آنچه باید در مورد دیابت نوع 2 و انتخاب رژیم غذایی بدانید!

افزایش چشمگیر شیوع دیابت نوع 2 یک پدیده اخیر است و ارتباط نزدیکی با افزایش چاقی در سراسر جهان دارد. درست است که ژنتیک و سابقه خانوادگی قوی دیابت نوع 2 در ایجاد این عارضه نقش دارد، اما استخرهای ژنی به آرامی در حال تغییر هستند و انفجار دیابت نوع 2 طی چندین نسل در حال وقوع است.

90 درصد از دیابتی‌های نوع 2 اضافه وزن یا چاق هستند، بنابراین شما وقت ندارید منتظر نتایج مطالعاتی باشید که نشان می‌دهد کدام رژیم‌ها یا برنامه‌های غذایی بهتر عمل می‌کنند. بنابراین این همان چیزی است که در حال حاضر واقعاً باید بدانید… هر رژیمی که حاوی کالری کمتر یا کیلوژول کمتری باشد که اکنون می خورید به کاهش وزن شما کمک می کند. خواه کم کربوهیدرات، کم چرب، کم پروتئین یا پرچرب باشد… فقط یک رژیم غذایی با کالری کمتر یا کیلوژول کمتر شروع کنید.

بارها و بارها نشان داده شده است که وقتی افراد با انگیزه شروع به تغییر برنامه غذایی خود می کنند و فعالیت بدنی را به روز خود اضافه می کنند، به طور قابل توجهی:

  • شروع به کاهش وزن کنید
  • فشار خون خود را کاهش دهند
  • کاهش سطح کلسترول و
  • سطح قند خون پایین تری تولید کند

همه در عرض چند هفته در واقع، نشان داده شده است که سطح قند خون پایین تر حتی قبل از کاهش وزن به دست می آید.

چگونه یک برنامه کاهش وزن پیدا می کنید که برای شما مفید باشد؟

اول از همه، شما باید به دنبال رژیمی باشید که برای شما مناسب باشد، نه فقط برای یک یا دو هفته، بلکه برای همیشه و یک روز. یکی که متناسب با تیپ شخصیتی شما باشد. اگر اولین رژیم غذایی برای شما مناسب نیست … تسلیم نشوید … یک رژیم دیگر را امتحان کنید. اما به اندازه کافی به آنها بچسبید تا به آنها فرصت بدهید، هر هفته یا دو هفته یکبار خرد نکنید و عوض نکنید. بسیاری از رژیم‌ها در ابتدا کار می‌کنند، اما بعد خسته‌کننده می‌شوند… انتخاب‌های غذایی محدود، انعطاف‌پذیری کمی دارند و غذاهای تکراری… آن‌ها را کنار بگذارید.

این حقایق را هنگام نگاه کردن به رژیم های غذایی مختلف در نظر داشته باشید:

  • مراقب رژیم هایی باشید که وعده کاهش وزن آسان یا سریع را می دهند
  • صنعت کاهش وزن یک تجارت بزرگ است، بنابراین مراقب رژیم هایی باشید که محصولات گران قیمت را تبلیغ می کنند، به خصوص اگر توسط شخصی که رژیم غذایی را تبلیغ می کند فروخته می شود.
  • هر رژیم غذایی که غذاها یا گروه های غذایی را ممنوع می کند باید کاملاً مورد سؤال قرار گیرد

یک رژیم غذایی سالم حاوی تعادل پروتئین، کربوهیدرات و چربی است.

به زبان ساده… بیشتر را انتخاب کنید:

  • سبزیجات
  • میوه
  • دانه کامل
  • گوشت بدون چربی
  • لبنیات کم چرب
  • چربی اشباع نشده

سپس مصرف فیبر خود را به 30 گرم در روز برسانید و مصرف قند را نیز کاهش دهید.

فعالیت بدنی متوسط ​​را اضافه کنید، مانند ب. پیاده روی سریع، 30 دقیقه، 5 روز در هفته، و شما در راه معکوس کردن دیابت نوع 2 هستید.