آموزش پلایومتریک – اقدامات احتیاطی ایمنی

تمرین پلایومتریک زمانی که ورزشکار هستید بسیار مهم است. شرکت در ورزش های فعال مستلزم این است که بتوانید سریع و قدرتمند حرکت کنید. در پلایومتریک، شما نه تنها عضلات خود را تمرین می دهید، بلکه مغز خود را نیز تمرین می دهید. می بینید، زمانی که می خواهید عضلات خود را با سرعتی سریع گسترش دهید و با آنها تماس بگیرید، به سیستم عصبی خود نیاز دارید تا بتواند سیگنال های سریعی را به مغز شما ارسال کند تا این کار را انجام دهد. هنگامی که در پلایومتریک شرکت می کنید، یک مزیت دو در یک دریافت می کنید. با این حال، از آنجایی که فشار زیادی بر عضلات و تاندون‌های خود وارد می‌کنید، مهم است که بدانید چگونه این تمرینات را با خیال راحت انجام دهید.

اگر می خواهید به شیوه ای ایمن در تمرینات پلایومتریک شرکت کنید، فاکتورهای زیادی باید در نظر بگیرید. سن یک عامل اصلی است. با افزایش سن، استخوان ها و تاندون های ما شکننده تر و شکننده تر می شوند. بهتر است قبل از امتحان کردن این موارد، ابتدا با یک متخصص پزشکی مشورت کنید. شما نمی خواهید در این فرآیند به خود آسیب برسانید. کودکان پیش از نوجوانی نیز باید بسیار مراقب باشند زیرا تغییرات هورمونی زیادی در بدن خود دارند.

یکی دیگر از عواملی که باید در نظر گرفت تکنیک است. عملکرد اشتباه می تواند منجر به صدمات جدی شود. مطمئن شوید که یک متخصص خوب آموزش دیده دارید که شما را در تمرینات خود راهنمایی می کند که اولین بار آنها را امتحان می کنید. امتحان کردن آنها به تنهایی ممکن است بسیار خطرناک باشد. همانطور که می دانید این تمرینات شدید هستند و به صورت سریع و تکراری انجام می شوند. این فشار زیادی بر عضلات و تاندون‌های شما وارد می‌کند. بدون دانش کافی، می توانید به راحتی چیزی را پاره کنید و ممکن است برای چند روز خود را به استراحت در رختخواب ببرید.

اکیداً توصیه می شود که روزانه حداکثر صد تکرار انجام دهید و این در سطح پیشرفته است. همچنین نباید پلایومتریک روزانه انجام داد. بدن شما برای ترمیم نیاز به استراحت دارد. در عوض، چرا تمرینات کششی سبک را انجام نمی دهید؟ یوگا یک جایگزین عالی خواهد بود زیرا آنقدرها هم سخت نیست و حتی به بدن و ذهن شما اجازه می دهد در حین انجام این پوزیشن ها استراحت کنند.

پلایومتریک به خودی خود واقعاً خطرناک نیست. با این حال، به دلیل شدت آن باید اقدامات احتیاطی را رعایت کرد. هنگام آزمایش برای اولین بار به دانش و نظارت مناسب نیاز است. همچنین، تحلیل عضلانی ممکن است ناشی از ورزش بیش از حد بدون استراحت و تغذیه کافی باشد. هنگام انجام پلایومتریک اطمینان حاصل کنید که به اندازه کافی استراحت می کنید و نوع غذای مناسب را میل کنید.