غیره رژیم می گیرند.

به طور کلی، یک فرد به دلیل احساس ناامنی، نیاز به شغل یا فقط می‌خواهد زیباتر به نظر برسد، مایل است به طور معمول رژیم بگیرد. بنابراین، در این لحظه افراد بیشتری با دلایل ظاهری رژیم را انجام می دهند.

بنابراین، اگر رژیم دارید چه نوع رژیمی خوب است و چه بخورید؟ اولین قدم این است که صبحانه به اندازه کافی بخورید. زمانی برای میان وعده وجود ندارد، میان وعده ما را به جویدن چیزی که احتمالا برای بدن مهم نیست معتاد می کند. تا حد امکان بین وعده های غذایی میان وعده نخورید. اگر احساس گرسنگی می کنید سعی کنید میوه و فیبر مصرف کنید.

بهتر است ناهار را با مقدار کمی کربوهیدرات میل کنید. ساعت 18:00 بعد از ظهر هر چیزی نخورید، صرف شام اکیدا ممنوع است، اگر خیلی گرسنه هستید، برای خوردن میوه‌هایی مانند سیب یا پاپایا بازگردید. شعاری مانند «وقتی گرسنه‌ای بخور و قبل از سیر شدن بس کن» به اندازه‌ای قدرتمند است که رفتار غذایی شما را یادآوری کند.

عادات بدی که می تواند یک برنامه غذایی را شکست دهد، میل به خوردن دوباره و دوباره، فراموش کردن تعهدات رژیم غذایی، اختلالات هورمونی مانند قاعدگی، اختلالات عاطفی، آخرین دلیل احتمالاً به دلیل یک فکر ناامید کننده است.

در اینجا چند نکته وجود دارد که به ما کمک می کند بدنی عالی داشته باشیم و سالم بمانیم. اولین مورد ورزش منظم حداقل 3 بار در هفته به مدت 30 دقیقه، خوردن غذاهای مغذی، رعایت الگوهای غذایی، سپس حداقل 8 ساعت در روز استراحت و حفظ انگیزه برای سالم ماندن و زیبا به نظر رسیدن است، اما مهمتر از همه این نیست که فراموش کنید که همیشه مثبت اندیش باشید!